Волво Клуб - България

Пълна версия: Чистачки за фаровете
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
1. Проблем: Скъсани "пера" на чистачката
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

2. Условия за получаване на проблема: Както и чистачките на челното стъкло, чистачките на фаровете си имат експлоатационен живот. Повечето от нас не забелязват, че той е изтекъл докато не започнат да се късат.
Има и друг вариант - да ни ги откраднат :oops: Тогава решението е само закупуването на нови :oops:

3. Възможни решения:
Решенията са 2:
1. Нови от МП.
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Няма да споменавам католжни номера, защото са различни за различните модели, но като цяло цената е обща - 29-30 лева комплекта. Какви са разликите ли - само в дължината, иначе захвата им е еднаккъв (поне аз не съм срещал с различен захват).
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

2. Подмяна на "перата" - разглежданото решение.
Сдобих се с нови чистачки и реших старите да не ги хвърлям а да им сменя перата и да си чакат реда.
И така по същество.
Необходимо ни е:
1. Силиконови "пера" за подмяна. Намерих такива от Бриколаж за около 2 лева (по спомен, много отдавна стоят по шкафовете). Има ги в почти всички магазини за автокозметика. Може просто да си купите една нова чистачка и да я използвате за донор, така и перото ще си бъде черно, както сме свикнали да го гледаме Smile
2. Ако чистачката Ви е от типа показан за S80 ще ви трябват металните водачи от някоя стара чистачка (или ако сте си взели направо донор - от нея)
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Това, че показаните чистачки на S80 и -S40 са такива, не означава, че и вашите са с такъв вид захващане на перото. Виждал съм и на двете от двата типа - проверете си.
А ето какви именно са разликите за които говоря:
1-ви тип. С метален водач във вътрешността на перото:
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

2-ри тип. С два метални водача от двете страни на перото:
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Разглабяне на самата чистачка. Единият край не е стегнат. Там перото може да се движи свободно на ръка. Другият фиксира перото "да не избяга". Именно него с правата отвертка трябва да разхлабим/разтворим. Изваждаме перото и резултатът трябва да изглежда така:
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

За тип 1 споменах, че ще ни са необходими нови метални водачи. Измерете си дължината на съществуващия и си изрежете 2 нови. Може да използвате един водач от голяма чистачка за два за малката. Така от една голяма излизат 2 малки. Използвайте краищата на голямата за да останат тези малки зъбчета - ще ни трябват при монтажа. Ето и снимка:
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Тип 2 си има такива, така, че ще ползваме тях Smile.
Обърнете внимание, че чистачките на фаровете са криви/издути към външната/почистващата страна:
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Постарайте се да повторите същата крива. Не случайно е такава. Причините производителя да я прави смятам, че не е момента да се коментират ... Smile
Идва моментът да сложим новото перо. То си има каналчета отстрани в които се натикват металните водачи, като ушичките остават от външната страна:
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Обърнете внимание да не поставите почистващата страна на перото от вътрешната страна на споменатата по-горе извивка. Още малко снимки:
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Оставете перото да е с по 2-3 мм по-дълго от металните водачи. По този начин, възможността да започне да дере директно върху фара Ви се елиминира. Изрежете останалото.
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Готови сме да сглобим всичко. Перото с металните водачи влиза в рамото на чистачката чрез приплъзване по цялата му дължина. Захвата на рамото трябва да е в каналчето под металния водач:
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Споменахме, че единият край трябва да се движи свободно, а другият да е стегнат. Ако слагаме нови метални водачи (Вариант 1) имаме само от едната страна ушенца. От нея страна нагласяме захвата на рамото и ушенцата да са едно срещу друго и стягаме с клещите. По този начин перото вече не може да се движи от нея страна. Убедете се че от другата страна перото се движи свободно, но без да може да се изважда. Новото перо може да е по-тясно или по-широко (в моя случай беше по-широко). Ако се налага стегнете или разтворете захвата на рамото.
За вариант 2 - има ушета от двете страни, така, че която и да изберете е без значение.
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Честито! Имате си нови-стари чистачки на фаровете:
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

4. Необходими инструменти:
1. Права отвертка
2. Нож
3. Клещи
4. Клещи-секачи
[Изображение: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Това е. Успех на всички в начинанието.