07-07-2019, 09:32 PM
(07-07-2019, 08:02 PM)air-d Wrote: Колега и K&N също се цапа...
Но се почиства. Това му е идеята, да не купува нов филтър на всеки 2-3 месеца, а да "пере" K&N-a. То всъщност, това е единственият плюс на такъв филтър. От гледна точка на performance е ясно, че повишаването на мощността е само и единствено маркетингов трик.
@toninikolaev, а имаш ли някакви реални проблеми с колата? Или просто сваляш филтъра периодично за визуална проверка? Питам защото, дет се вика толкова колкото се запацва твоят, се зацапват филтрите на всички XC90-та, да не казвам и на почти всички останали автомобили? Освен ако не караш по извънредно прашни и мръсни участъци де.
Аз също съм с K&N, знам за отрицателните мнения, че пропуска повече прах от хартиеният, т.е. най-грубо казано пълни цилиндъра с по-едри прахови чатици и дет се вика, правиш си постоянен хонинг на цилиндрите. За турбо колите е уж още по-вредно, защото освен цилиндрите, трошат* и турбото. Реално погледнато, за да има повишение на мощността, трябва да има по-голяма пропускливост, за да може да накара мотора да диша по-добре. По-голяма пропускливост трябва да е за сметка на по-лошата филтрация.
Аз лично не вярвам (иначе нямаше и да си купя де), че нещата стоят по този начин и до сега в моя кръг от познати + във всички автомобилни форуми и общности които съм следял не знам за нито една кола с понижена компресия, счупен мотор, счупено турбо.. или каквото и да е друго счупено което би могло по какъвто и да е начин да се свърже с филтъра. Плюс това всяка истинска или псевдо бегачка кара с такъв. Даже псевдо бегачките карат с китайски филтри, които струват по 20тина лв и предоставят много съмнително качество. Наистина му дават 60к км, но чистене с всяко масло е определено по-добрият вариант.
Рапорт даден.