Posts: 962
Threads: 26
Thanks Received:
0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2012
Reputation:
10
Здравейте колеги,
Всичко зависи какво е качеството на маслото. Нещата са много особени. В много случаи по-скъпо масло не значи по-хубаво. С течение на времето маслото си променя характеристиките и "поизтънява". Тука и по точно до колкото разбирам идва от Калифорния, маслото да се сменя на 5000 - 7000км или на 6-7 месеца. Така пичовете казват че дори и да вземаш по-евтино масло няма да имаш проблеми. Всички знаем какъв е климата там, така че нещата са си различни. Тука нагоре към Юкон и северна Алберта температурите падат до -55Целзий. Няма такова масло което да държи. Стоманата се троши ако е некачествена, затова на всеки паркинг отвън има захранване да си подгравят моторите. с 10W40 не може да се кара, трябва 0W40 примерно. Е идва лятотор темпертурите стават 20-25 С. Какво правим с маслото? Значи всичко зависи. Ако колата се кара като състезателна, маслото е друго пак.
Като заключение, това че мотора е на повечко километри не значи че маслото трябав да е по-гъсто. Един от пичовете тука на който Волво 850 1994 на около 300к си кара с 10w30 както пише, и казва че няма проблеми, но той си джурка по магистралата повече. За нас които сме в града и ходим напред назад 5W40 е добър вариант. В България лятото когато става и държи 30С 10W40 е добре. Лично аз бих препоръчал да се избягва полу-синтетиката и да се слага само пълна синтетика, но пка въпрос на личен избор. Volvo казва Castrol и за сега като слагам на атмосферката 5W40 и няма проблем. Замислям се обаче дали да не мина на 10W30, но трябва да помисля още.
Това е.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.