The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Смяна свещи на 2.9 и Т6 (важи и за повечето 5 цил. бензин)

#1
1. Проблем: Свещите са за смяна.

2. Условия за получаване на проблема: Нормална експлоатация. Понеже целта ми това ръководство да е сравнително универсално, няма да се ангажирам с описание на сервизен интервал за смяна.

3. Възможни решения:
1. Нов от МП на "скромната" цена от:
За 5 цилиндровите НЕ Турбинирани (В5244S; В5244S2) Kаталожния номер в МП е: 8642660 и е на цена:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

За 5 цилиндровите Турбинирани (В5204Т3; В5204Т4; В5204Т5) Kаталожния номер в МП е: 8692071 и е на цена:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

За 6 цилиндровия с ознчение 2.9 НЕ Турбиниран (В6294S) Kаталожния номер в МП е: 8642661 и е на цена:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

За 6 цилиндровия с ознчение Т6 Турбиниран (В6284Т) Kаталожния номер в МП е: 869272 и е на цена:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

2. Нови от магазините. Има заместители от всяка марка. По каталог си излизат не е проблем, но има данни за колеги, сменили по 2-3 комплекта свещи и накрая отиват в МП с думите "Дай едни свещи, че аман!"
3. Genuine(оригинални) VOVLO свещи, но закупени от друг търговец.

Ще дам пример със свещите за 2.9 с кат. номер 8642661:
От МП са обявени на цена от 78.78лв., което с отстъпката за клуба излиза 70.90лв.
Аз си ги купих от ибей за 14.99 лири + 2.99 лири доставка в UK + 5.60 лв. доставка UK-Русе.
Общо: 47.01лв.
За да разсея всякакви резерви ето снимков материал:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
Това са си същите свещи, които ще ви дадат в МП, просто си ги купувате от друг търговец и си ги внасяте в БГ вие самите Smile
Както си личи от скрийншот-а съм ги купил на 24-и Май и са пристигнали днес - 07 Юни, но ако си правите сметката предварително кое, кога ще ви потрябва ще можете да си купувате оригинални части на цената на заместителите им.

4. Ремонт/смяна:
В заглавието съм споменал, че важи и за други мотори. Да, показаното в настоящото ръководство важи със сигурност за следните мотори: В5204Т3; В5204Т4; В5204Т5; В5244S; В5244S2; B6294S; B6284T, като снимките са правени на 2.9 (B6294S).
Схема на "работното място":
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

1. Махнете декоративния капак на двигателя (в моя случай е от 2 части). Ще ви е необходима звездичка/лимбус (номер 30) 5+2 болта са.
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

2. Вече имате пълен достъп до бобините и гледката пред Вас би трябвало да изглежда така:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
3. Следва демонтаж на бобините. Не е необходимо да им разкачате кабелите. Те са достатъчно дълги и позволяват просто да отместите бобината настрани. Бобините са захванати за двигателя посредством един болт 10-ка:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
4. Следва развиване на старите свещи и завиване на новите. Ще ви е необходим ключ за свещи 17-ка (по принциоп са 2 размера и ако отидете да си купувате и Ви питат, казвате "по-малкия" Smile )
Аз ползвам камък за свещи:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
Стара/нова свещ:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
Старите свещи в същия ред като цилиндрите:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
Има няколко теми тук в нашия форум, където значително по-компетентни колеги от мен обясняват как от състоянието на старите свещи може да се съди за състоянието на двигателя.
Вижда се че свещи 1, 5 и 6 имат приятно светло-кафяв/златист цвят. Това е добре, значи изгарянето в тези цилиндри е било добро, за разлика от 2-ри цилиндър, където свещта е най-черна. Явно там има нещо "гнило"
3 и 4 са средна хубост.
При мен причината за състоянието на 2-и цилиндър е ясна - имах кофти инжектор на АГУ-то, който вече е подменен. Остава надеждата, че свещта вече няма да показва тези признаци. Както и да е. Целта ми в случая е да Ви накарам да обърнете внимание на старите си свещи и да ги подреждате при ваденето им, за да ги разгледате след това и да си направите изводите.

Внимание! При монтажа на новите свещи не ги пренатягайте и внимавайте да не осучете ключа и да пукнете керамичната част на чисто-новите си свещи!
Внимание! Не допускайте да попаднат боклуци в цилиндъра и като цяло в конусните "дупки" за свещите, дори и след като сте ги завили, защото при следваща смяна тези боклуци неминуемо ще попаднат в цилиндрите. Ако забележите боклуци преди да сте развили свещите отстранете ги! Удобен вариант е с компресор с накрайник за обдухване.
Съвет: Развийте всички болтове на бобините, но не вадете бобините веднага, а една по една при подмяна на свещите. Така ще си спестите подмятането им наляво-надясно докато човъркате с ключа за свещи, както и неволното попадане на боклуци в отворите.
Съвет: При демонтажа на старите свещи ги подреждайте настрани в реда на цилиндрите за да извършите по-късно описаният по-горе оглед.
6. Следва монтаж обратно на декоративния капак на двигателя.

5. Необходими инструменти:
1. Ключ с номер 10. (за бобините)
2. Звездичка/лимбус номер 30 за декоративния капак
3. Ключ за свещи номер 17
4. Усмивка - при запалване след монтажа на новите свещи

Това е. Успех на всички в начинанието.
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#2
Браво колега, браво.
Много добре си обяснил всичко, както и снимковия материал е на много добро ниво.
Основател на ВКБ с членска карта 00008.
Бивш член на УС. Volvo S80 D5 2003.
Reply

#3
А ако старите не могат да се отвият каква е препоръката,на топъл или на студен двигател.
V70   2.4 - (2017-)
V40   2.0 - (2010-2017)
Reply

#4
Студен.
Reply

#5
На студен не стана,отвихме ги на топъл,полека,напред назад по малко и внимателно.Интересно но бяха сложени Бош четириполюсни.А оригиналните са триполюсни.
V70   2.4 - (2017-)
V40   2.0 - (2010-2017)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)