The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Твърди спирачки на XC90

#11
Спирачките на XC90 са много добри, а дори и според ADAC спирачният път от 38 метра е превъзходно постижение за SUV със собствено тегло 2,2 тона. Резултатът е средна стойност от 10 спирания от 100 км/ч (тоест отчита и нагряването на спирачките) и е проведен с 300 кг товар (тоест 2,5 тона).

Според мен спирачния педал е много информативен, дори леко мек за моя вкус, но определено не е твърд. Спирачното усилие се дозира прецизно, спирачките реагират без никакво забавяне. И според мен колата си спира чудесно и по нищо не отстъпва на лека кола. А аз съм карал почти всички коли, които се продават в Европа - от Дачия до Ролс-Ройс и мога да преценя.

Ето теста на ADAC от декември 2006 г.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www1.adac.de/Tests/autotest/tetdaten/autotest/at1883_volvo_xc90_d5_executive.pdf?quer=tests">http://www1.adac.de/Tests/autotest/tetd ... quer=tests</a><!-- m -->

Цитат: Die Bremse spricht schnell an und lässt sich fein dosieren. Bei einer Vollbremsung aus 100 km/h sind bis zum Stillstand 38 m erforderlich, das ist für einen Geländewagen sehr beachtlich (Mittel aus 10 Messungen, halbe Zuladung, Serienreifen).

Превод: Спирачките реагират бързо и се дозират много фино. За пълно спиране от 100 км/ч са необходими 38 метра, което е забележително постижение за високопроходим автомобил (средна стойност от 10 измервания, 50% товар, серийни гуми).

В последния брой на AUTO BILD 4x4 (август 2012) има тест на фейслифта на ХС90 и колегите много хвалят спирачките затова, че един модел на 10 години спира наравно и дори по-добре от актуалните германски SUV-ове като Х5, ML и Туарег. Q7 спира доста по-зле. Измерените от тях стойности (с 300 кг товар в колата) са 37,3 метра със студени спирачки и 38,0 метра с горещи спирачки (на 10-тото спиране от 100 км/ч).

П.П. Сега видях още нещо и допълвам - на съседната страница в същия брой на AUTO BILD 4x4 има и тест на BMW 640d Gran Coupe - доста по-леко, ниско и мощно (313 к.с.) спортно четириврато купе с гуми 275/35/19, при което за измерили спирачен път 38,1 метра със студени спирачки и 37,9 метра с горещи спирачки. Още въпроси?

Явно трябва да отидеш в МП и да видиш къде е проблема. Но КАТЕГОРИЧНО нещо не е наред.

По отношение на потеглянето назад: по принцип асистентът при потегляне по наклон не е необходим при автоматиците заради "влаченето" напред при празен ход. Моето ХС90 леко пълзи напред дори и на сериозен наклон (напр. светофара на В. Левски и Дондуков посока паметника Левски). Тоест и това не е нормално.
Volvo XC90 D5 Inscription '16
Volvo XC90 D5 Executive '12
Volvo XC60 D5 Summum '11
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Lancia Ypsilon 1.2 '00
ex Volvo XC90 D5 Summum '06 [Image: 492232.png]
ex Jeep Grand Cherokee Limited
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Reply

#12
При 6-степенния автоматик и D5-185 к.с. е с много "твърд" хидротрансформатор в следствие на което задържа и пълзи при големи наклони. Под "твърд" разбирам хидротрансформатор, който предва въртящия момент с много малки загуби, за разлика от "по-лигавите" хидротрансформатори на по-старите автоматици. Това се уссеща и като дадеш газ новите автоматици имат по-твърда връзка от старите.
Понятието твърд и мек педал се възприема доста субективно - хода на педала на Волвото е примерно около 4-5 см до отказ което дава възможност за точно дозиране на спирачната сила - отбелязани и при теста на ADAC, за разлика примерно от педала на Гранде Пунто там педала има ход около 1.5-2 см и там плавно се спира много трудно защото много трудно се дозира спирачната сила. Жената кара Гранде Пунто, че от там имам наблюдения и опит.
Ламборгини, Ферари, Мазерати, Майбах, Бентли, Бугати, Астън Мартин, Лотус, Ролс Ройс, Волга и Чайка не съм карал и не мога да споделя впечатления за тях Smile Wink
VOLVO XC90 2.9T - 272 hp
Reply

#13
Здравейте колеги и благодаря за мненията, ако говорим за впечатления от други машини в момента в София карам постоянно новия ГЛ450cdi и S65 AMG, от вторник съм на Слънчев бряг и там карам ако сте го виждали и в София бял ролс ройс-гост с хромиран капак и светло синьо Бентли континентал-кабриолет, всичките спират в пъти по добре от XC90-то и грам не се усеща по-голямата им маса, затова не ми се вярва волвото да си е така, иначе ще е голяма излагация и то за марка която се води за една от най-сигурните, иначе по-комфорт не отстъпва на горе споменатите модели, като бентлито не го броя че е голяма тояга откъм возия( ако някой има камани в бъбреците да идва да го повозя 5 мин по паветата и е готов Big Grin ) XC-то явно ще ходи в мото мое да го видят другия месец когато имам време, 5-то волво ми е, харесвам си ги но нещо почвам да се дразня, много почнаха да ги правят нежни и кекави тия коли, а цена майка си и баща си, благодаря колеги, ако имате още мнения давайте, всичко ще ми е от полза
Reply

#14
Не знам, аз съм с чисто нов и проблема с връщането по наклон го имам. Така че според мен проблема идва от тежеста (не че това е оправдание за Волво). А по повод твърдети спирачки - ами такива са , още като го изкарах от Мото Пфое и усетих, че си иска яко натискане. Но...както се казва "бели кахъри" Big Grin
Reply

#15
И сега какво, дал си една торба пари за луксозен suv и ще дърпаш ръчната на баира преди да подадеш газ за да не връща назад, баси това да не е жигула Confusedhock: излагация, нали уж два небостъргача хора го мислят :roll: това със спирачките обаче няма да го оставя да са толкова твърди, неможе да са така а пък на s60-тката ми ако не си я карал и не знаеш как кове направо може да целунеш предния прозорец :roll: , поздрави на всички и давайте идеи колеги
Reply

#16
Прочетох много внимателно мнението на колегата Carburettor и напълно съм съгласен с него, защото преди 2 дни направих няколко теста.
Спирачките на тази кола - ХС90, са доста сериозни и спира много подобаващо за над 2200 кг. Ходът на педала наистина е доста голям, дори го усещам като над 10 см., явно за по-прецизно дозиране на спирачното усилие. При плавно натискане спира като влак - бавно и леко, но при по-интензивно - направо заковава и стрелката на километража пада мигновенно. Като цяло усещането е, че не спира хубаво, може би заради височината, тежестта, окачването и т.н., но наблюдавайки скоростомера, времето и разстоянието, за което намалява - направо е отличник.
Имам служебна кола Шкода Октавия 2011 год. и направих подобен тест. Усещам хода на педала като не повече от 1см и буквално заковава дисковете, но не намалява така осезаемо, както Волво-то. По-скоро блокира предните колела и започва да люлее задницата. Октавията е доста лека (1300 кг) и с тези прецизни спирачки, някой може да усети вкуса на кожата на волана :mrgreen:
На мен лично повече ми допадат плавни спирачки, а интензивните бих предпочел на спортна кола. Стилът ми на каране е много плавен, дори Октавията е над 50 000 км вече и спирачките са като нови - в Хертц им се събраха очите, очакваха да ги сменят по предписание, но спестиха.
Волво-то и Шкода-та не са спортни коли и определено емоцията от шофиране на ХС90 е по-голяма ... не съм пристрастен, все пак е много по-кола от една Октавия, колкото и да е бъкана с технология на VW.
Моето ХС90 е с хубави (ориг.) дискове и оригинални накладки - поддържа се в МП. Не знам как би спирало с някакви алтернативни дискове и накладки, но със сигурност ще се промени усещането и поведението на колата. Другото нещо е спирачната течност - трябва да се сменя периодично и то с подходяща, по предписание на производителя.
За себе си съм направил до момента сметка, че човек не трябва да пести от няколко неща - спирачки, окачване, гуми и управление. Може да се сложи тайванска броня или китайски мигач, може да се купят гуми среден клас, но да бъдат нови, може да слушам радио, но да не дам пари за МР3, да не се пуска климатика, за да се спести някой литър гориво, но с онези 4 неща не бива да се експериментира.
Купувам винаги оригинални или качествени части, защото излизат по-евтино - колкото и странно да звучи, така е! Пестя от по-рядкото влизане в сервиза, времето без кола (когато се дават луди пари за таксита) и нервите дали ще стигна там, за където съм тръгнал.
Дано съм бил полезен и пожелавам успех на колегата, за да открие проблема на Волво-то Wink
BG VOLVO Member #00409
Reply

#17
Колеги благодаря ви за мненията, започнах да свиквам със спирачките и не им обръщам толкова внимание, явно наистина така си спира но все пак ще ходя другия месец до мото-пфое и ако има някакъв проблем и намеря решение веднага ще пиша, поздрави на всички
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)