Posts: 57
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2012
Reputation:
0
Какво е вашето мнение за афтър маркет софтуерния ъпгрейд предлаган от:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.polestar.se/">http://www.polestar.se/</a><!-- m --> - гледам че офицално може да се сложи техен софтуер от дилъри на Волво (незнам дали МП го предлагат)
другата алтернатива е:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.rica.nl/">http://www.rica.nl/</a><!-- m -->
По принцип не съм привърженик на подобни решения защото мисля че доста скъсяват живота на двигателя който не е заводски направен да работи в тези режими. Какво е вашето мнение?
Гледам че специално при моя двигател ъпгрейда предлаган от RICA е много осезаем - до 245 кс. и 500nM!!
взето от тук: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.rica.nl/identify.aspx">http://www.rica.nl/identify.aspx</a><!-- m -->
2.4D Euro 5 (163 hp / 420 Nm)
- Available MY 2010 onwards
- VIN Code YV1xx80
- D5244T16
- Twin turbo engine
- Tunes to 245 hp / 500 Nm
- Found in XC70, XC60
- Same engine as the D5 Euro 5 205 hp
- Only available for the certain markets
XC60: AWD/D3 (D5244T16)/Geartronic
Posts: 1,664
Threads: 102
Thanks Received: 1 in 1 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Твоята е една от белите ХС60тки, нали?
Те са с автоматична кутия. Тя е 6 степенна, японска и разполага с режим на обучаване към стила на шофиране. Това е добре, защото след промяна на параметрите на двг, може и кутията да се обучи. НО съм коментирал с Роби на подобни теми и неговото мнение е, че тези промени скъсяват живота на автоматичната кутия. Аз на твое място може би бих се изкушил, но едва ли бих отишъл на "програма максимум". По-скоро бих започнал с мерене на дино, после пренастройка и пак мерене. Мисля, че около 200 к.с./450 НМ като че ли е оптимално. При положение и че е с две турбини... нататък мисля, че е е доста самоцелно. Може би при 500 нм е разумно да се сменят и спирачни апарати, а това на ХС60 не е лесна работа. Пак казвам - това са мнения на Роби и на мен, които не ангажират по никакъв начин. Може и да е доста добре с 245 кс и 500 нм. Зависи от приоритета, ако ще се състезаваш някъде може би точно това ти трябва.
Volvo S40 1998 1.8
Volvo 940 1996 2.0T
Opel Astra 2007 CDTI
Renault Megane 2010 dCi
ex - Volvo S60 2001 2.4
Posts: 57
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2012
Reputation:
0
Не, не е бяла, моята е кафява, ниво на оборудване momentum + някои допълнителни неща.
В момента изобщо не се изкушавам от такъв ъпгрейд, въпреки че както казваш 200 к.с./450 НМ ми звучи доста добре, но може би на по-късен етап. Днес карах колата около 300км. в дъжд и предимно по магистрала, изключително динамичен двигател, ускорява без проблем и добре подържа скорост,а има и добър запас от мощ и при високи скорости, комбинацията с тази скоростна кутия е отлична. Изобщо не виждам смисъл да и слагам нов софтуер, интересно ми е дали някой го е направил и какво му е мнението. Polestar работят с Volvo, следователно нещата трябва да са доста изчистени при тях, след като не отпада гаранцията при инсталация.
Автоматичната скоростна кутия (geartronic) e 6 степенна и действително е японска (произвеждат ги Aisin Seiki Co.), не знаех че е самообучаваща се, това е интересно. Да не отварям нова тема - за скоростната кутия, прави ми впечатление че когато я поставя от позиция P, R, N на D, усещам доста силен тласък, мога да го характеризирам като удар - колата направо подскача докато държа крака си на спирачката. С автоматите имам по-голям опит с един VW Passat 1.8Т при който при поставяне на позиция N усещането е съвсем различно.
Това нормално ли е при geartronic кутията или трябва да я закарам на МП да я погледнат? Какъв е интервала на обслужването и/какво масло се използва?
XC60: AWD/D3 (D5244T16)/Geartronic
Posts: 4,840
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
RDRcontact Wrote:Не, не е бяла, моята е кафява, ниво на оборудване momentum + някои допълнителни неща.
В момента изобщо не се изкушавам от такъв ъпгрейд, въпреки че както казваш 200 к.с./450 НМ ми звучи доста добре, но може би на по-късен етап. Днес карах колата около 300км. в дъжд и предимно по магистрала, изключително динамичен двигател, ускорява без проблем и добре подържа скорост,а има и добър запас от мощ и при високи скорости, комбинацията с тази скоростна кутия е отлична. Изобщо не виждам смисъл да и слагам нов софтуер, интересно ми е дали някой го е направил и какво му е мнението. Polestar работят с Volvo, следователно нещата трябва да са доста изчистени при тях, след като не отпада гаранцията при инсталация.
Автоматичната скоростна кутия (geartronic) e 6 степенна и действително е японска (произвеждат ги Aisin Seiki Co.), не знаех че е самообучаваща се, това е интересно. Да не отварям нова тема - за скоростната кутия, прави ми впечатление че когато я поставя от позиция P, R, N на D, усещам доста силен тласък, мога да го характеризирам като удар - колата направо подскача докато държа крака си на спирачката. С автоматите имам по-голям опит с един VW Passat 1.8Т при който при поставяне на позиция N усещането е съвсем различно.
Това нормално ли е при geartronic кутията или трябва да я закарам на МП да я погледнат? Какъв е интервала на обслужването и/какво масло се използва?
Това ме навежда на мисълта, че май ще трябва да се възползваш от гаранцията.
Не не е нормално така да превключва, чак колата да подскача.
Posts: 57
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2012
Reputation:
0
Да, ще трябва да я заведа да я погледнат. Може би съм преувеличил с описанието за подскачането... но се усеща превключването определено
XC60: AWD/D3 (D5244T16)/Geartronic
Posts: 57
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2012
Reputation:
0
Днес цял ден превключва съвсем гладко без подскачане.
Недоумявам :?
XC60: AWD/D3 (D5244T16)/Geartronic
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Ще ти кажа как е при мен (XC90 2008 год.) - същата кутия ... не се усеща превключане между предавки на място, но на моменти и само когато е под напрежение (наклон), тогава се усеща леко, че включва от Р на R или D .. но леко се усеща. На равно или под лек наклон - няма нищо, не разбирам кога става превключването. Не знам дали не е преекспонирано това тласкане при теб, т.е. да си се притеснил повече от необходимото, но знам от предишен опит с автоматици, че тласкането по време на движение е притеснително и в 50:50 от случаите се оказва нещо по-малко - тампон, каре на диференциал или др., но не карантия в кутията. Понякога се оправя след смяна на масло и филтър (ако има).
За твое успокоение я заведи в МП, за да я видят и после не се вглеждай много, а си я карай със здраве
BG VOLVO Member #00409
Posts: 57
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2012
Reputation:
0
Dodo 155, благодаря за отговора!
Потвърждаваш това което ми казаха и други хора - при по-силен наклон се появи това подскачане. Когато го усетих бях паркирал на стръмна улица и след като го забелязах си поиграх и няколко пъти превключих скоростите за колата - подскачаше всеки път. Направи ми впечатление че досега не го бях усещал това грубо превключване - имам я колата от скоро и нямам голям опит с автоматиците. Когато е на равно превключването е съвсем гладко. По време на движение скоростите се редят гладко и такива тласъци не усещам.
Поздрави
XC60: AWD/D3 (D5244T16)/Geartronic
Posts: 361
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2006
Reputation:
0
Това при наклон е нормално явление от неправилно експлоатиране (спиране/потегляне).
В книжката на Аудито пише така (предполагам и на други го пише, но някой трябва да чете) - при спиране на наклон първо се прилага ръчната спирачка, след което лоста се поставя на Р, преди потегляне първо се превключва на D и после се освобождава ръчната. Така се предотвратява онзи ход напред/назад след пускане на педала на спирачката, който "затяга" скоростната кутия. Може да забележиш, че при по стръмен наклон особено назад, превкючването от P на D е доста тегаво и понякога съпроводено с един неприятен звук
ex. 2006 Volvo S60 2.4
2013 Porsche Cayenne GTS
2009 Audi Q5 3.0 TDI Quattro
2005 Porsche Cayenne Turbo
2005 Mercedes SLK 200K
Posts: 57
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2012
Reputation:
0
Има едно съкращение за случая: RTFM - Read The Fucking Manual, което признавам е много валидно в моя случай. :oops:
Благодаря за отговора! Мислих че, с автоматиците е по безгрижно, само газ и спирачка но явно не е така.
Поздрави
XC60: AWD/D3 (D5244T16)/Geartronic
|