Волво Клуб - България

Full Version: Периодична профилактична проверка на ремъци и ролки
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
До всички колеги просто да имате едно на ум. Във неделя ми се скъса ремъка на дизеловата помпа на 250 км от София.
Ремък който е сменен преди 26 месеца и около 42 хил.км.По предписани трябваше да го сменя след 18 хил. км или при мое каране до година по това време .Явно или съм попаднал не некачествен ремък или е висял незнайно колко години по складове и му е дошло времето или някоя ролка се е въртяла трудно и е помогнала за разпадането на материала. Цялото това не внимание от моя страна излезе 555 лв . 360 лв за пътна помощ 155лв за смяна ремък и 1 ролка + 40 лв до настройка на помпата в МП и предстояща смяна и на ангренажа със ролките по него за да не се повтори случката с по големи щети.Добре би било Жоро да посочи интервалите за смяна на на ремъци и ролки и интервалите за проверка на състоянието.

Така изглежда ремък на 2 години със липсващи 15 см зъби .Индикацията за проблема беше шум в лявата част на двигателя при студено който изчезваше след работа на място.Мислехме че е проблем с повдигачите на двигателя и след загряване и покачване на маслото изчезва.А то се оказа че като се понагрее ремъка и спира да шуми.И добавката за двигателно масло определено не ми помогна много Big Grin Big Grin

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=1XVhsGw9O-A" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=1XVhsGw9O-A</a><!-- m -->
Би било много полезно, но то не винаги може и да се провери дали всичко е наред. Аз имах подобен проблем с пистовия, но с доста по-тежки последствия. Ремъци и ролки на 10к киломеетра, а малко преди това бяха прегледани.. Според МП проблема е дошъл от разхлабен притискателен диск на климатика :roll:
Колкото повече инфо за подобни неща толкова по добре.Ако с това ще сме полезни на колегите да се предпазят поне малко.
Kaто ти гледам клипчето и изглежда доста гадно..

При мен имаше единствено индикация - на студено понякога се чуваше присвирване откъм някоя ролка, но въпреки оглеждането от няколко майстора, за съжаление не се установи проблем. В крайна сметка пистовия ремък накъса на ленти и някои от тях бяха отхвърчали към ролките на ангренажа. А тази възможност за такава свързаност между два ремъка според мен не много добро решение на Волво, но аз и не разбирам много от такива неща.

Иначе за пътната помощ - дерат кожи винаги, освен ако нямаш познати. Едно от решенията, които аз избрах е от картите на СБА, но засега не съм я тествал и се надявам да не ми се наложи.
Има застраховка Авто Асистанс в Алианц 3-та поредна година но сега ми потрябва за пръв път и се оказа че покриват само разходи по транспортиране до най близкия сервиз в който може да бъде извършена услуга ремонт до 3-работни дни и това е основно на коли с ПТП. Те ми покриха транспорта до Стара Загора иначе щеше да ми струва 500лв Big Grin
Aми асистанса в Булстрад като се обадих, се оказа, че покриват само при ПТП, а при технически проблем само ако колата е до 7 години - предложиха ми май към 1,80 на километър, което си е цифра. Така че хора - четете си договорите и имайте подготовка за подобни случаи.
Да си продължа темата от преди време. След като си смених напълно ангренажа декември 2010 на 288 000км. Днес 33 000км по късно се оказа че може би сменената обтяжна ролка на големия ангренаж е разбита тотално цялата в грес Sad ремъка в грес разхлабен до степен че бие в пластмасовите капаци.
Пълна трагедия добре че се случи в София добре че беше хладно и карам на отворени прозорци да го чуя.
Само едно настъпване над 2500-3000 оборота и можеше да презкочи някой зъб или да падне целия ремък.

Съвета ми е до всички който не се и сещат за ангренаж докато не минат предписаните км. Е посетете сервиз да ви отворя капаците да се разгледа всички дали е наред за да стават подобни неща. На всеки 15 000 -20 000 км според мен трябва да се прави оглед на ангренажа. Аз естествено не си взех поука от миналия път и пак щеше да стане фал.
Maxijaz Wrote:До всички колеги просто да имате едно на ум. Във неделя ми се скъса ремъка на дизеловата помпа на 250 км от София.
Ремък който е сменен преди 26 месеца и около 42 хил.км.По предписани трябваше да го сменя след 18 хил. км или при мое каране до година по това време .Явно или съм попаднал не некачествен ремък или е висял незнайно колко години по складове и му е дошло времето или някоя ролка се е въртяла трудно и е помогнала за разпадането на материала. Цялото това не внимание от моя страна излезе 555 лв . 360 лв за пътна помощ 155лв за смяна ремък и 1 ролка + 40 лв до настройка на помпата в МП и предстояща смяна и на ангренажа със ролките по него за да не се повтори случката с по големи щети.Добре би било Жоро да посочи интервалите за смяна на на ремъци и ролки и интервалите за проверка на състоянието.

Така изглежда ремък на 2 години със липсващи 15 см зъби .Индикацията за проблема беше шум в лявата част на двигателя при студено който изчезваше след работа на място.Мислехме че е проблем с повдигачите на двигателя и след загряване и покачване на маслото изчезва.А то се оказа че като се понагрее ремъка и спира да шуми.И добавката за двигателно масло определено не ми помогна много Big Grin Big Grin

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=1XVhsGw9O-A">http://www.youtube.com/watch?v=1XVhsGw9O-A</a><!-- m -->" onclick="window.open(this.href);return false;
Много неприятно колега, А какъв шум чуваше на незагряла кола - при мен също сутрин на хлад се чува нещо шумящо точно от ремъчния отсек на двигателя но звука не е ритмичен а ексцентричен, в една друга тема съм го постнал но и тук ще го направя:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=O0Y8HsJaB0I">http://www.youtube.com/watch?v=O0Y8HsJaB0I</a><!-- m -->
е това простъргване след 5-10 минути изчезва, май ще ходя да я прегледат да не направя някаква беля :|
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FRqGZJu1qRE[/youtube]

Аз чувах това но не ми се рискуваше излишно да се занимавам да правя клипове.
Май е време и аз да се включа...Имам също шум при НЕзагрял двигател...При мен се чува от страната на ремъците и шума е пискаш и свистящ (точно като на старите износени пистови ремъци)
В МП ми казаха,че се получавало,защото пистовия ми ремък е бил по-твърд и затова се получавало,ама знам ли... Ще пусна клип скоро с шума.

Колега Белчев: Има го горе долу и при мен това,но не толкова силно, странна работа..