The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Смяна Регулатор налягане на горивото на S/V40 (B4184S)

#1
1. Проблем: Трудно пали, но ако я угася и запаля веднага си пали без никакви проблеми; вакуумното маркуче под рейката се разпада и капе бензин.
Причината за трудното палене е, че след като угасите колата и регулатора "изпуска", всмукателния колетор се напълва с бензин, който отива там от вамуумното маркуче. Така за да запалите трябва да си повъртите докато горивната смес стане в нормална пропорция гориво/въздух.

2. Условия за получаване на проблема: Явно му е дошло времето, но като прибавим факта, че автомобилът се кара изключително на газ, а бензиновата помпа си върти и го "напъва" постоянно - бая' зор е видяло горкото

3. Възможни решения:
1. Нов от МП на "скромната" цена от:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

2. Нов от магазините. Търсите регулатор за налягане на BOSCH с номер 0280160554. Цената е сходна с тази от МП. Малко по-малка и ако пазарувате с отстъпка може и да се получи цифра като за хора... но пак е височка за един тъп вакуумен клапан... хората спортни си слагат за горе-долу същите пари...
По принцип се използва и в V70 S70 2.3 2.4.
ПОДРОБНОСТ предложения вариант е заместител за мотора на S/V40 B4184S и серийно вграждан в S/V40 2.3 и 2.4 мотори. Каква е разликата? - Разликата е, че на S/V40 корпусчето е малко по-компактно, но не е проблем - има достатъчно място. Ето за какво говоря:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Видно е, че новия е малко по-голям, НО всички диаметри за маркучетата съвпадат. Двата отвора за монтаж към рейката съвпадат и връзката, приличаща на тази на инжекторите е същата (сори зле съм с терминологията).
3. Втора употреба - имах предложения от 50 до 100 лева за такъв, но към момента на търсенето не бях наясно за подробността, че мога да търся и от S/V70 2.3 и 2.4. Е, Вие имате това предимство сега. Честито!
4. Купих си го от и-бей за скромната сума от 25 лири + 6 лева транспорт до Русе Smile (към днешна дата има още 2 налични, при интерес, ще дам линк на лични)

4. Ремонт/смяна:
Схема на "работното място":
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

1. Рейка
2. Капачка
3. Болт (10-ка)
4. Дистанционен пръстен
5. Уплътнителен пръстен
6. Регулатор на налягане на горивото (нашия "човек")
7. Болт (звездичка/лимбус 25 беше май...)
8. Инжектор (4 броя)
8а. Резервен комплект О-пръстени (не е лоша идея да имате предварително няколко...)
9. Тръбичка вакуум (от всмукателния колектор)
10. Вакуумни съединения
11. Тръби на горивото
12. Стикер ?!? (при мен такова животно нямаше)

Източник: VADIS. Наименованията са буквален превод от английски. Терминологията не ми е силна страна...


1. Махнете декоративния капак на двигателя (ако имате все още такъв Smile )
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Ще имате нужда от звездичка/лимбус с номер 30:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

"Работното ви място" трябва да изглежа така(като изключим подробността, че аз съм с АГУ):
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Всички манипулации свързани с "преченето" на рейката на газта ще ви ги спестя - те не са обект на текущото ръководство и могат да варират според монтажа и типа на АГУ, която/ако имате.
2. За да не разкачете маркучите на горивото към рейката, а просто да ги огънете (една отсечка е мека/гумена) освободете тази монтажна скоба в дясната част на двигателя:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Ще са ви Ви е необходими два ключа номер 10 (трябва да си държите контра):
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Воала:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

С напредването на работата ще се убедите в необходимостта от горното упражнение Smile

3. Разкачете кабелите на инжекторите и дръпнете буксите настрани.
Подсказка: Ако имате съмнения, че можете да ги объркате при монтажа може да си ги номерирате. По принцип дължината на кабелите им е такава, че няма как да стане грешка, но ако някой умник е "пипал" преди вас... Smile
Разкачането и дърпането настрани е от съображения за сигурност - да не бъдат счупени и да не пречат. Възможно е цялата процедура да бъде извършена и без да се разкачат, но трябва да сте по-внимателни и ще ви е малко "по-тясно".
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

4. Освободете/ракачете вакуум линията от регулатора:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Вашето маркуче най-вероятно е жълто на цвят. И моето беше, но докато се сдобия с нов регулатор се наложи да го сменя...

5. Разкачете входящия маркуч на горивото, влизащ в регулатора на налягане:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Скобата е за еднократна употреба. Чупете я смело и ако не сте се подготвили с нова, пращайте жената или детето до най-близката железария с тази за мостра за диаметъра, да купува нова, за да е налична когато ви потрябва Smile
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

6. Развийте 2-та болта държащи рейката към двигателя (Номер 3 на схемата от VADIS):
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Ще ви е необходим ключ 10.
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

7. Издърпайте внимателно рейката към Вас, за да я освободите от инжекторите. Въдете много внимателни - цифрите са солени Smile
Ще чуете звук като от тапа на вино при излизане на всеки от инжекторите - това е добре.
В този момент гледката пред вас трябва да изглежда горе-долу така:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

8. Повдигнете рейката и развийте 2-та болта държащи регулатора за нея. Ще ви е необходима звезда/лимбус с номер 25.

9. Поставете и затегнете с нова скоба новия регулатор за входящия маркуч на горивото.

Снимки стар/нов:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

10. Завийте новия регулатор за рейката (лимбус номер 25):
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

11. На практика подмяната е готова. Остава да върнем всичко в началното му положение Smile Поставете рейката на мястото й.
Внимание!!!! Действайте много внимателно с инжекторите. Убедете се, че не сте прещипали някое уплътнение (О-пръстен) и че всички са влезли по местата си добре. В противен случай, ще откачате наново, за да си коригирате грешката.
Вкарвайте всички инжектори едновременно, натискайки рейката успоредно на двигателя, за да няма странични натоварвания, които да доведат до повреди по инжекторите.
п.п. Ако някой има по-подробно обяснение за монтажа на рейката, нека се свърже с мен на лични, да го добавя тук.
Идея!! Не е зле, така и така сте разглобили всичко да почистите инжекторите. Най-удачно това става в сервиз, на ултразвук. Почистването не е обект на настоящото ръководство, затова оставям въпроса до тук.
5. Необходими инструменти:
1. 2 ключа номер 10.
2. Звездичка/лимбус с номера 25 и 30.
3. Нова скоба
4. Права и кръстата/рапидна отвертка - за демонтаж/монтаж на скобата

Това е. Успех на всички в начинанието.
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)