The following warnings occurred: | |||||||||||||||
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
|
Проект: Моето Volvo 740 GLT комби - Printable Version +- Волво Клуб - България (https://volvoclub-bg.com/forum) +-- Forum: Volvo cars (https://volvoclub-bg.com/forum/forumdisplay.php?fid=5) +--- Forum: Volvo 7xx (https://volvoclub-bg.com/forum/forumdisplay.php?fid=14) +--- Thread: Проект: Моето Volvo 740 GLT комби (/showthread.php?tid=20726) |
Проект: Моето Volvo 740 GLT комби - georgivar - 04-12-2015 Привет на всички! Нов съм във форума и реших да се представя. Преди седмица купих първото си Волво - 740 GLT комби. Малко импулсивно, но пазарът така или иначе не е особено богат на предложения, та затова се примирих с едно от малкото налични. Не е в идеално състояние и затова ще е интересен проект за реставрация. Малко за колата: - 1989 година - ръчни скорости с овърдравйв - 2.3 16 клапнов двигател B234F - полукожен салон Ето малко снимки: Ще гледам да пиша какво правя по колата, пък току-виж на някой е полезно и интересно. Re: Проект: Моето Volvo 740 GLT комби - pliva - 04-12-2015 Честито!Класика!!!Със здраве да си я караш и да И се кефиш! Re: Проект: Моето Volvo 740 GLT комби - killara - 04-13-2015 Здравий колега , честита придобивка и много да те слуша . Трябва да знаеш че , има няколко тънкости с обслужването на този двигател . Има няколко компонента които могат да ти отворят доста главоболия . Незнам дали знаеш но двигателя е с два ангренажни ремъка и два балансиращи вала за по-стабилна работа на мотора . Смянятя им е скъпа и в повечето случаи собствениците не ги сменяват или сменяват само тези за центровката и работата на двигателя . Масовата практика е да се остави само основния ангренажен ремък ,на което и аз съм фен . Имах кола като твоята и обслужих само основния ангренаж нямаше разлика в стабилносста на двигателя в коша или странни вибрации каквито се предполага че ще има ако неработят баланс валовете .Ти ако имаш възможност да обслужиш всичките ролки и ремъци би било най-добре. Другото което трябва да знаеш е че, трябва да подмениш болта на ангренажното колело на маслената помпа защото имат навика да се късат от самосебеси и тогава пада ангренажния ремък с колелото и рядката ти глава става на салата и не искаш да знаеш че, комплект клапани струват800лв.Болтамисля че,беше стандартен М8 и бива да си сложиш високоякостен. Re: Проект: Моето Volvo 740 GLT комби - georgivar - 04-14-2015 По празниците имах време да се позанимая с някои неща. Първо реших да видя каква е ситуацията с таблото и километража. От уредите не работи този за нивото на бензина, а самият киломтраж не върви - нито за дненвния, нито за общия пробег. За Типични доколкот разбирам Понеже километражът на колата не работи - нито дневния, нито общия потърсих из интернета и се оказа, че е чест проблем на 7-ма серия. Чупят се зъбите на някакво пластмасово зъбно колелце и двата километража не могат да се въртят. Поне лесно се сваля и има достатъчно място за работа. На пръв поглед всичко изглежда нормално. Тогава забелязах, че букса зад уреда за нивото на бензина е извадена: Сложих я обратно, но уви - единствено подсветката тръгна, но самият уред не отчиташе. Пристъпих към разглабяне на километража: две от зъбчетата на зъбното колело са счупени. нищо чудно, че не работи: Не успях нищо да оправя и сглобих всичко обратно. Намерих ново табло и очаквам до ден-два да пристигне при мен, за да пробвам с него. Между другото днес докато си карах и изведнъж нивомерът оживя и показваше сравнително вярно: [youtube]https://youtu.be/GlU5LC28MK4[/youtube] След като изгасих колата обаче не проработи отново. Навежда ме на мисълта, че проблема може да е и в поплавъка в резервоара. Ще търсим по-нататък. Освен това направих и задължително малко облагородяване. 8-) Монтирах модул за дистанционно задействане на централното заключване. Отдавна съм отвикнал да отключвам/заключвам с ключа в ключалката и ми вадеше нервите при всяко влизане в колата. Използвах момента, че така или иначе таблото е разглобено и помолих майсторите, които монтираха модула, да махнат и старата аларма, за която предишния собственик ме предупреди да не ползвам. Заради нея в купето стърчеше някакъв датчик за движение, а под волана беше изкаран грозен ключ, с който се пуска и спира ръчно алармата. Разбира се като всички майстори и тези не останаха назад. На входа на служебния паркинг свалих стъклото, за да отворя бариерата и не можах да го вдигна обратно. трябваше да се връщам при тях, за да оправят проблема: В крайна сметка се радвам, че си осигурих това дребно удобство. Re: Проект: Моето Volvo 740 GLT комби - pliva - 04-15-2015 Проблема с бензиномера е често срещан.Вадиш поплавъка и внимателно почистваш пистите с контактол или WD40 Re: Проект: Моето Volvo 740 GLT комби - Spurs - 04-15-2015 Браво колега! Завиждам ти някакси... Много пъти съм си мислел, че при наличието на малко повече свободно време и парички, и аз бих се "омазал" с нещо подобно! Ей на това му викам аз "Мъжка играчка"... Нали се сещате за вица, че играчките на мъжете били едни и същи, само дето с възрастта ставали по-скъпи! Успех! Re: Проект: Моето Volvo 740 GLT комби - georgivar - 04-17-2015 Тия дни продължих с първоначалното стягане и някои подобрения. Смяна на маслото и филтрите. На колите си сипвам Motul. За тоя двигател взех полу-синтетика Motul 6100, че е малко по-евтино пък и няма нужда от чак перфектно масло. Маслен филтър Mann. Въздушен филтър не можах да намеря читав (не че съм обикалял много, но 2-3 от нормалните магазини нямаха за моя модел) и трябваше Filtron да сложа. Ще го сменям по-скоро. Не знам преди кога е бил сменян, но си му беше време. Свещи взех Denso Iridium Power IW20. Фен съм им - уж по-добра искра, пък и имат по-дълъг интервал на смяна. Верно са по-скъпи, но си заслужава според мен. Още не съм ги сложил и нямам впечатления на тоя двигател как ще са. Добре, че смених маслото та да погледам малко Григор Димитров: Иначе продължих борбата с таблото. Онзи ден дойде новот, което купих. Веднага го смених. Километражът работи, бензиномерът и той чат-пат. Но пък с новото табло оборотомерът спря да отчита. Явно е от друг двигател. Новото табло е по-свежичко. Не е счупено, не са захабени сигналните лампи. Само на 194000. Освен таблото получих и двете лайстни под фаровете, които ми липсваха. За да ги монтираш обаче се оказа, че трябва да свалиш фаровете, а за да свалиш фаровете разглабяш цялата предница едва ли не. Лайстните се захващат с 3 винтчета, но от долната страна на фара. Което и налага изваждането му. Когато го свалих, намерих парчета от старите лайстни, останали в крепежите. Явно някой ги е откъртил без да знае как се демонтират правилно. Преди: След: Re: Проект: Моето Volvo 740 GLT комби - georgivar - 04-17-2015 От другите части, които получих, най-лесно за слагане беше подлакътник с поставки за чаши. Бях видял в някакъв стар Волво каталог, че се някога се е предлагало като комплект за дооборудване: Много готина екстра. Само който е карал кола без подлакътник и без поставки за чаши, може да оцени колко е досадна липсата им. Единствения проблем беше, че новия подлакътник беше син на цвят, а моя салон е черен. Новият: Старият: По форумите обаче бях чел за някаква боя за кожени дрехи - за възстановяване на цвета. Колегите пишат, че става идеално за кожени салони и дори за пребоядисване от бежово в черно примерно. Намерих го това мазило Silver в нашето Фантастико - за 3,60лв си е направо без пари. За 1 минута намазваме хубаво. Не очаквах, че ще се получи толкова добре. Хубав плътен цвят. Покри синьото идеално. Малко повече блести от долната част на подлакътника, но предполагам с времето ще се матира. Много яко изглежда и е доста функционално. Има дори и за задните пътници още две стойки: Да ни е честито. Всъщност още не съм карал и не знам дали е удобно като има нещо в него, но така като гледам в разгънато състояние пречи само за ръчната. Ще видим как ще е по-натам. Re: Проект: Моето Volvo 740 GLT комби - Stanchoni - 04-17-2015 Относно свещите, тези коли вървят най-добре с NGK, но така и така си всел Denso-то - пробвай. Re: Проект: Моето Volvo 740 GLT комби - georgivar - 04-25-2015 Приключих с първоначалното обслужване. Смених свещите. Старите не бяха в лошо състояние като изключим леко омасляване. Ефект обаче усетих, малко по-добра динамика, по-равномерна и тиха работа на мотора. Заведох колата за по-обстеон преглед на ходовата част. Излезнаха някои дребни проблеми, но най-интересното беше теч на бензин от горивния филтър. Оказа се , че самия филтър е спукан. Кой знае от кога не е бил сменян. Още повече, че предишния собственик е карал най-вероятно само на газ. Това и обясни чудовищния разход, който ми даде след първото засичане - близо 20/100. Днес направих и първото извънградско - смесено магистрала и селски път. Доста по-добре се представи - 10/100 си е бих казал нормален разход за скорости 140 км/ч по магистрала и камина в багажника. Човек веднага започва да оценява практичността на тия коли |