The following warnings occurred: | |||||||||||||||
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
|
загуба на антифриз - Printable Version +- Волво Клуб - България (https://volvoclub-bg.com/forum) +-- Forum: Volvo cars (https://volvoclub-bg.com/forum/forumdisplay.php?fid=5) +--- Forum: Volvo XC (Cross Country) (https://volvoclub-bg.com/forum/forumdisplay.php?fid=18) +--- Thread: загуба на антифриз (/showthread.php?tid=26288) Pages:
1
2
|
загуба на антифриз - vava - 03-23-2020 xc 60 дизел 2013 преди около 5 хл .км ми показа на таблото,че антифриза е малко .Долях около 200 грама и от тогава всичко е ок. Сутринта запалих и отново ми показа същото съобщение ,долях но сега ми глътна почити 1л. ....Видимо не се вижда теч ,какъв може да е проблема . RE: загуба на антифриз - iago - 03-23-2020 Не звучи много добре. По-принцип възможните варианти са следните: 1) Теч; 2) Отива в цилиндър (проблем с грнитурата на главата) - бих казал рядко срещано; 3) Отива в двигателното масло (ако има топлообменник, проблем с гарнитурата на главата или пукнатина някъде в блок/цилиндри) - топлообменника е по-възможен/срещан проблем спрямо другите два; 4) Отива при маслото на кутията. Може да се случи през радиатора на автомобила в който има вграден топлообменник на маслото на кутията. - среща се по-често спрямо 2) и 3); ----------------- 5) Естествено с течение на времето някакво количество се изпарява, но със сигурност в твоят случай не става въпрос за това. При всички положения трябва да се посети сервиз. Според мен само теч би могъл да се установи с просто око на паркинга, за съжаление. Edit: чакай, че се замислих нещо. По-принцип зимата когато е студено се свива повече, това е ясно. Не съм сигурен, че в случаят има значение, защото до оня ден беше зима, но все пак го споменавам. RE: загуба на антифриз - vava - 03-23-2020 Благодаря за отговора. Мисля си,ако е гарнитура нямаше ли да губи по голямо количество /от тези 700/800 мл за 5/6 хил.км/ а и колата върви нормално и като мощност и като разход на гориво. Единствено ми прави впечатление ,че тръбите на ауспуха са по черни от нормалното . За топлообменника това за пропуск приз интеркулера ли става и ако от там се губи не го ли издухва през ауспуха . Четвъртия вариант да влиза в маслото на ск.к предполагам също не е хиич добър не че за другите може да се каже,че са добри де .. Последно може би тъп въпрос но имайки предвид ситуацията с този вирус до колко е проблем да се кара така и какво трябва да се следи най вече. Поздрави и се пазете ........ RE: загуба на антифриз - iago - 03-23-2020 Не, интерулера охлажда въздуха след турбото и в масовият случай охлаждащият агент е околният въздух. Съмнява ме Волво, да са направили чардж кулер (т.е. охлаждащият агент е антифриз). Дали е опасно да се кара.. божа работа. Зависи какво и е. От една страна ако водата отива в кутията, категорично не трябва да се кара защото е въпрос на време да се счупи. От друга страна ако беше нещо сериозно.. вече щеше да се е счупило. Айде поне маслото на мотора лесно може да се следи с щеката. Божа работа, не мога да дам адекватен съвет особено с оглед на ситуацията в страната. RE: загуба на антифриз - Spurs - 03-23-2020 (03-23-2020, 11:59 AM)iago Wrote: Не, интерулера охлажда въздуха след турбото и в масовият случай охлаждащият агент е околният въздух. Съмнява ме Волво, да са направили чардж кулер (т.е. охлаждащият агент е антифриз).Преди 6-7 години, на старото ХС90 протече топлообменника. Смеси антифриз и масло. И добре че налягането на маслото е по-голямо от това на охладителната течност, та ясен е кое към кое отиваше. Разбира се при покой се връща обратно, но в по-малки количества. Всичкия антифриз се изпари! Добре че се хвана навреме, та сменихме топлообменника и всичко си дойде на мястото, но след щателно промиване на охладителната система. Има и още един проблем при ХС90, това е едно метално подковообразно съединение, което пропуска и антифриза изтича от там. Но, поради наличието на кора под двигателя, която има 4-5 пръста дунапрен, като погледнеш отдолу всичко е сухо! В момента в който свалиш кората, ми тя мокра като гъба за баня! Говоря за ХС90 D5, 185 hp. Не съм сигурен дали е същото при 163 hp. но си струва да се провери! Успех! RE: загуба на антифриз - vava - 03-23-2020 както казвате,ако е от топлообменника ще се смеси антифриз и двигателно масло,което би довело до пресичане на маслото. Сега гледах щеката маслото е черно/ вече е за смяна/ и нивото като че ли е същото. Дори ме притесни,че е много черно но мисля,че това е по нормално отколкото да е като боза макар,че не съм много вещ в тези дела ...... а има ли начин да се провери маслото в скоростната кутия от мен или трябва в сервиз да се отиде. RE: загуба на антифриз - Spurs - 03-23-2020 (03-23-2020, 01:33 PM)vava Wrote: както казвате,ако е от топлообменника ще се смеси антифриз и двигателно масло,което би довело до пресичане на маслото. Сега гледах щеката маслото е черно/ вече е за смяна/ и нивото като че ли е същото. Дори ме притесни,че е много черно но мисля,че това е по нормално отколкото да е като боза макар,че не съм много вещ в тези дела ......Вижте разширителния съд и чистотата на антифриза! Не само на маслото. И не е важен само цвета на маслото, а и консистенцията. И ако имате кора под двигателя, свалете я и вижте вътрешната част как е. RE: загуба на антифриз - iago - 03-24-2020 Черният цвят е напълно нормален за моторно масло на дизелов вдигател, това не трябва да те притеснява. Маслото на кутията не можеш да го провериш сам. В смисъл ти можеш.. но трябва да имаш нужните инструменти, канал, ала-бала, защото няма щека. Можеш и да огледаш добре, според съвета на Spurs. RE: загуба на антифриз - Tisho - 03-25-2020 По принцип този проблем го имат P2 платформата, но нищо чудно да се случва и при P3. Вдигни стелките на шофьорското място и виж дали не е станало малко блато там... При P2 платформата имат едно съединение на маркучите за отоплението точно където влизат в купето. Там има едно гумено уплътнение, сменя се лесно и бързо(при P2). RE: загуба на антифриз - vava - 03-25-2020 Вчера я гледахме в сервиз ...и уж се оказа от един маркуч леееко прокапвал някъде долу до стартера .Сменихме го и ще видим как е положението .Дори не смея да пиша да не да счупя каръка.. А преди това в сервиза гледаха антифриза,масло в двигател в скоростна казаха,че всичко е ок ..дано е така . Благодаря на всички за отговорите. |