Проблем с скенон D1S - Printable Version +- Волво Клуб - България (https://volvoclub-bg.com/forum) +-- Forum: Volvo cars (https://volvoclub-bg.com/forum/forumdisplay.php?fid=5) +--- Forum: Volvo XC (Cross Country) (https://volvoclub-bg.com/forum/forumdisplay.php?fid=18) +--- Thread: Проблем с скенон D1S (/showthread.php?tid=25749) |
Проблем с скенон D1S - toninikolaev - 04-29-2019 Здравейте колеги, Имам един проблем и ако някой се е сблъсквал с подобен, моля да си каже решението.Търсих във форума, а също така и по чуждите, но е намерих еднозначен отговор.Разбира се такъв не може и да има. Накратко: ХС 90 2008г. Д5 185кс. Левият ксенон D1S от няколко дена започна да изгасва и естествено ми изписва съобщение за проблема. Като изключа и отново включа късите светва нормално и така след 5,10 или 20 минути отново изгасва. Интересното е че понякога след рестартиране не гасне и си свети през цялото пътуване например 1 час. Не съм карал по –дълго тия дни. Дали е от крушката или от баласта или някой друг кабел, мога само да гадая. Предлагат по форумите да сменя левият с десният баласт и да следя. Или пък само лява дясна крушка да разменя и да видя ефекта.Друго решение е да видя всички контакти във фара и да ги почистя и напръскам с контактен спрей-имам такъв. Някои казват, че е определено крушката. Преди да изгасне напълно премигва няколко пъти. Ще съм благодарен за идеи или насоки за локализиране и решаване на проблема.Нямам ВИДА, но вчера свързах за диагностика с АУТОКОМ и не ми откри нищо когато ми излезе съобщението за проблем с късите. Казват, че почти сигурно е от баласта, но не ми се купува нов баласт само за да си правя експеримент.Крушки трябва да си купя задължително, защото нямам резервни-не ми се дават по 150лв за Филипс или Осрам(ако трябва ще купя и тях), ще ми препоръчате ли нещо по-евтино и изпитано? Благодаря! RE: Проблем с скенон D1S - Tisho - 04-29-2019 С контактен спрей не пръскай никъде! Защото ако нещо е останало здраво, ще изгори! При напрежение на палене около 20-25Kv само контактен спрей там липсва. Купувай си две нови крушки OSRAM и гледай да не са ментета, че ментетата освен да работят около 6месеца имат навика и да изгарят баластите. RE: Проблем с скенон D1S - Steich8505 - 04-30-2019 На мен ми се наложи да сменям D1S преди 3-4 дни , т.к. беше само единия си купих някаква чешка марка беше (от ЕВРО 07 ) по принцип бих си взел OSRAM , но беше само единия , както каза колегата , не те съветвам и аз да пръскаш с контактен спрей !!! Последното ми пръскане с обезмаслител да си почистя двигатетя , ми коства около 2000 лв и 3 месеца и ходене по мъките .... RE: Проблем с скенон D1S - iago - 04-30-2019 (04-30-2019, 05:10 AM)Steich8505 Wrote: Последното ми пръскане с обезмаслител да си почистя двигатетя , ми коства около 2000 лв и 3 месеца и ходене по мъките .... Ъъъ, кво направи? RE: Проблем с скенон D1S - che4ef - 04-30-2019 Здравей колега, Нови ксенони. При мен единия започна точно така да прави преди съвсем да започне да мъждука. Ако се съмняваш за проблем в баласта или лош контакт размени лампите. Обаче Тишо е прав - не пръскай с нищо, то даже с пръсти не трябва да се пипа никъде, защото освен че е високо напрежение, температурите са над 200 градуса. D1S лампите по някаква причина струват да си е...м майката. Osram до колкото знам са прозводителя и една лампа струва към 200 лева. Дано са паднали цените. Аз за две общо дадох 270 долара от Амазон преди 4 години. Дилъра ми искаше толкова за едната. Не те съветвам да слагаш китайско. Траят малко, светят слабо, и пак не са кой знае колко по-евтини като направиш сметката. Аз като купих колата бях с два Филипса (уж), които така и не разбрах в кой гараж са направени (бяха фалшиви според мен), като едната беше разтопила пластмасата малко. Osram трябва да са ОК за поне 6-7 години, а може да отидат и към 10, зависи как ги експоатираш. RE: Проблем с скенон D1S - Steich8505 - 05-01-2019 Какво направих ли , там където са дюзите имаше нафта (явно дифтунгите изтърваха , от там улисаше на капака на изпускателния колектор и миришеше в купето на нафта ) . Един прекрасен ден се хванах да почистя тази нафта и да видя от къде точно тече . Напръсках с обезмаслител и бърша с парцал ( без да забележа , че кабела на 5-та дюза се търка 4-та дюза от вибрациите изолацията е няма ... запалих колата и както работеше и загасна сама , няма палене ... от тук се започнаха мъките ... препоръчаха ми един майстор работел във Волво там беше около 3 седмици и резултат няма ( сменял дюзи , датчици и какво ли още не ( понеже не живея в Бг , се прибирам да си взема колата , защото виждам че този няма да е запали , от там друг майстор който казва дюзи ... добре дюзите се свалят карат се на стенд и човека казва 4 от 5 не СТАВАТ ( каквото и да значи , според мен е имал предвид , че има различни стойности от заводските ) държа да отбележа с моите скромни познания , че ако са дюзи няма как да стане от веднъж , но винаги има едно НО историята помни и такива случаи ( на мой приятел новия тогава пасат 6 при изпреварване умира едната дюза и загасва ) рециклираме 5-те дюзи , монтират се и нищо .... от там един близък мой приятел реши , че ще е гледа и той нищо , вече минаха 2 месеца , макар че този приятел беше най - близо до проблема , в Анг форум друг със същия проблем и същата грешка 2 и 5 цилиндър ниско/високо напрежение ... накрая с платформа от Бургас до София при Ники за няколко дни е запали ( казвам няколко защото трябваше да поръчва модула , който управлява двигателя , програмира го и сега се радвам на колата ... RE: Проблем с скенон D1S - glamav - 05-02-2019 (04-30-2019, 09:01 PM)che4ef Wrote: D1S лампите по някаква причина струват да си е...м майката. Това е защото игнайтъра е част от самата крушка, металната квадратна кутийка отзад. На другите ксенони е отделен елемент точно за да не са толкова скъпи. RE: Проблем с скенон D1S - Neuttrino - 06-02-2019 На предишният ми автомобил (не Волво) крушките бяха D1S Osram, купих го нов от магазина. Крушките издържаха и двете точно 6 години, като винаги карах на фарове. Преди да изгорят напълно се държаха точно по описаният начин - гаснене на случаен принцип. Нови крушки Osram купих от един магазин в Хасково (онлайн), скъпи но вероятно оригинални (както твърдяха от магазина), защото продадох колата след още 5 години без проблеми. RE: Проблем с скенон D1S - toninikolaev - 06-02-2019 Сложих нова Осрам и всичко заспа. Пропуснах да уведомя за развоя на темата. Старата беше Филипс. Сега пък проблем със светлините на другата ми кола, Волво С40, 2.0л, бензин, 98г. До вчера имаше къси и дълги, днес изведнъж няма. Късите са дневни т.е. винаги се включват на контакт и при запалено положение,когато ключът за фаровете е на позиция 0 нула. Всички бушони и релета са ок. Четох по чужди форуми, че може да е СЕМ, лоста за къси дълги или кръглото копче за превключване на габарити и къси. Някой да се е сблъсквал с подобно нещо? RE: Проблем с скенон D1S - toninikolaev - 06-03-2019 Сложих нова Осрам и всичко заспа. Пропуснах да уведомя за развоя на темата. Старата беше Филипс. Сега пък проблем със светлините на другата ми кола, Волво С40, 2.0л, бензин, 98г. До вчера имаше къси и дълги, днес изведнъж няма. Късите са дневни т.е. винаги се включват на контакт и при запалено положение,когато ключът за фаровете е на позиция 0 нула. Всички бушони и релета са ок. Четох по чужди форуми, че може да е СЕМ, лоста за къси дълги или кръглото копче за превключване на габарити и къси. Някой да се е сблъсквал с подобно нещо? |