The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Виене отпред при определени обороти

#1
Здравейте колеги, ето за какъв проблем ви пиша. Откакто се застуди предполагам, че всяка кола се държи малко странно, но все пак бих искал да ви попитам за един проблем който започна да се проявява съвсем наскоро. Като карам на втора или трета предавка и оставя колата да върви без газ по надолнище например тя приминава през определени обороти(1500) и започва да вие, след това спира съвсем или утихва. Бихте ли могли да ми дадете предположения от какво може да е това.
Благодаря ви предварително. Става дума за 940, 93 година, 2,4 ТДИ.
Reply

#2
Arrow Алтернаторен ремък, например. Но е странно, че го прави само на 2-ра и 3-та, както казваш.
Reply

#3
Ще ги попритегна леко всичките ремъци, преди време някъв друг ремък се обаждаше при тръгване, като го стегнах се оправи.Да странното е също,че го прави само на студено, днес например не го чух.
Reply

#4
Понеже не съм спец по ДВГ на Волво ще се наложи да питам:
тоя агрегат има ли маслен радиатор?
Имал съм подобен случай от дроселиране на масления термостат - звукът е точно виене и се чува през 2 преки.
Подобен е на звук от крива ос на турбото (но е по-силен).
Ако е това обаче трябва да го прави без значение от предавката - единственото условие е температурата на маслото и вискозитета му.
Звукът от ремъците е специфичен и има леко "скрибуцащи" нотки,докато звукът от дроселаж или крива ос е монотонно виене (без много стържещи нотки).
ПС: пожелавам ти да е ремък,защото ако е маслен термостат - ще ти се наложи да го купуваш от Мото-Пфое...а ако остта на турбината е крива...ще цакаш около 500 кинта за рециклаж.
Сега пък се сещам за още едно виене от подобен характер и "тоналност",но ми се чини малко вероятно - лагер на главина...но щеше да ти вие независимо от предвката и да изчезва/да се появява при завой.
Сега пък се сещам,че съм чувал и ГНП да вие при използване на моторна спирачка.
Ако се напъна малко ще взема да измисля и някой лагер на скоростната кутия - по-добре да спра.
Според мене имаш само 2 варианта:
1) да накараш колата по някакъв начин да го прави и на място,та да може да се чуе с един стетоскоп от къде идва тоя звук
2) да му теглиш една майна и да си караш като пич.
Или казано най-общо - ако вариант 1 се издъни - минавай смело на вариант 2.
Reply

#5
Благодаря за предположенията колега. Да, има маслен радиатор.
Звука при мене не се чува периодично а както казах вече само при незагряла кола.Турбото също е в добро състояние, наскоро му сменях ремонтния комплект и всичко друго беше в ред. Някои ми казват,че били възможно да е от ролка на ангренажния ремък, което го приемам за възможно, защото не съм я сменял. Както казах ще пробвам първо с ремъците
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)