The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Разходи за XC 70 D5 163 HP

#1
Здравейте на всички,

Може ли някой да ме ориентира преди да си купя кола за очакваните разходи на модела XC70 с дизеловия двигател D5. След новите стандарти на краш тестовете, реших, че моята марка вече ще е волво. Мисля основно между V70 и XC70, като разбира XC-то ме привлича далеч повече. Имам следните кратки въпроси.

1. Има ли голяма разлика между тези два модела в поддръжката? Двигателят е еднакъв, там не очаквам разлика, окачването може би е доста различна при XC, и каквото и да е друго, което се сещате.
2. Уж двигателите са еднакви и разликата в тежестта не е много голяма - може би 150-200 кг, нямам идея дали е така, но едва ли XC e над 1700 кг., също така XC-то е по-висок. Тези две неща предполагам, че са двете най-важни причини, които биха се отразили на разхода на гориво. Колко би била разликата в разхода при еднакви двигатели и каране при еднакви условия. Има ли управление на височината на автомобила при XC? примерно мога да карам на магистрала и ако е висока, това ще качи разхода ми верятно минимум с 1-2 л.100км. Ааа, както и 4х4 вероятно оказва влияние върху разхода.
3. Тук малко е за хора, които имат фирмен автомобил - товарен ли се води по талон. Друга сериозна причина за избора ми на XC пред V70 e това, че смятам, че мога да се възползвам от ДДС и също така да се води товарен автомобил на фирмата. Ако има някой с V70 товарен автомобил, също бих си помислил.

Искам да добавя, че възнамерявам да позлвам автомобила за каране основно на магистрала, за да пътуван на 300 км от София почти всяка седмица. След това трябва да ходя и на малко пресечен терен, черен път, който може да се кара лесно и със стара лада. Но ако обединя тези две цели ще ми стане много добре - ще се отърва от шума на голфа на магистралата и от опел джипа на баща ми за ходене на терен. Но разбира се голфа ми харчи максимум 6-6,5 при 130 км/ч средна скорост, а фронтерата има не лошо 4х4 с бързи и бавни, което сигурно бие XC. Возията съм сигурен, че не е зле и при V70, а и на магистрала, ако XC не може да спадне нивото на купето, съпротивлението ще е огромно и V70 сигурно е доста по-добре.

Много се надявам да ми помогнете, за да взема решение, кое волво да си взема.
Reply

#2
pokworld Wrote:Здравейте на всички,

След новите стандарти на краш тестовете, реших, че моята марка вече ще е волво. .
Big Grin интересно какво ли казват по старите краш-тестове за Волво Big Grin

Иначе тук във форума XC70 не е толкова популярно но ето малко разсъждения от мен.
Хубавите модели на XC70 определено си държат цена и ако модел 2003 за обикновенното D5 комби вече го има за 6-7 бона то за офроудъра цената е х2 минимум.
Мотора си е железен, возията също. Предлаганите офроудъри са с автоматик - аз не бих си взел втора ръка автомат каквото ще да става. Всички предлагани модели от тези години са с километраж 200 - 300 минимум, така че се готви за смяна на маховик на ръчна скоростна, еле пък ако ти и причуква (то се чува Wink )
Щом ще караш основно на магистрала по-добре обикновенното комби, според мен. То е 1700 кг. предполагам, че офроудъра ще е повечко.
D5 на скоростно извънградско - 6 на сто, в София и над 12 на сто сега зимата с предварителното подгряване на кюмбето :lol:
ДДС врътките според зависи - има и обикновенни комбита със трети ред седалки но са рядкост.
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#3
bell Wrote:
pokworld Wrote:Здравейте на всички,

След новите стандарти на краш тестовете, реших, че моята марка вече ще е волво. .
Big Grin интересно какво ли казват по старите краш-тестове за Волво Big Grin

Както старите, така и новите показваха, че SAAB и Volvo държат първите места. Но предишните краш-тескове бяха добри за немските коли, а сега народната кола се оказа доста опасна при странични сблъсъци и затова реших, че ако ще карам на магистрала, нека си е Volvo, пък, ако ще се случва най-лошото, да не е с голфа.

Цените на V70 са много добри за 9 К, може да се намери нещо с всички екстри, но XC70 е толкова привлекателен, че ме изкушава, а цената е с 2-3 К отгоре.
Новите промени в закона позволяват леки автомобили да се ползват като служебни с ползване на ДДС, което може да отхвърли тезата ми, че ми трябва XC70 затото е 7 местна.
Някой да знае дали ground clearance'а при XC70 може да се регулира за различни условия - OFFROAD и магистрала например.
Reply

#4
За регулирането при xc - има и с регулиране и без. Регулируемите амортисьори са около 5 пъти по-скъпи от обикновените. Мойто XC 70 е с двигател 185 коня и не се регулира височината. Не ми и трябва. Едва ли много се отразява на разхода реглажа. С нормално каране извън градсо колата ми харчи 7 на сто. В града сега 12, като има и печка за подгряване която си дига малко разхода. С този офроуд в София и из България съм щастливец с по-високото комби.

И накрая 4x4 на Волво не е постоянно зацепено. Само когато се наложи.
Reply

#5
Благодаря за отговора. Предполагам, че става дума за автоматична скоростна кутия. За нашите пътища XC просто е най-доброто. Много изкушаващо е Smile. Все пак ще видя V70 и XC70 едновременно и да видим какво ще излезе.
Reply

#6
На Волво регулируемото окачване е само за твърдоста, клиренса не се променя. Иначе разхода е толкова 7 л. извънградско, този уикенд в големите снегове на непочистени пътища извънградско направи 8,4, но предполагам това е понеже постоянно е работило 4х4. Ако пътуваш често заради зимата бих ти препоръчал ХС70-ката.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)