Волво Клуб - България

Full Version: Проблем с палене
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Колата е 440 89 г. мотор B18KP.Проблема е,че като дам на контакт и пробвам да запаля само цъка и не върти въобще двигателя.След като върна ключа от 2-3 опит завърта и пали.Акумулатора ми е Варта на 1 година.Стартера са му сменяни втулките и четките както и шалтера.Преди малко разглобих и зглобих контактния ключ,като зачистих всички пластинки там.Кабела за масата този дето е от акумулатора ми е хванат на 3 места горе на калника на рога и на скоростната кутия,свалял съм го и съм го чистил и него.И пак прави тая мизерия.Някой път пали от първия път,някой път прави това цъкане и не иска да завърти.Благодаря
До Veletо,
При мен volvo 460gle шалтера се включва от реле, което е монтирано на кабела захранващ стартера с пластмасова превръзка.Контактния ключ подава захранване на бобината на релето, а контактите му включват захранването на шалтера.По този начин се предпазва контактния ключ от значителния ток необходим за включване на шалтера.Възможно е контактите на релето да са нагорели или загубили пружинните си свойства при което се получава голям пад на напрежение, бобината на шалтера не се захранва с необходимото напрежение и котвата му не се придърпва до край.Всичко това довежда до лошо прилепване на контактите на шалтера и невъзможност за стартиране на двигателя.Ако на автомобила е монтирано реле, трябва с допълнителен проводник да шунтирате контактите му и ако стартера се развърта добре, то повредата е в релето, ясно е, че тази проверка трябва да се направи няколко пъти. Проверете описаното и пишете, ако не е това повредата ще Ви насоча и към други възможности.
Според мен са четки или втулки, навремето имах същия проблем на същата кола и излезнаха втулки.
Да ама колегата каза, че "са му сменяни втулките и четките както и шалтера". Съвета на inpopovvv важи с пълна сила. Само да допълня може да провери с мултицет по схемата "отзад-напред" до къде идва тока от контактния ключ в момент в който не иска да запали. Казвам защото така ще се открие по-бързо виновника за проблема. Иначе инструкциите на inpopovvv са много на място.
УСПЕХ
Четките и втулките не ги изключвам въпреки,че са сменяни,защото в нашата мила България е пълно с ментета.Проверих днес сутринта съпротивлението на проводника на масата.Четох във форума че той също можело да е.От акумулатора до скоростната кутия съпртивлението беше 0.08 според мен в нормата.Това отпада.Ще видя за това реле както е казал колегата.То по проводника за към стартера ли е или в кутията за предпазителите която се намира до моторчето за чистачките? Защото по проводника за към стартера има само един паластмасов шлаух и май там няма реле.
ПС:днес от 5 пъти запали 5 пъти просто ме хваща яд някой път като не иска да запали и трябва да връщам ключа прави го изключително рядко,но е много дразнещо.
Ся и на мен ми ги смениха навремето с някакви ладови, пристъргват се малко (доколкоро помня) и стана работата, но пък има много фалшифи заради които може да разглобиш стартера няколко пъти а си е играчка.
Аз имах този проблем миналата седмица, оказа се, че кабела, който отива към шалтера се е разкъсал (как се е случило не мога да си обясня). Оправиха го срещу 15лв.

При мен пък има друг проблем. Аз съм с 460 '92 1.8 моно с B18U двигател. Случва се като паля на бензин колата да работи 2 сек и да загасне. И така, докато не напомпам педала на газта 2-3 пъти веднага щом запали. Понякога и това не помага. Прави го предимно като е топла, но скоро и студена го направи.Случва се, когато си поиска и нито един път не се случи в сервиз. Проблема е от 2 години и ме вбесява много, защото никой не може да открие каква е причината. Аз си мисля да не би смукача да се задръства, защото до колкото знам е с автоматичен смукач. Иначе са преглеждани кабели, дистрибуторна капачка, ламбда сонда, дори имобилайзера изключиха, защото се съмняваха да не е от него.