The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Съвети за масла

#1
Здравейте колеги.
Преди един ден два си купих волво в70 хц авд 2.0 т5 внос е от Италия и имам малко въпроси.Като го взех от автокъщата нямаше грам забележки.Покарах го и днес вдигнах отново пръчката на маслото да го огледам на какво положение е,и не останах очарован.Имаше едни много фини тъмни на цвят частици които ги лови магнит.Та въпроса ми е следния: Възможно ли е това да е от някаква присадка понеже ми казаха ,че в Италия слагали такива присадки.Моторът иначе си работи перфектно няма тресене,чукане и шумове.Притеснявам се да не би като сменя маслото работата да стане много напечена.Гледам го карано е с масло 10в40 и мисля и аз да му купя такова.Другите ми въпроси са като сменя маслото на кутията какво да сложа както и на диференциалите ?
Ще са радвам на мнения и съвети свързани с марката и моделът на автомобила.Благодаря предварително!
Reply

#2
10 W 40 ?!? С метални частици вътре...
Бих искал да ти честитя за добрата придобивка, но по нищо не личи да е добра ...

Маслото ти според спецификациите на VOLVO трябва да бъде 0W-30 A5/B5. Масово в БГ собствениците карат с 5W-40, което е компромисен вариант. Защо - защото по времето, когато моторът ти е бил проектиран все още не е съществувало масло 0W-30, съответно инженерчетата са си правили сметките за 5W-30, но след като е започнал производствения процес се е появило 0W-30 и те са казали - "Това е нашето масло!". Има много теми, където компетентни колеги разясняват подробности за маслата - видове, вискозитети, присадки, стандартизация и т.н. Това, което в случая ще отделя като инфо с прости думички е че първата цифричка най-общо показва колко е гъсто маслото при ниска температура, а втората при висока. В БГ през лятото си е жега, съответно е добре след "W" цифрата да е по-висока или казано по друг начин **W-40.
Обаче какво се случва с въпросната 1-ва цифра. По препоръка трябва да е 0. Обяснихме защо не е проблем да е 5, но факта, че е на 10 в 90% от случаите си има причина. Предвид стружките полепнали по щеката ти, причината е почти ясна - има сериозно "износване" и бута маслото, затова предния собственик се е видял принуден да сложи "по-гъсто" масло.
Дано не съм черен пророк!

Смени маслото и виж какво ще стане.
УСПЕХ
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#3
Уиски ти май се обърка нещо.
Мисля, че колегата пита за V70 1во поколение с бензинов мотор.
Колко то до въпроса за маслото на скоростите и диференциала, ще трябва да дадеш по-подробна информация за автомобила.
Година / автоматик/ ръчна ?????
http://www.fuchs-europe.com/oil_chooser.html
1.Volvo 940, 1991, 2.0 turbo, B200FT, Estate
2.Volvo V70, 2002, 2.4 turbo, D5244T
3.Volvo S80, 2004, 2.4 turbo, D5244T
Reply

#4
Ооооо, да беееееее. Аз съм видял т5, като D5.... (демек съм видял 5-цата и съм си го съчинил Smile )
Всичко написано по-горе от мен не важи!
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#5
T5 си е баш за 0W30...
Разликата между този и мотора на моето S80 е само в турбината и компютъра.
Reply

#6
Е да, но пак в процеса на проектиране на мотора 0/30 не е съществувало ...
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#7
kotuoshu Wrote:Уиски ти май се обърка нещо.
Мисля, че колегата пита за V70 1во поколение с бензинов мотор.
Колко то до въпроса за маслото на скоростите и диференциала, ще трябва да дадеш по-подробна информация за автомобила.
Година / автоматик/ ръчна ?????
http://www.fuchs-europe.com/oil_chooser.html

Мерси за линка - много полезен! Idea
XC60: AWD/D3 (D5244T16)/Geartronic
Reply

#8
ВОЛВО препоръчва 0w30, но дали това масло е подходящо за по-топли страни, където България попада последните 5-10 год.?
Всички знаят, че числата показват температурата при която маслото поддържа своите качесва и след която започва да ги променя.
Първото число е за ниската температура, т.е. студената част. Имаме си и студени дни, което означава, че "0" е подходяща и не е много фатално дали е 0 или 5.
Второто число според мен е по-важно, защото през повечето време на годината управляваме колата на топъл климат. За България определено 30 е ниско число, като се има предвид какви жеги се наблюдават напоследък, а не ми се мисли за юли и август. Според мен числото за нас определено е 40.
За съжаление не сме Швеция, където се радват на шведки и лято 20-25 градуса :mrgreen:
Та в този ред на мисли четох доста и стигнах до извода, че масло 0w40 е най-доброто, което да бъде и Low Saps, т.е. за двигатели с DPF филтър.
Тъй като оригиналното масло е Кастрол, доколкото знам, същата марка предлага на EDGE масло с вискозитет 0w40, което съм карал на БМВ и Алфа Ромео и определено мога да твърдя, че колите се чувстваха доста добре с него - тихи, палещи супер лесно в много студени дни, никакъв разход на масло или проблеми с филтри, катализатори и т.н. Като спецификация отговаря на 0w30 на ВОЛВО, не знам дали за тях не са го прекръстили :lol:
В момента моята кола е с 0w30, защото при покупката от МП я обслужиха и няма какво друго да сложат там. Следващата смяна ще й сложа Castrol EDGE 0w40 и ще споделя впечатления.
Не правя реклама и не агитирам да се ползва определено тази марка масла, а коментирам вискозитета. Може да ползвате и на други марки, но спецификацията и вискозитета да отговорят на тези. А най-важното от всичко, когато се купува масло е източникът!!! В България не съм много сигурен дали по магазините може да се намери качествено масло, поради факта че сме пазар 3-та ръка и при нас внасят доста боклуци, за съжаление. Купувам си маслата от Германия, като си поръчвам за няколко смени, за да ми излезе по-изгодно доставката, за да съм сигурен че купувам масло, а не някаква мазна съставка.
BG VOLVO Member #00409
Reply

#9
Интересно дали в МП има вариант да сложат 0W40, от същия производител от който слагат стандартните си масла 0W30?

Предполагам ще откажат да им се занесе конкретно масло (препоръчано от тях да речем) с по-различен вискозитет. За добро или за лошо доплатих още 2 год. гаранционно обслужване за колата си и по-всичко личи че през цялото време ще я карам с 0W30...
XC60: AWD/D3 (D5244T16)/Geartronic
Reply

#10
100% ще откажат на гаранционна кола.
Но не виждам причина да си купя масло от друго място, а от тях филтри + труда и да не искат да я обслужат. Все пак аз нося отговорност за колата, когато е извън гаранция.
BG VOLVO Member #00409
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)