The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Разбирачите от Филтри на честоти да ударят едно рамо

#1
Тъй.. Smile Направо към темата Smile Искам да си направя едни филтърчета на честоти където честотата на срязване да бъде някъде след 400 Hz или иначе казано да имам само среди и високи ,без ниските ....тези филтри искам да се сложат непосредствено преди говорителите тоест между крайното стъпало и говорителя Smile Иска ми се някаква схема (по-елементарна) въпреки че знам че това си е цяла наука и трудно мога да постигна много добри резултати без много четене и практика, и този филтър да не натоварва прекалено много крайното стъпало .
Ако имате идея споделете я,задължително ще пробвам всичко което сметна ,че си струва Big Grin
пп:бях чел в един форум че като свържеш последователно( но да свържеше двата минуса един към друг а не както си е плюс-минус-плюс-минус трябвало да бъде Плюс-минус-минус-плюс) два електролитни кондензатора от 250 микро фарада се получава някакъв филтър с неопределена честота и много лошо качество.Също тъка колкото по голям е капацитета на кондензатора толкова е по голяма и честота на срязванеSmile
Имате ли идейки? :?:
Веднъж VOLVO, завинаги VOLVO ...
Сега: VOLVO V40 1.9D 115hp 2002г,.
предишна: VOLVO V40 1.9D 115hp 2003г.
предишна: VOLVO 440 Turbo 1989г.
Reply

#2
mar7ooo_92 Wrote:Тъй.. Smile Направо към темата Smile Искам да си направя едни филтърчета на честоти където честотата на срязване да бъде някъде след 400 Hz или иначе казано да имам само среди и високи ,без ниските ....тези филтри искам да се сложат непосредствено преди говорителите тоест между крайното стъпало и говорителя Smile Иска ми се някаква схема (по-елементарна) въпреки че знам че това си е цяла наука и трудно мога да постигна много добри резултати без много четене и практика, и този филтър да не натоварва прекалено много крайното стъпало .
Ако имате идея споделете я,задължително ще пробвам всичко което сметна ,че си струва Big Grin
пп:бях чел в един форум че като свържеш последователно( но да свържеше двата минуса един към друг а не както си е плюс-минус-плюс-минус трябвало да бъде Плюс-минус-минус-плюс) два електролитни кондензатора от 250 микро фарада се получава някакъв филтър с неопределена честота и много лошо качество.Също тъка колкото по голям е капацитета на кондензатора толкова е по голяма и честота на срязванеSmile
Имате ли идейки? :?:

250uf кондензатори едва ли ще ти се отдаде да намериш и по добре, защото след това ако ги свържеш по указания начин ще се наложи дъълго време да проветряваш колата и да чистиш последствията от взрива. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Всъшност като знам как ги правят напоследък електролитните капацитори гърмеж е много малко вероятен, но с проветряването няма да се раминеш. Wink
Друго си беше Кюстендилски електролитен кондензатор... :roll: Още помня преди 10-ина години като бях запоил един КЕАII 2200uh/63v наобратно. Два часа ми пищяха ушите а алуминиевата капачка се беше забила в мазилката на тавана... Confusedhock: Добре, че не отнесе нечия глава... :roll:

Относно филтъра прави се с индуктивност и кондензатори. Wink
Reply

#3
Tisho Wrote:Относно филтъра прави се с индуктивност и кондензатори. Wink

Това е ясно,но някаква конкретна схема и параметри колко навивки и колко фарада... начин на свързване.
имаш ли идея?
Веднъж VOLVO, завинаги VOLVO ...
Сега: VOLVO V40 1.9D 115hp 2002г,.
предишна: VOLVO V40 1.9D 115hp 2003г.
предишна: VOLVO 440 Turbo 1989г.
Reply

#4
mar7ooo_92 Wrote:
Tisho Wrote:Относно филтъра прави се с индуктивност и кондензатори. Wink

Това е ясно,но някаква конкретна схема и параметри колко навивки и колко фарада... начин на свързване.
имаш ли идея?

Идеи колкото искаш.
Например тук:
http://www.v-cap.com/speaker-crossover-calculator.php
Или тук:
http://www.the12volt.com/caraudio/crosscalc2.asp
Може и тук:
http://www.apicsllc.com/apics/Misc/filter2.html

И малко теория по въпроса:
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_filter
Reply

#5
Tisho Wrote:
mar7ooo_92 Wrote:
Tisho Wrote:Относно филтъра прави се с индуктивност и кондензатори. Wink

Това е ясно,но някаква конкретна схема и параметри колко навивки и колко фарада... начин на свързване.
имаш ли идея?

Идеи колкото искаш.
Например тук:
http://www.v-cap.com/speaker-crossover-calculator.php
Или тук:
http://www.the12volt.com/caraudio/crosscalc2.asp
Може и тук:
http://www.apicsllc.com/apics/Misc/filter2.html

И малко теория по въпроса:
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_filter

Мерси много за инфото Smile сега ще прочета всичко и ще видим какво ще направя Smile
Веднъж VOLVO, завинаги VOLVO ...
Сега: VOLVO V40 1.9D 115hp 2002г,.
предишна: VOLVO V40 1.9D 115hp 2003г.
предишна: VOLVO 440 Turbo 1989г.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)