The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Летни гуми 2012

#1
Здравейте,
Отварям тази тема колкото да потърся съвет, толкова и с надеждата да се получи полезна дискусия с отзиви и преки впечатления от актуалните летни модели гуми на пазара.

При мен дилемата е между Continental ContiSportContact 5 и Good Year Eagle F1 Assymetric 2. Размера е 225/45/17, за S60 D5 185bhp. Conti-то е една идея по-скъпо, но и двете вървят към 250-290 лв. при различните търговци. Изчетох доста тестове за гуми - ADAC, Auto Bild, EVO, tyrereviews.com и така нататък, според всички разбирачи това определено са двете най-добри летни гуми на пазара в момента. Говорим за high performance гуми за капризни шофьори, какъвто съм и аз.

Карал съм с какво ли не, като се почне от Tigar, Barum, Fulda, BF Goodrich, Kumho, Yokohama и се стигне до Michelin (GoodYear и Conti не съм търкалял досега). На мнение съм, че е престъпление да обуеш хубав и скъп автомобил с евтина гума и от това, което съм видял - хубавата гума си струва парите.

Ще се радвам, ако някой има преки впечатления от тези два модела и помогне с мнение. Препоръки за други гуми, от които сте останали доволни в high performance сегмента също са добре дошли, все пак идеята на темата е и да сме полезни на съфорумците при предстоящите покупки.
S60 D5 2.4 2005 185 bhp SUMMUM Sport Edition (prime)
S40 1.8 16V 1997 115 bhp (option)
Reply

#2
Здравей,
Напълно споделям мнението ти и мисля по същия начин. Smile

Mога да споделя мнение за DUNLOP SP SPORT 01 205/60/15 - 91H, а колата е V40 1.9Di 115Hp 2001г.
1. Добро държание, както на сухо, така и на обилен дъжд.
2. Тихи са и поемат меко неравностите на пътя, а те както знаем в БГ са в изобилие.
3. Поради завишената им височина, както е в моя случай 205/60/15, спрямо определената от производителя 205/55/15, автомобила се чуства по-неустойчив във завойите при скорости над 140км/час., което считам за лек минус, но сравнен с цената на другите е напълно пренебрежим.
4. Цена: 05.2011г - 205/60/15 91H -180лв./бр. ... за сравнение - цена на 205/55/15 91H - 215 - 225лв./бр.

   
Снимката е на гумите е направена в края на летния сезон 2011г. Това е състоянието им след 7-8 хил.км.

Заключение: Определено съм доволен от тези гуми.
Vovlo V40 2001 1.9Di 115Hp
Reply

#3
1. Към автора - поздравления за начина по който разсъждаваш

2. Към dango_ - три сезона карам с Dunlop SP Sport на 3 различни автомобила и при правилния размер гумата се държи страшно стабилно, включително и зимните Dunlop.

3. Аз също препоръчвам Dunlop - освен всичко изброено от Dango, гумата се държи отлично и при аквапланинг, което за мен е от основните критерии при избор
ex. 2006 Volvo S60 2.4
2013 Porsche Cayenne GTS
2009 Audi Q5 3.0 TDI Quattro
2005 Porsche Cayenne Turbo
2005 Mercedes SLK 200K
Reply

#4
В момента съм също с този Dunlop, но с размер 195 и съм много доволен. Също няколко пъти при силен дъжд съм се оказвал "върху" водата за момент, гумата се държат отлично. Преди това бях с Goodyear Excellence - няма много сериозна разлика в гумите (доколкото помня и в цената), даже и шарките им са много подобни, държат се прилично, моето малко субективно мнение, че Goodyear-а се държаха малко по-добре на мокра настилка и като цяло усещах малко по-добре колата.
Reply

#5
След като преди няколко години на чисто нов GoodYear ми се отпори протектора при 180 км/ч, повече не искам да се разминавам дори с кола с такива гуми
ex. 2006 Volvo S60 2.4
2013 Porsche Cayenne GTS
2009 Audi Q5 3.0 TDI Quattro
2005 Porsche Cayenne Turbo
2005 Mercedes SLK 200K
Reply

#6
bigbadwolf Wrote:Здравейте,

При мен дилемата е между Continental ContiSportContact 5 и Good Year Eagle F1 Assymetric 2. Размера е 225/45/17, за S60 D5 185bhp. Conti-то е една идея по-скъпо, но и двете вървят към 250-290 лв. при различните търговци. Изчетох доста тестове за гуми - ADAC, Auto Bild, EVO, tyrereviews.com и така нататък, според всички разбирачи това определено са двете най-добри летни гуми на пазара в момента.

Здравей колега,
Поздравявам те за вниманието и отношението към толкова важен въпрос, свързан със сигурността на всички в движението.
Преди доста време имах неблагоразумието да спестя и купя по-обикновени нови гуми, било то и Vredestein, та в последствие заради качествата им бях безсилен в ситуация да предотвратя катастрофа на мокър асфалт.
Не знам за останалите изброени от теб, но ADAC не са много "за" Goodier-а и ги класират като задоволителни, което е слабо представяне. Аз лично, след катастрофата, през последните 8-10 години се съобразявам с подобни международни класации и купувам от най-добрите модели в тестовете. Спокойно мога да кажа, че не съм имал изненада или някакво разминаване между очакванията ми и истинските качества на гумите, даже обратно, случвало ми се е в критични ситуации да се радвам за избора си. Интересното е при тестовете е, че за всеки размер има различен производител и модел победител, затова препоръчвам да се следи този параметър. Миналата година Sportrac 3 излезе на челна позиция и въпреки предубеждението към Vredestein си купих 4 нови от тях. Определено съм доволен за лятно каране - високоскоростни, безшумни, стабилно поведение на сухо и дъжд, нормална цена и не на последно място колата е доста икономична с тях - падах и под 5/100. При първият сняг обаче се оказаха ултра-безсилни да помагат на колата в завоите, та едвам стигнах до сервиза за смяна.
Поздрави и безаварийни километри на всички!
Николай
Volvo XC90 2.4D '2008

[Image: 686753.png]
Reply

#7
От както си купих първия континрнтал карам само с такива и не бих сменил марката.Говоря за летни и зимни,няма шум,държът на сухо,меко возят и са здрави,до сега не съм прецаквал гума от дупка.При високи скорости може да се разчита на тях.Единственият минус е че са скъпи.
Reply

#8
tervvel Wrote:От както си купих първия континрнтал карам само с такива и не бих сменил марката.Говоря за летни и зимни,няма шум,държът на сухо,меко возят и са здрави,до сега не съм прецаквал гума от дупка.При високи скорости може да се разчита на тях.Единственият минус е че са скъпи.


Този минус е масов при повечето качествени гуми!!! Big Grin
S80 D5244T 163hp - 2006г. ръчна скоростна кутия
Reply

#9
И аз съм пред дилемата дали Vredestein sporttrack3 или Дънлоп SP sport.
Досега карах с Мишелин primacy HP - и ми стига толкова - гадни гуми. Някакси ми се иска летните гуми да са по малко шумни от зимните...
Reply

#10
Tisho Wrote:И аз съм пред дилемата дали Vredestein sporttrack3 или Дънлоп SP sport.
Досега карах с Мишелин primacy HP - и ми стига толкова - гадни гуми. Някакси ми се иска летните гуми да са по малко шумни от зимните...
Здравей Тишо,
С предишната кола (Цитроен) ползвах MICHELIN Energy - вече на 4 години и грайфер като на нови, бях умерено доволен. Първите 2 години бяха ок, но от третата година вече не бяха същите. На сухо вършеха добра работа, но поради старостта си, на мокро имаха леки забележки, затова не мога да ги препоръчам. Карах основно градско и до 150-160 км/ч извън града, така, че не съм имал възможността да събера инфо за пълен анализ. С V70 и Vredestein Sportrac 3, тествани един сезон, се усеща спортният дух на гумите и при екстремни ситуации дават много-добри резултати, особено при спиране на мокро от +180 км/ч си показват стойността. Контрола на колата с тях е лесен, а ABS-а нямам спомен да се е включвал (т.е. отличен контакт с п.п.). Значително по-тихи са от Michelin Alpin A3/А4-ките (зимните ми), но това е нормално като разлика зимна/лятна гума. Sportrac 3 са и доста здрави гуми, тествани през огромни ями. Няма никакви поражения за разлика от Michelin Alpin A3 една от които замина в кофата с жабка още миналата година.
Николай
Volvo XC90 2.4D '2008

[Image: 686753.png]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)