The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key 0 - Line: 1640 - File: showthread.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php 1640 errorHandler->error_callback
/showthread.php 915 buildtree
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 916 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 916 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 916 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 916 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 916 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Повдигачи - D5 185 к.с.

#1
Здравейте, колеги,

Казвам се Виктор, от доста време имам регистрация във форума и тъй като много съм чел, но не съм писал, бих искал да започна с благодарности за цялата информация, споделена тук. Благодарение на форума, преди години успях да не си закупя S70 със съмнителен проблем, а от малко повече от година съм горд собственик на XC90 D5 185 Ocean Race '06 - уникален автомобил във всяко отношение.

   

Тъй като обичам да съм наясно с нещата и доколкото мога сам да диагностицирам потенциални проблеми, още преди да се сдобия с колата изчетох доста по отношение на поддръжката и чуждия опит и не видях нищо притеснително. По време на огледа чух леко "цъкане" от мотора, но беше почти незабележимо и го отдадох на възможен проблем с повдигачи - сравнително често срещан при първите D5244T4 поради партида дефектни или некачествени повдигачи. След оглед в доверен за мен сервиз (по стечение на обстоятелствата не МП), сметнахме проблема за незначителен и лечим с по-гъсто масло (беше карана предимно с 0W 30 A5/B5, сменяно на около 20к), след което се сдобих с колата. Пробег тогава - 189 000 км, сега 208 000.

В началото ми правеше впечатление, че сутрин при палене всичко е нормално в първите 10-тина секунди, след което "цъкането" започваше да се чува много леко през цялото време, без значение от температурата на двигателя и продължителността на работа. Естествено, беше по-отчетливо на празен ход, като при по-високи обороти се сливаше с останалия шум от мотора. В същото време, колата си работеше прекрасно, вървеше много добре и разходът също беше нормален.

Проверих и дюзите със стетоскоп - равномерно шумяха всичките, корекциите през VIDA също бяха в норми (до +- 0.5), изгарянето също. Очевидно не беше там проблема.

Изчетох и всичко, изписано за масла във форума и единственото, в което бях убеден, беше да не ползвам A5/B5, но не и непременно какво да ползвам.

В последствие смених маслото с Motul X-Clean + 5W 30 C3 (не посмях директно да мина на по-гъсто), с което "цъкането" вече започваше почти веднага след палене, с относително същата сила. Дори след 7-8000 км нямаше никаква промяна, което ме наведе на мисълта, че явно все пак имам проблем. Заради пластмасовия капак на клапаните и слушането със стетоскоп не доведе до резултат. Преди няколко седмици ми стана ясно, че опитите ми да игнорирам "цъкането" и да си карам така няма да се получат в главата ми, след което последва позвъняване в МП и записване на час за диагностика.

Диагнозата се потвърди - повдигачи. По препоръка на МП се сменят всички повдигачи, кобилици, тръби за високо налягане на дюзите, както и прилежащите уплътнения - всичко около 3000 лева, от които труд около 400. След манипулацията, двигателят звучи по коренно различен начин, "цъкането" го няма и работи много тихо. А три от проблемните повдигачите изгледжат ето така:

   

   

   

   

Изводите за мен са следните:

Повдигачи
- По-гъсто масло би решило проблема, ако е в начален стадий и преди сериозни износвания (както Dodo 155 е споменал в други теми).
- Ако по-гъсто масло не реши проблема, добре е да не се пренебрегва, за да не стане по-сериозно (аз си бях на косъм от салатата в главата, като съм карал така около 15к, но нямам идея преди мен колко е карана така).

Масло
- Въпреки препоръките на МП, аз не бих ползвал A5/B5, тъй като единственото му предимство са удължените интервали за смяна, които така или иначе няма да спазвам.
- Тъй като преди време поради проблем се е наложило премахване на DPF, спокойно мога да ползвам A3/B4, като след няколко хиляди ще пробвам Motul X-Lite 0W 30.
- По отношение вискозитет е изписано много и има много мнения, аз лично за момента ще избера 0W 30 A3/B4 най-вече заради чистителните свойства и малките допуски в хлабините в двигателя. От друга страна, посоченото по-горе масло е сравнително гъсто за 0W 30.
- C3 бих ползвал ако имах DPF, тъй като е по "чисто" и с по-малко добавки от A3/B4, но в случая A3/B4 ще ми свърши по-добра работа.
- Задължително смяна на 10 000 км, в краен случай при много извънградско до 12 000.

Надявам се с написаното да бъда полезен, аз лично съм повече от доволен от изхода от ситуацията.

Поздрави,
Виктор
Reply



Messages In This Thread

Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)