Волво Клуб - България

Пълна версия: Смяна капачката на резервоара S40(04-), S60, S80, XC**, V**
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Страници: 1 2
1. Проблем: Пластмасата на пантата на капачката на резервоара старее и става крехка. Резултатът - чупи се.
2. Условия за получаване на проблема: При зареждане на бензиностанция, ниска температура.
3. Възможни решения: За съжаление решението е едно единствено - нова панта от МП.
Номер на частта: 31265160. Цена: 19.96 лв.
[attachment=16363]
Снимка на проблема:
[Изображение: file.php?id=17774]

Чупят се "Ушичките" който държат скобата/пружината отговаряща вратичката да бъде или добре отворена или добре затворена. Близък план:
[attachment=16361]
При мен са се счупили десните две ушички, но съм виждал и левите да са счупени а десните да са здрави.Ето и резервната част, в оригиналната си опаковка и номера на частта:[Изображение: file.php?id=17773]
Демонтаж на старата/счупена панта. Може и с натискане на чопчетата навътре, но понеже пластмасата е вече достатъчно трошлива с леко подтикване на права отвертка щипките се чупят (с поглед)
[Изображение: file.php?id=17777]

[Изображение: file.php?id=17778]

Ето така трябва да изглежда когато сте демонтирали старата панта:
[Изображение: file.php?id=17779]
Монтиране на пантата за капачката. Препоръчвам за по-голямо удобство първо да захванете пантата за капачката, защото при тази операция се изисква малко физическа сила, а работата е пипкава, все пак трябва се внимава да не счупим и чисто новата си панта.
[Изображение: file.php?id=17780]

Първо да влезе оста на капачката за пантата както на снимката. Както споменах по-горе - малко по-смело трябва да се пипа.
[Изображение: file.php?id=17781]

[Изображение: file.php?id=17782]
На следващата снимка вече е закачена и "пружината":
[Изображение: file.php?id=17783]
Обърнете внимание на принципа на щипката за захващане към купето. На тази снимка е вида в който пристига пантата. Вижда се чопчето, което в последствие трябва да бъде набито в дупката под него за да разтвори учишките, които на практика осъществяват скрепването на двата детайла.
[Изображение: file.php?id=17784]
Внимателно си ги счупих, като ги пазих .Пазих си за всеки случай и от старата панта тези чопчета да не взема да ги изпозагубя като се знам колко съм подреден ...
[Изображение: file.php?id=17785]
Поразчистих дупчиците от пластмасата останала при отливането на детайла и набутах споменатите по горе чопчета съвсем малко колкото да си стоят там, но без да са разтворили ушичките на щипката:
[Изображение: file.php?id=17786]
Нагласих пантата на мястото й и остана само да донатисна чопчетата:
[Изображение: file.php?id=17787]
Тук вече всичко е готово. Давам тази снимка за ориентир как трябва да изглежда когато всичко е ОК:
[Изображение: file.php?id=17788]
И сме готови - имаме си нормално функционираща капачка:
[Изображение: file.php?id=17790]

4. Необходими инструменти:
- Права отвертка -при премахване на пантата от автомобила.
- Кръстата(рапидна) отвертка - при натискане на щипките при монтажа и изчистване на отворите.
- Клещи. Може да се наложи при махането на пантата от капачката, да досчупите пантата, внимателно, разбира се.
- Парцал - когато всичко е приключило за почистване на калника от пръстови отпечатъци.
Това е. Успех на всички в начинанието.
Беше ми много полезно. Благодаря!!!
Евала за подробното обяснение и снимки.Доста ми помогнаха по същият проблем Wink
Цената вече е 31.50, днес я купих, и видях голям зор със свалянето на пластмасата, и после с захващането на капачето за пластмаста.
Здравей колега може ли да ми кажеш от къде я поръча защото имам същия проблем, а от мегапартс ми казаха че нямат в наличност.

Благодаря предварително
yuckuJackD написа:3. Възможни решения: За съжаление решението е едно единствено - нова панта от МП.
Номер на частта: 31265160. Цена: 19.96 лв.
[Изображение: file.php?id=18683]
С единствента разлика, че колеги споделиха, че цената се е покачила на 31 лева и някакви стотинки.
Жалко, че чак сега видях тази тема.
Потвърждавам за цената в МП.
Аз си купих частта от Иван от Панагюрище за 15 лв.
За демонтажа използвах винтоверт (заради ниските обороти) със подходящия размер свредло за дърво.
Идеята беше, да не паднат пинчетата отзад и да ми дрънкат.
И да паднат, няма да дрънкат - там има изолация залепена по едната стена, а кухината е пълна с дунапрен. Това е на теория.
Практиката показва, че на поне 5 сменени капачки /2 от които на лично мои коли/ никой не се върна да каже - "Абе нещо ми дрънка отзад" Smile
Тея от Мото Пфое,не си знаят цената.Ако имате и други оригинални части,проверете и тук :
.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/body-parts/fuel-tank-filling/hinge-filling-lid/1013533/">http://www.skandix.de/en/spare-parts/bo ... d/1013533/</a><!-- m -->
.
доставката е до 7 работни дни и пратка до 50 кг,излиза 10 евро.
Kangalov написа:Тея от Мото Пфое,не си знаят цената.Ако имате и други оригинални части,проверете и тук :
.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/body-parts/fuel-tank-filling/hinge-filling-lid/1013533/">http://www.skandix.de/en/spare-parts/bo ... d/1013533/</a><!-- m -->
.
доставката е до 7 работни дни и пратка до 50 кг,излиза 10 евро.

Аз от половин година притискам алуминиевата пружинка с четири рапидки тип "БГ чудо" ама не си е работа.
Цената тук ми се вижда наистина смешна - и ако има още мераклии, хайде да направим заявка от поне 3-4 такива за да си поделим пътя?!
Страници: 1 2