The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Тампони задна стабилизираща щанга xc70 2005g.

#1
Здравейте колеги, бих искал да споделя със вас решението на един според мен доста неприятен момент каксаещ задното окачване. Тъй като имах разбит тампон на задната стабилизираща щанга реших да го сменя, но се оказа че не се продава като отделна част и ще трябва да закупя цялата щанга заедно с тампоните който са капсулирани на нея. Цената която ми съобщиха в МП беше най-ниската от всички места към който отправих запитване 400лв с отстъпката, но тъй като ми се струва че е нередно да се сменя нещо което е здраво заради един тампон, смених само него като цената му заедно с монтажа ми излезе 40лв, единственото което ми е беше казано от майсторите е че са сложилиж тампон от японски автомобил и няма да имам проблем в следващите поне 3 гоини, други подробности не мога да спомена, но ако някой от вас има интерес мога да съдействам за теиторията на Стара Загора.
Reply

#2
electronics Wrote:... и няма да имам проблем в следващите поне 3 гоини, други подробности не мога да спомена, но ако някой от вас има интерес мога да съдействам за теиторията на Стара Загора.

Тампоните на предната и задната стабилизираща щанга НЕСЛУЧАЙНО са вулканизирани към самата щанга - идеята е да се елиминира страничното изместване (или плаване) на щангата, защото по замисъла на конструкторите тя поема И аксиални натоварвания и гарантира правилната геометрия на окачването. И когато се скъсат (средно изкарват около 150 000 км по българските пътища), щангата се измества странично и почва да задира в носачите (а отпред в магарето), да разбива биалетките за отрицателно време, освен това "бяга" геометрията на окачването и износва гумите неравномерно. При мен скъсани тампони на предната стабилизираща щанга (без изобщо да тропа) ми износиха неравномерно само след 5000 км чисто нови летни гуми Континентал КросКонтакт за над 400 лева парчето - въпреки че предницата беше регулирана при монтирането на гумите. А самата щанга в МП струваше около 300 лева.

Така че след време тия 400 лева, дето си спестил, ще ти излязат златни.
Volvo XC90 D5 Inscription '16
Volvo XC90 D5 Executive '12
Volvo XC60 D5 Summum '11
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Lancia Ypsilon 1.2 '00
ex Volvo XC90 D5 Summum '06 [Image: 492232.png]
ex Jeep Grand Cherokee Limited
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Reply

#3
Carburettor Wrote:
electronics Wrote:... и няма да имам проблем в следващите поне 3 гоини, други подробности не мога да спомена, но ако някой от вас има интерес мога да съдействам за теиторията на Стара Загора.

Тампоните на предната и задната стабилизираща щанга НЕСЛУЧАЙНО са вулканизирани към самата щанга - идеята е да се елиминира страничното изместване (или плаване) на щангата, защото по замисъла на конструкторите тя поема И аксиални натоварвания и гарантира правилната геометрия на окачването. И когато се скъсат (средно изкарват около 150 000 км по българските пътища), щангата се измества странично и почва да задира в носачите (а отпред в магарето), да разбива биалетките за отрицателно време, освен това "бяга" геометрията на окачването и износва гумите неравномерно. При мен скъсани тампони на предната стабилизираща щанга (без изобщо да тропа) ми износиха неравномерно само след 5000 км чисто нови летни гуми Континентал КросКонтакт за над 400 лева парчето - въпреки че предницата беше регулирана при монтирането на гумите. А самата щанга в МП струваше около 300 лева.

Така че след време тия 400 лева, дето си спестил, ще ти излязат златни.

Извинявам са грешката е моя, тампоните с който с които съм в момента не са обикновени а полиуретанови и са изляти директно на мястото на старите върху щангата имам една година гаранция, през 1000км. ги наблюдаваме в сервиза внимателно защото хората искат да са сигурни в работата си , понеже за сефте правят такава интервенция с отливането, нямам грижи и да колега , аз също съм с нови зимни гуми и след изминати 3000км от тях около 1000 градско със "побългарените тампони" нямам износването за което говориш, а зимните гуми са доста по-меки от летните по принцип и силно се съмнявам че неприятният ефект от смяната нямаше да се усети и при мен, биалетките ми също са здрави колата вози доста приятно няма тропане, а и като цяло в момента нямам забележки по окачването, единственото което е малко неприятно е поскърцването на предните полиуретанови тампони по легналите полицаи, искат хубава смазка но все пак имат 1 година гаранция и процедурата няма да ми коства повече от 1-2 часа време.
Reply

#4
За справка погледни и този линк <!-- m --><a class="postlink" href="http://silentblocks.com/en/s60/334-front-anti-roll-bar-silentblocks.html">http://silentblocks.com/en/s60/334-fron ... locks.html</a><!-- m --> не вярвам че няма да се сетиш как точно се позиционират тампоните за да не се изместват от леглата си

И друг пример по-нагледно <!-- m --><a class="postlink" href="http://robrobinette.com/antiroll_bar_bushings.htm">http://robrobinette.com/antiroll_bar_bushings.htm</a><!-- m -->
Reply

#5
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=Jc7ua0p_JKE">http://www.youtube.com/watch?v=Jc7ua0p_JKE</a><!-- m -->
Reply

#6
<!-- m --><a class="postlink" href="http://forums.swedespeed.com/showthread.php?140972-DIY-Front-Sway-Bar-Replacement">http://forums.swedespeed.com/showthread ... eplacement</a><!-- m -->
Reply

#7
В общи линии, накъдето си тръгнал, аз оттам се връщам. Но човек се учи от грешките си. Специални поздрави на Ники Ферариста от Стара Загора (ако при него си слагал полиуретаните, ама то там едва ли има друг, <!-- m --><a class="postlink" href="http://polyurethan.me/">http://polyurethan.me/</a><!-- m -->), голям приятел ми е и е страшен майстор, ама тая работа не е като оная работа.

Пробвал съм и съм слагал полиуретанови тампони още преди 10-тина години, на Алфи, Джипове и кво ли не, много хубаво нещо са, но така скърцат, че може да полудееш. Особено лятото, когато е сухо. Освен това изпилват и "изяждат" щангата, тя изтънява и почва да тропа. И дори може да се счупи там, където е изтъняла. Единственото решение е това, което направих при Гранд Черокито - масльонка на всеки тампон. И гресиране всеки месец, че и по-често. Като стара Волга или Варшава.Иначе не се трае от скърцане. И пак скърца, и после щангата все пак е изпилена и изтънена.

[Image: IMG_3129.jpg]

А за Волвото - всеки има право да експериментира както си иска. Аз проверих - и ми обясниха, че тампоните трябва да са вулканизирани за щангата, за да се осигури правилната геометрия на окачването и да не се измества щангата. И никакви шайби, скоби и други приспособления не могат да осигурят аксиална стабилност.

Ето какво беше при мен - надрано магаре, за гумите вече написах. Затова реших, че не искам скърцане, приспособления, гресьорки, такаламити всеки 2-3 седмици, омазване с грес, пък била тя и морска, връзване с тел, криворазбрани икономии и прочее глупости.

И напролет смятам да сменя ЦЯЛОТО окачване на колата, независимо че още нищо не тропа. Просто тоя уикенд бях взел за тестдрайв ново ХС90 и видях каква разлика има между (напълно здраво) окачване на 140 000 и на 9 000 км.


Attached Files Thumbnail(s)
           
Volvo XC90 D5 Inscription '16
Volvo XC90 D5 Executive '12
Volvo XC60 D5 Summum '11
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Lancia Ypsilon 1.2 '00
ex Volvo XC90 D5 Summum '06 [Image: 492232.png]
ex Jeep Grand Cherokee Limited
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Reply

#8
Да точно при ферариста станаха нещата и за сега няма проблеми , но това което си показал на снимките е ужасно. Не мога да повярвам че има такова голямо иместване та чак да накърти моста. Все пак аз имам едно на ум и доста стриктно следя какво се случва с окачването ми и не съм забелязал какъвти и да е проблем иначе изобщо нямаше да си правя труда да го описвам. А да и ако си забелязал стабилката която е афтърмаркет е с уши който ограничават изместването. Ако имаш желание разгледай шведите какви неща правят аз лично се шашнах- от имиджова кола с типично излъчване на кола за улегнали хора превръщат автомобилите си в "бегачки" именно със промени по окачването като заменят стоковото окачване с елементи които са направени предимно от полиуретан и дават за това луди пари, но едва ли по нашите пътища целта е да се направи по-твърдо и стабилно окачване, а по-скоро да е по-здраво и все пак да има някаква гаранция от търговеца, който естествено продава "само оригинални части". Поздрави!
Reply

#9
и въпреки всичко мисля че колегата Carburettor е прав. и аз съм с сменена щанга(оригинална). мисля че не го разбра какво иска да ти каже, ок има канали да не избяга тампона от планката която го придържа, но какво ще държи самата щанга за да не се измества в страни, като тампона не е вулканизиран за щангата. според мен точно там е разковничето на проблема. той тампона ще стои неподвижен, но пък самата щанга ще има изместване в ляво и дясно ще преплъзва в самия тампон
Volvo S60 D5 163hp D5244T - automatic
[Image: ab192146.gif]
юзербары для форумов
Reply

#10
electronics Wrote:Да точно при ферариста станаха нещата и за сега няма проблеми , но това което си показал на снимките е ужасно. Не мога да повярвам че има такова голямо иместване та чак да накърти моста. Все пак аз имам едно на ум и доста стриктно следя какво се случва с окачването ми и не съм забелязал какъвти и да е проблем иначе изобщо нямаше да си правя труда да го описвам. А да и ако си забелязал стабилката която е афтърмаркет е с уши който ограничават изместването. Ако имаш желание разгледай шведите какви неща правят аз лично се шашнах- от имиджова кола с типично излъчване на кола за улегнали хора превръщат автомобилите си в "бегачки" именно със промени по окачването като заменят стоковото окачване с елементи които са направени предимно от полиуретан и дават за това луди пари, но едва ли по нашите пътища целта е да се направи по-твърдо и стабилно окачване, а по-скоро да е по-здраво и все пак да има някаква гаранция от търговеца, който естествено продава "само оригинални части". Поздрави!
Да, единственият вариант е да има ограничители, като на тези сините, които си показал Wink
Доста се навих да сменя моите щанги, но 500$ + още около 400$ за доставка, мито и ДДС не ми се дават. Нямат ли тази фирма някъде в Европа представители, поне да си спестя скъпата доставка от US и таксите?
Другото, което се сещам е да се завари такъв ограничител от двете страни на тампона, докато е здрав, а после да се постави полиуретанът, но задължително с гресьорка, защото скърцането е наистина отвратително, както казва колегата. Аз също съм карал Алфа с полиуретан, не съм имал проблем с гресирането, но на сухо се обаждат, особено ако колата не е карана няколко дни.
BG VOLVO Member #00409
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)