The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
XC70 - проблем със автоматична скоростна кутия!

#1
Здравейте френдове, последно време се бях позагубил, една от причините е заглавието на настоящата тема Wink Прегледах с търсачката за подобен проблем, но ми излизат прекалено много резултати, та ако има подобна тема, ще помоля някой от модераторите да ги обедини. И на въпроса:
Закупих колата май-юни 2011г. До ноември проблеми от такова естество не съм имал. Обаче в момента, в който температурите паднаха до 2-3 градуса, се видях в приключение! Паля сутрин, задна, излизам от двора и ... дотам! :lol: Не тръгва и това е, със газ, без газ, това е Cry След като минат 10-15 минути можех да потегля на "полусъединител". След още 10 минути внимателно каране се оправяше. В началото не ми изписваше нищо, но след няколко дни започна да изписва да посетя сервиза. Отидох в МП, прегледаха я и съответно не откриха нищо Cry Смениха маслото, пооправи се за ден-два и пак в сервиза. Интересното е, че още като купувах колата държах да се смени маслото, но в МП София ми отказаха, защото кутията била "необслужваема"! Другото интересно е, че преди да гупя колата бях наясно със този тип проблеми, които са 10 от 10! Затова попитах дилъра в МП, който ми обясни, че до 2006г са слагали японски кутии, но след тези проблеми са започнали да слагат немски на ZF. Моята е 2008г и бях уверен, че тези проблеми няма да ми се случат. Да, ама не! Оказа се, че и моята си е японска! Сега вече съм с чисто нова кутия, благодарение на застраховката си в Булстрад! Да не се приема като реклама, просто доколкото знам са единствените, които имат заложено в полиците си Каско "Удължена гаранция", която покрива двигател и скоростна кутия до 5 годишни автомобили. Та, ако на някой му предстои закупуването на ХС, без значение модела /защото доколкото разбрах същия проблем става и при ХС90/, да си прави добре сметката! Новата кутия е 10000лв, проблемите започват между 120000 и 200000км! Кутията не подлежи на ремонт!

Поздрави Big Grin
Сбъдната мечта - Volvo XC70, D5 - 185HP, 2008г
Reply

#2
Колега, хубаво е че се е получило така със застраховката, това е много добра опция.
Тези проблеми само при автоматичните скоростни кутии ли са?
Volvo V50 2.0D, D4204T 2006 година
Reply

#3
dviktor Wrote:Тези проблеми само при автоматичните скоростни кутии ли са?
Да! Просто съм безкрайно учуден от позицията на Волво по въпроса, или по-скоро от липсата на такава ... :twisted: Абсолютно ненормално е човек да сменя кутия на 160000км! Не знам, вече дават 5г гаранция, дано да са решили проблема най-накрая Wink Учудвам се и на себе си, въпреки всичко продължавам да съм влюбен в тази кола Big Grin
Сбъдната мечта - Volvo XC70, D5 - 185HP, 2008г
Reply

#4
Въпрос на късмет според мен, и много зависи как е карана колата. Ако кутията е прегрявана - много и се съкращава ресурса.
Reply

#5
Ееее, не плашете хората колега!
Моята кутия, например си е добре.
По-скоро проблемът е в смяната на маслото - или не го сменят напълно, или слагат не каквото трябва, или по принцип не го сменят.
За тази кутия се взема само маслото по спецификация - едно-единствено! Няма алтернативи, ако някой ви каже, че има - можете спокойно да го ....
Също маслото се сменя на 150 000 максимум - това с необслужваемите кутии е пълна глупост и е жалко, че го казват в МФ - но сигурно им е изгодно да продават скоростни кутии :-)
Накратко - купувайте си само оригиналното масло и го сменяйте на 100-на хиляди, но в сервиз, където ще ви го сменят цялото (около 7 л беше), а не само картерното, както правят повечето "гении"
Reply

#6
Колега, моята кутия е AWD 50-55 и досега 2 пъти съм сменял маслото.
По принцип не може да се изтегли цялото масло наведнъж (освен ако не се разглоби кутията) и затова се прави частична смяна.
При мен изтича около 4,5-5,0 литра и след това се долива същото количество (или по пръчката). Тази операция обикновено я повтарям 2-3 пъти, докато не видя бистро червено масло.
Иначе същото като спецификация масло е Mobil ATF3309 и цената му е 20-40% по-ниска от "оригиналното" в Мото-Пфое.
Volvo XC90, D5 200 кс, AWD, 2013
Reply

#7
Здравейте,

Някой знае ли при автоматичните скоростни кутии geartronic сменя ли се маслото и на колко хиляди км.?
XC60: AWD/D3 (D5244T16)/Geartronic
Reply

#8
Колеги,а на Castrol Dextron (червено) става ли за нашите скорости,че такова сложих,да не взема да прецакам нещо :?: :roll:
VOLVO 850 GLT 2.0Turbo avtomatik 1996g.
Reply

#9
bnbltd Wrote:Колега, моята кутия е AWD 50-55 и досега 2 пъти съм сменял маслото.
По принцип не може да се изтегли цялото масло наведнъж (освен ако не се разглоби кутията) и затова се прави частична смяна.
При мен изтича около 4,5-5,0 литра и след това се долива същото количество (или по пръчката). Тази операция обикновено я повтарям 2-3 пъти, докато не видя бистро червено масло.
Иначе същото като спецификация масло е Mobil ATF3309 и цената му е 20-40% по-ниска от "оригиналното" в Мото-Пфое.
"Оригиналното масло в МП е всъщност Mobil ATF3309, но в друга опаковка Smile
Volvo XC90, D5 200 кс, AWD, 2013
Reply

#10
angelmilev Wrote:Ееее, не плашете хората колега!
Моята кутия, например си е добре.
По-скоро проблемът е в смяната на маслото - или не го сменят напълно, или слагат не каквото трябва, или по принцип не го сменят.
За тази кутия се взема само маслото по спецификация - едно-единствено! Няма алтернативи, ако някой ви каже, че има - можете спокойно да го ....
Също маслото се сменя на 150 000 максимум - това с необслужваемите кутии е пълна глупост и е жалко, че го казват в МФ - но сигурно им е изгодно да продават скоростни кутии :-)
Накратко - купувайте си само оригиналното масло и го сменяйте на 100-на хиляди, но в сервиз, където ще ви го сменят цялото (около 7 л беше), а не само картерното, както правят повечето "гении"
Напълно те подкрепям!
Когато правих маркетинг за ХС90, четох доста теми тук и в чужди сайтове. Като цяло 5-степенният автоматик е имал проблеми, но когато е прегряван, когато не е сменяно маслото дълго време или когато поради някаква причина е намаляло и не е видяно навреме. След 2007 год. започват да слагат 6-степенен и подобряват AWD-a. Това разбира се не пречи пак да имат проблеми, техника е, но вече не е масово единици се оплакват. За щастие или съжаление, тази кутия се слага на доста други марки, при които няма този проблем :lol: Надали 400НМ Волво дизел я чупи толкова, защото някои други марки са над тази мощност.
Карах БМВ 5-та серия с ZF кутия, за която казваха в Дару Кар, че е необслужваема, но за БГ са пуснали нота - 150 000 км или 5 год.! Явно германците карат до 150 000 км и 5 год., а после ни ги продават да им се радваме :lol: Смених си го, карах колата малко над година и нямах никакви проблеми. Беше над 250 000 км - изглеждаше и работеше като на 50 000 Wink
Същото е и тук - трябва да се сменя маслото редовно и да се слага каквото е предписано, да не се кара колата душмански, да се проверява редовно за течове и т.н. Това важи не само за Волво, а за всички марки - ето какво пише за 5-степенната:
Maintenance
Volvo owners manuals list the transmission as fill for life, meaning that there are no scheduled transmission fluid changes under normal operating conditions. This is controversial and believed by some to be a major contributing factor to increased valve body wear, eventually causing transmission problems that require valve body repair or replacement, and possible transmission overhaul or replacement.
Transmission experts recommend regular fluid changes, at least every 50,000 miles. Special fluid must be used. If incorrect fluid is used it will result in improper operation and eventual transmission failure.
Така че става като при БМВ - на всеки 80 000 км смяна с подходящо масло и всичко ще е наред Wink
Друго, което ми го е казвал познат, занимаващ се с продажба на части за автоматици е, че не трябва да се тормози кутията, пример: Натиска се спирачката и газта едновременно, за да качи налягане и когато се отпусне спирачката да тръгне рязко. Обикновено това го правят млади шофьори на БМВ-та с автоматици, за да въртят дупетата :lol: Другото е, да не се мъчи кутията на студено, т.е. след първото палене. Тогава колата е по-тегава и не трябва да очакваме спортно представяне - особено важно през зимата, когато температурите са под нулата.
BG VOLVO Member #00409
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)