The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



Волво Клуб - България
Волво XC70 - дневник - Printable Version

+- Волво Клуб - България (https://volvoclub-bg.com/forum)
+-- Forum: Volvo cars (https://volvoclub-bg.com/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: Volvo XC (Cross Country) (https://volvoclub-bg.com/forum/forumdisplay.php?fid=18)
+--- Thread: Волво XC70 - дневник (/showthread.php?tid=25279)

Pages: 1 2 3 4 5


Волво XC70 - дневник - kynad - 09-25-2018

Здравейте, колеги,

Предстои ми покупка на автомобил. Някъде от около месец сериозно се занимавам с процеса, обикаляне, гледане и тн. Ясно ви е, че щом съм попаднал тук най-вероятно съм се насочил към ХС70. Реално задължителните критерии са ми 4х4, комби, по-големият просвет е предимство. Това автоматично свежда избора до волвото, Скаут, Субари или Пасат Аутрак. Пасатът е прекалено нов и идва скъп, Субаруто ми е далеч и така остават скаутите и волвата. Ясно е разликата в класа автомобил и тн, а и няма смисъл да ви занимавам повече с тези дилеми, защото в крайна сметка колата на 99% ще е ХС70.

По ирония на съдбата, като човек, който винаги е харесвал големи модели (най-вече комби) до момента съм карал Мерцедес... А класа. За 7 години съм му навъртял над 170 000. По всичко изглежда, че и следващият автомобил ще се кара с подобно темпо - над 30 000 годишно. Отделно, че се занимавам с издателска дейност и постоянно съм пълен с книги и кашони. Сигурно дори не мога да си представя разликата, която ще изпитам, идвайки от А класа на Волво.

Спирам с лиричните отклонения и минавам към конкретиката. Обявите за ХС70, 3та генерация (след 2007) не са толкова много. Повечето вече ги гледах и на живо. Тези дни предстои да отида да пробвам ето тази и на пътя - <!-- m --><a class="postlink" href="https://m.cars.bg/offer/c2523392">https://m.cars.bg/offer/c2523392</a><!-- m -->. Досега съм я гледал само и палил на място. По принцип предпочитам да взема кола от частно лице, което може да ди каже какво е обслужвало и правило. Знаете че при автокъщите до голяма степен хвърляме зарове. Има две обяви в Кармакс автокъщата например (даже едната гледах, че е коментирана във форума), гледах и двете им коли. Е никой не може да ме убеди, че са си на километрите. Тази, която съм ви линкнал също е от автокъща за жалост, но показват някаква сервизна история, която ми изглежда логично. Колата е била обслужена последно на 150к,сега е на 190 и като ходих веднага като се запали си изписа, че трябва да се сменят маслата. За нещата извън маслата и филтрите обачр ходи разбери... Мотирът звучи добре, работи спокойно. Ще видим при шофирането как ще е.

Спирам да ви занимавам с личните ми размисли относно избора на конкретен автомобил. Идеята на тази тема е друга - което и Волво да избера имам намерение тук да описвам това, което съм сменил най-вече в началото, защото със сигурност би било от полза за хора, които след това ще минават по същия път. Вие най-добре знаете как човек в един момент може да се побърка от размисли преди покупката на подобен автомобил, който е по-висок клас.

Разбира се, имам и въшроси, на които бих се радвал и вие да ми съдействате, тъй като със сигурност имате много повече знания. Малко ми е трудно да се ориентирам какви автоматици (като поколение) слагат на тези модели? Също така може ли да се каже, че дроселовата клапа е слабо място? На конкретната обява, която съм ви изпратил под средната конзола има три бутона за различни режими - спорт, динамик и още един май беше. Предполагам те променят настройките на АСК, но ми стана интересно, защото от всички волва, коиъо гледах само на това го има.

С две думи всичко, което смятате, че може да ми е полезно ще се радвам да го споделите. Надявам се до седмица две да завърша дългия процес с избор на кола и след това да започна да описвам следващите процеси тук, за да бъде темата с още нещо полезна за другите.


Re: Волво XC70 - дневник - cerosina - 09-26-2018

Здравей,
Добре си се насочил , тези автомобили са комфортни и мощни и вършат много работа, и..
както самият ти си казал - нов-внос кола от автокъща е хвърляне на зар, само че шестицата трудно се пада.
Аз като избирах се ореантирах по историята в мотопфое ,която за съжаление е достъпна само за коли закупени от България. И друго си е да срещнеш собственика.
За тази обява , две неща ме съмняват , колата според мен е над 270к , съдейки по седалките. Цената също е в долния диапазон , би трябвало читавите да започват от 15-16.000.
Но... не се отчайвай , ако ти харесва , няма неща които да не могат да се оправят - гледай скоростната да е добре , че е скъпа , гледам че е с адаптивни амортисьори ... и те са скъпички ...
Успех!


Re: Волво XC70 - дневник - kynad - 09-26-2018

Да, адаптивните амортисьори са нещо, което като тръгнеш да го сменяш усещаш разликата с преди. Понеже не съм много запознат някой може ли да каже на какъв принцип работят и колко пробег би трябвало да изкарват колкото и разтегливо понятие да е това?


Re: Волво XC70 - дневник - nikola.tsakov - 09-26-2018

Здравей kynad. В петък и аз трябва да стана горд собственик на xc70. Жалко само,че е за жена ми, но и аз ще го покарвам от време на време.
За съжаление и аз знам малко за тези коли. Но мнението навън за тези амортисьори - да не ти се налага да ги сменяш. Но пък возията била по хубава. Да не забравяме, че все пак е висока кола.
Аз моята я покарах малко из града - вземам я от собственик. Според думите му се е грижил добре за нея. Пък после ще видим.
Има печка и подгрев на предните седалки, макар да не е с кожа. Липсва обаче ел. затваряне на багажника, но ще го преживеем. Чудно ми е дали мога да вържа телефон, тъй като има опция да управлява такъв. Собственика каза, че можело само със сим карта.
След това ми предстои ходене до МП- да видим дали могат да направят нещо за дневни фарове както и да питам за цена на преден парктроник.


Re: Волво XC70 - дневник - kynad - 09-27-2018

Ще се радвам да споделиш какво са ще ти кажат за цената на предния парктроник, защото и мен ме интересува. На голяма кола е хубаво да го има.
Хубаво е че твоята няма да е кожа - аз спокойно бих се спрял и на този вариант, но предлагането е доста по-малко (нормално). Като я вземеш може да снимаш салона.
Иначе ти желая късмет и на теб, дано случим на екземпляри.


Re: Волво XC70 - дневник - Spurs - 09-27-2018

Амортисьорите, задни, са Nivomat.
Сменях такива на 960-ката, единия в МП е 750 лв. Поръчаха ми ги от Англия, на малко под 600 лв. с доставката.
ХС90-ката също е с такива. Удобството е, че дори при натоварен автомобил/багажник най-вече, задната част на колата не пада, а си стои хоризонтална. Возия, управляемост, стабилност, и фаровете не се вдигат...
Разбира се, има ремонтни комплекти които са за замяна с обикновени, но препоръчвам Nivomat!
Ако финансите позволяват, струват си всеки лев!

<!-- m --><a class="postlink" href="https://youtu.be/iJICKuHSAeo">https://youtu.be/iJICKuHSAeo</a><!-- m -->


Re: Волво XC70 - дневник - nikola.tsakov - 09-28-2018

Тук говорим за адаптивни амортисьори с 3 режима на работа. В крайна сметка са по-добре от нормалните, ни имай на предвид комплект от 4 брой е около 2000 лв. Вероятно и по евтинициатива могат да се намерят.
В същото време всички знаем колко може да ни струва ремонта на АСК, но ги предпочитаме и пред ръчната.
В МП ми казаха около 840 лв за преден парктроник и 60 лв. за софтуер.
Бившият вече собственик ми каза, че сменял масло на 30 000 км. Малко много ми се струват. Дали е правилно?


Re: Волво XC70 - дневник - Spurs - 09-28-2018

Ok.
Волво с адаптивни амортисьори не съм карал, но имах Астра J с Flex Ride активно окачване, Normal, Sport и Tour режими, ами честно казано не съм усещал кой знае каква разлика... Wink
Само дето в режим Sport всичко на таблото светваше в червено и превключваше скоростите на по-викоки обороти, т.е. форсираше яко.
На Tour по магистрала не усещах осезаема разлика. В режим Normal, от Опел обещаваха автомобила да се "адаптирал" към начина на шофиране на водача и да подпомагал и улеснявал шофирането... И това не го усетих. Навъртях и 67 хил.км. така че мога да говоря с основание.
Дано при Волво е различно! И да е здраво. Но щато ги вземаме на няколко стотин хиляди километра.... Гаранция няма.
Щото на Опел само един амортисьор беше над 2000 лв. Колега смени заден по гаранция.


Re: Волво XC70 - дневник - kynad - 09-28-2018

Относно маслото ги дават наистина на по 30 000, но и за мен това е голям диапазон и мисля да го обслужвам поне на 20к. Интересно е колегите какво ще кажат и те на колко го сменят.
Иначе доста ми идва това за предния парктроник, а печката е много готина екстра. Ще очаквам да споделиш впечатления.


Re: Волво XC70 - дневник - nikola.tsakov - 09-29-2018

Така. Да споделя първите си печатления. Снощи за първи път покарах волвото извън града. Приятно мека возия. Малко ми е странно за момента. Колата определвно предлазполага към по спокойно каране.
Завиващите фарове са готина екстра. В града нямат смисъл, но по път със завои е много приятно.
За печката е твърде рано, но отоплението на седалките вече го пробвах.
Автоматика като цяло е добре. Дразни ме, че когато му смачка газта много мудно сменя предавките на долу.
А относно мощността- моята е D5 мотора с 2 турбини и 205 коня, ама малко мудно ми се струва.