Волво Клуб - България

Full Version: Нафтата ли ми замръзна!?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6
За дизел става въпрос. Тая сутрин запалих без проблеми. Колата си вървя нормално. След 15-на километра обаче колата загуби мощност. Когато подам газ тя гасне. Като я запаля без газ двигателя си работи. Едва се прибрах на 1-ва, 2-ра - на ниски обороти. През ауспуха излизаше странен синкав дим. Дали по признаците които описах може да се каже че нафтата е замръзнала. Сложил съм една добавка срещу замръзване на горивото но дали е ефикасна - не знам
Обикновенно предишния ден ако си карал и е било мокро, може да се е навлажнила тръбичката на отдушника и да се е запушила.
Така ми се е случвало и дори напролет НО тогава ръждата я беше запушило от зимата.
И аз ката запалих на дърпане поне ми падна акомулатора - и минах 2км и ходих да зареда гориво за -28 градуса и АЗ имах вакум.
После я карах и вече беше топла и пак неискаша на 5та да дигне повече обороти от 3000 - като недостик на гориво - значи и при мен е същото сега положение.
Ако тръгна на дълъг път и при мен ще стане както при теб.
Ace Wrote:Едва се прибрах на 1-ва, 2-ра - на ниски обороти.
Жалко, че не стана дума на срещата... Кара се на 3та, докато се "сгрее" нафтата (поне при мен стана ).

Миналата година и на мен ми замръзна една сутрин. Запали си нормално, но след 200-300 метра почва да губи обороти, да гасне чат-пат особено на светофарите. На място като дадваш газ - вдига оборотите и изведнъж падат, нали? И като че всеки момент ще угасне (то си и гасне де.. )
Аз много се ошашках, но се обадих на шефа ми, той беше казвал че му замръзва чат-пат. И той така ми каза - на 3та със 1200-1300 оборота или колкото там може. Така докато зацепи и тръгне нормално (6-8 километра беше миналата година при мен и -19 фрадуса студ). По принцип дизела връща част от нафтата, която не изгори, само че върната е затоплена и това помага също. Де факто - не че замръзва, май някъкси се желира и трудно минава по тръбите.

Мисълта ми е - че се оправя работата ако е от замръзвне, не тряя да се отказва човек.

Ако е стар горивния филтър - може да се е натрупал парафин който запушва като е много студено. Ако имаш под ръка 1-2 кофи топла вода - може да лиснеш на филтъра Big Grin, смешно звучи, но днес на обяд видях един фен да го прави.

Аз откакто патих - много сериозно приемам студа - смених филтъра преди студовете, държа в резервоара пълен към 50 тина литра винаги (като е пълен е необходим повече студ за да замръзне), и пълня с тази нафта от ОМВ (и от Шел става, сигурно, не съм пробвал..)
vasun Wrote:
Ace Wrote:Едва се прибрах на 1-ва, 2-ра - на ниски обороти.

Миналата година и на мен ми замръзна една сутрин. Запали си нормално, но след 200-300 метра почва да губи обороти, да гасне чат-пат особено на светофарите. На място като дадваш газ - вдига оборотите и изведнъж падат, нали? И като че всеки момент ще угасне (то си и гасне де.. )
Аз много се ошашках, но се обадих на шефа ми, той беше казвал че му замръзва чат-пат. И той така ми каза - на 3та със 1200-1300 оборота или колкото там може. Така докато зацепи и тръгне нормално (6-8 километра беше миналата година при мен и -19 фрадуса студ). По принцип дизела връща част от нафтата, която не изгори, само че върната е затоплена и това помага също.
Ако е стар горивния филтър - може да се е натрупал парафин който запушва като е много студено. Ако имаш под ръка 1-2 кофи топла вода - може да лиснеш на филтъра Big Grin, смешно звучи, но днес на обяд видях един фен да го прави.

Аз откакто патих - много сериозно приемам студа - смених филтъра преди студовете, държа в резервоара пълен към 50 тина литра винаги (като е пълен е необходим повече студ за да замръзне)

Това дето го казваш тук цитирано е така.
Същото се случи с мен И тази сутрин. Но снощи я карах колата и после съм стоял 1час на паркинг и като тръгнах за към нас иииии повече от 1200об. недигаше. Така че и дълго време да работи може да не се оправи!! Защо?

Преди малко свалих горивния филтър и какво установих:
От филтъра изтече само 150гр. нафта, и остана да тежи доста. Разтопих го вътре парафина и може би вода. Както се казва изчистих го и сипах вода и събра към 380гр. Изводи си извъдете сами.
Сега с новия филтъъър неможе да я спреш колата. Със студената нафта.

При смяна на филтъра новия да го напълните с гориво - да не видите много проблеми после с обезвъздушаването А така няма да се налага последното

п.п.Филтъра май се сменял когато се сменя и масления. Що не го правя ... и аз незнам. вече ще спазвам това правило. Същото важи и за въздушния.Всички филтри се сменят заедно - препоръчително е

НА СЛЕДВАЩИЯ ДЕН
Пак ми направи номера с оборотите и при нов филтър - симптомите са същите до 2500об. - явно тоя парафин ще ме побърка.
Затова преди да я паля в тоя студ от -10гр. -ще свалям филтъра и ще го топля в къщи - сутрин ще го слагам. Поне е лесно при мен.
... относно смяната на филтрите при дизелите - горивния по-точно ... при нашата "хубава" нафта е най-добре на около 5-6000км. да си се сменя или на кратко казано - два пъти за една смяна на масло и въздушен филтър. Аз така правя от 3 години насам и съм много доволен, но и нафтата си я държа във варели за да се утаява и голяма част от гадостта в нея остава по дъното на варела ... утайката и за асфалтова добавка не става :lol: , толкова е безполезна и отвращаваща :evil:
е, щом имаш варели можеш да си позволиш да я държиш там Wink

Що се отнася до проблема с парафина... Веднага след като успях да се прибера в къщи сложих в горивото една добавка на Castrol. Още тогава проблема изчезна (и 2 деня не се е повявал). Из някои форуми бях чел че човек не трябва да има доверие много на алпийския дизел щото той си бил нормален, но слагали добавка (която излиза 10-на ст. на литър!!!) По една или друга причина тая добавка я биде сложена я не.... И накрая излиза че си плащаш като поп и пак си висиш по кръстовищата със задръстен от парафина филтър....
Решението с добавката която аз сложих се оказа обаче доста по-добро. Струва само 3 ст. на литър а и знаеш със сигурност че е там.
Днес си смених и филтъра - явно е бил бая задръстен от боклуци щото колата "литна"
Понеже от 8 години само дизел карам ( сега съм на бензин/газ ) ще ви кажа моя опит. под - 7-10г ако в нафтата няма добавка или не е в нужното количество парафина замръзва горивото заприличва на торта перфе. Докато има във филтъра върви но като свърши перфето трудно движи по маркучите от резервоара и няма достатъчно за по-голямо натоварване и обороти. ( форд ескорт 89г 1.6д - 97-2000 3 зими едната жестока ) . Взех едно куоли моли срещу замръзване и проблема се реши но минимума беше -15 тогава. после карах фв 1.9сди но ново и зареждах само на шел и след това на омв. редовно слагах и зиме и лете ( нали билла плащаше ) добавка кастрол за подобряване на горивото и 68 коня бяха като 86 е и за разход не мислех. стегне ли веднъж нафтата проблем става и че по филтъра остава парафин и стяга като пластмаса ако покараш малко. ако разчитате само да се вдигне температурата и да отпусне няма да стане трябва да изчистиш филтъра да сипеш добавка и да нанапълниш резервоара та по-топлата нафта от колонката да ти помогне в разтварянето на замръзналата.поне аз така си реших едно време проблемите
Айде стига че надписа мелник-гроздова на шишето взе да се мести...сам


Е докато съм писал АСЕ сам е стигнал до верния извод
KALDERIZI Wrote:... относно смяната на филтрите при дизелите - горивния по-точно ... при нашата "хубава" нафта е най-добре на около 5-6000км. да си се сменя или на кратко казано - два пъти за една смяна на масло и въздушен филтър. Аз така правя от 3 години насам и съм много доволен, но и нафтата си я държа във варели за да се утаява и голяма част от гадостта в нея остава по дъното на варела ... утайката и за асфалтова добавка не става :lol: , толкова е безполезна и отвращаваща :evil:
Понеже нямам аз такива удобвства, какво стана и днес.
Запали почти веднага, обаче след малко пак оборотите можеше до 2500 да стигнат, бързах много и бях официялно облечен - няма време за ремонти. Понеже съм на 40 крачки от колата (дома ми) - използвах стар трик.

4 кофи вряла вода изсипах върху филтъра и тръбичките - постепенно за да отвърнат и стоплят и на първата кофа се оправи работата на дв. но продължих още и така филтъра стана доволно топъл - и тръгнах на юруш че бързах. Нямах никакви проблеми за тия 12км бързо каране.

п.п. - това изпълнение е опасно ако е над - 16гр. и сте далеч от колата и не е запалена - че докато се върнете с още вода ще е замръзнало сипаното преди това.
От опит с камиона - тогава и в радиатора сипвах вряла вода Cry
Както съм споделял с теб Ефри при мен прекъсването сутрин мойе и от тожа да е..... реашението за сега е:каране на 1200-1500 оборота докато спре....при мен щом загрее малко и спира ама дали се дължи на нафтата. Миналата седмица когато беше най-студения ден по същия начин запали с прекъсвания и след 5-10 мин. работа се оправи пък нафта сипвам и от петрол,лукойл,шел и от едно друго място за по-тънкана, разлика няма никаква.
Сега се сещам...един колега се оплака от ОМВ. Той с нова кола - на 1 година. Сипал Алпин дизел. Замръзнал.... една седмица си има проблеми. Каза че повече от там няма да сипва... НИКОГА. Аз отдавна не сипвам от там.
Pages: 1 2 3 4 5 6