Posts: 962
Threads: 26
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2012
Reputation:
10
Здравейте колеги,
Ходих малко на ваканция в едно съседно градче. На магистралата по едно време усещам че колата нещо вибрира ама много леко. Помислих че е от неравностите по пътя, въпреки че преди не съм почувствал такова нищо, но карах доста по-бързо и за това реших че е от това. Предния ден смених маслото, филтъра, покарах колата след това малко и всичко беше ОК. Пристигаме ние, спирам на кафето и колата тресе, леко, но тресе. Когато отворих и слязох веднага чух характерен звук от тракащ клапан. Това тракане беше отчетливо идващо от задната част на мотора и по-точно от задната част на четвърти цилиндър от долната част на главата. Установих че цилиндъра не работи, т.е. при откачване на инжектора и на кабела за свеща, няма промяна в работата на мотора. Отидох после до сервиза и взех ключ да махна свеща.....ииииии вътре всичко беше омаслено.
Тука се се пита: Що е то?
Купих и сложих Seafoam в резервоара. Не исках да наливам в цилиндъра защото ме беше страх от хидравличен удар (някои го правят - до 20мл). Нямаше промяна. Може да е имало мааалко подобрение, но на другия ден при студена кола имаше един хубав металически звук. Не съм правил тест за компресия. Реших да махна колектора за изгорелите и да погледна клапаните.
Какво мислите? Според мен е прегорял клапан. В този цилиндър и преди си имаше масло, но малко. Очаквам мнения.
Не са лагери на коляновия вал. Звука е много тънък, не се чува като биене или виене, а като стартиране на двигателя в много студено време и докато загрее. Точно такова тракане. Не се чува в колата.
Давайте да решим проблема. Инструменти имам всякакви.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Posts: 213
Threads: 5
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2011
Reputation:
0
Свещ, кабел, дистрибуторна капачка?
Posts: 962
Threads: 26
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2012
Reputation:
10
Не са. Всичко си работи, включително и инжектора. Ще махна вдругиден главата. Имам големи подозрения в клапаните.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Posts: 213
Threads: 5
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2011
Reputation:
0
След като и преди е имало масло в цилиндъра, си мисля че е нормално сега да има повече ако има проблем по токовете и няма запалване.
Диагностичната конзола казва ли нещо? Виж и компресията.
Posts: 147
Threads: 13
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2009
Reputation:
0
Според мен ,има връзка между смяната на маслото и проблема.Какво масло сложи?Предполагам,че си го направил ,но все пак провери ли пак нивото на маслото след смяната ( филтъра трябва да се напълни съответно пада нивото на маслото)?Аз си го обяснявам така - ниско ниво или недобро качество на маслото и оттам липса на смазка в хидравличен повдигач на някой от клапаните.Вероятно е заклинил в някакво положение и не позволява на клапана да затвори добре .Вследствие - липса на компресия.А маслото или си е било там ( вероятно от запекъл/износен сегмент или износен водач на клапан) или сега се е появило - от евентуално закривено стебло и съответно повреден водач на клапана.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://forums.turbobricks.com">http://forums.turbobricks.com</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.k-jet.org">http://www.k-jet.org</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://forum.svenska200klubben.se">http://forum.svenska200klubben.se</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.svenska85x70klubben.se/forum/">http://www.svenska85x70klubben.se/forum/</a><!-- m -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.matthewsvolvosite.com">www.matthewsvolvosite.com</a><!-- w -->
Posts: 962
Threads: 26
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2012
Reputation:
10
Pitstop ако е това което казваш, ще те черпя, на знам как ще стане, но важно е желанието. Още не съм махнал главата, но клапаните за отработените газове на пипане се усеща следното: единия клапан е гладък, а другия е като шкурка. Точно от него като че ли идва шума. Аз също мисля че има връзка със смяната на маслото. Ползвам едно и също: Кастрол 5W40, филтъра е на Волво. Може да съм препълнил с 200мл маслото, но не знам това да е проблем. Появи се при каране по магистралата, 120-140км/ч - 2600 - 3000 оборота. Свеща не е мокра, а само челото на цилиндъра от това което се вижда, сега свеща се въжда че има масло, но е сухо, като тънък черен слой. Свеща е на 7000км. Другото е че на изходящия порт има сива пепел, но това е от Seafoam-а и не доброто изгаряне, един вид поизгаряло е извън горивната камера. Скоро всичко ще е ясно. За сега най-щастлив е дилършипа. :twisted:
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Posts: 962
Threads: 26
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2012
Reputation:
10
Ето какво се оказа след като махнах главата.
Ето как се работи когато вали. Найлон също ще свърши работа.
4ти цилиндър, мисля че вече се вижда защо не е работил.
Много хубаво е прегорял, горд съм 8-)
Стъблата на клапаните. Влизало си е масло добре.
Тука е нагледно.
Общ план.
4ти и 5ти цилиндър. Нещо не ми харесват...
Помагача.
Pitstop имаш едно черпене от мене.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Posts: 147
Threads: 13
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2009
Reputation:
0
Браво бе che4ef! Много си експедитивен!
Мислех да ти препоръчам да огледаш клапаните с ендоскоп,ама явно яко те сърбят ръцете
Аз така почиствах картерната вентилация на дъжд през окотомври .Само ,че бях с дъждобран.
Явно предположенията ми са били в горе-долу вярна посока .Важното е ,че не са толкова фатални ,колкто си мислех.В смисъл ,че нямаш изкривени клапани,стебла ,легла и т.н.
Ъпдейт на предположението ми как е станало :
След като си сменил маслото и то е почнало да си върши работата т.е. да мие двигателя и при високите обороти на ,които си подпънал колата,явно си раздвижил някакви запекли частици по маслената система.Такава частица е навлязла в повдигача на 4-ти цилиндър и поради факта ,че там допуските са високи,леко е заклинил и не е позволявал клапанът да затвори добре.
А той се охлажда на 70-80 % през леглото в главата (останалите -през стеблото).Факта ,че там е имало депозити от спекло се масло е усложнил още повече ситуацията ,не е могъл да се охлажда съвсем и... не е издържал.
А маслото в цилиндъра ,както виждам е идвало именно през този клапан и по-точно през напукана ,одървена от температурите или най-вероятно некачествено сложена гумичка на клапана.
В тази връзка, така и така си разглобил главата -огледай гумичките или най-добре ги смени всичките.
Също така виждам ,че 1-ви ,3-ти и 5-ти цилиндър са сухи и са имали добро изгаряне.За 4-ти е ясно ,а пък във 2-ри нещо ми жълтее и явно е имало охлаждаща течност - вероятно от гарнитура на главата.Сега е момента малко и да портнеш каналите :twisted:
За черпенето -ок, с удоволствие,ама до Ванкувър едно малко питие бая солено ще ми излезе
Успех с ремонта!
<!-- m --><a class="postlink" href="http://forums.turbobricks.com">http://forums.turbobricks.com</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.k-jet.org">http://www.k-jet.org</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://forum.svenska200klubben.se">http://forum.svenska200klubben.se</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.svenska85x70klubben.se/forum/">http://www.svenska85x70klubben.se/forum/</a><!-- m -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.matthewsvolvosite.com">www.matthewsvolvosite.com</a><!-- w -->
Posts: 962
Threads: 26
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2012
Reputation:
10
Благодаря за анализа. Гумички, два клапана, болтове, всичко е поръчано. Няма да казвам колко струват клапаните за изгорели газове. Не е влизала вода, макар гарнитурата да беше почнала да поддава, но можеше още. Оцветяването идва от seafoam препарата. Свършил си е работата. За ендоскопа ми мина през акъла, но след като поговорих с двама авера, установихме че вероятността да трябва да се маха главата и голяма, а и сега има време. Все още чакам инструментите да махна клапаните и почистя главата, после ще я измеря. Портването е много хубаво нещо, ама много време отива. Ще решавам на крак. За сега пада едно почистване... мани мани.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Posts: 962
Threads: 26
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2012
Reputation:
10
Развитие на проблема.
Сега цветовете са истиснки и може да се прецени. Главата е чистена с gasket clean на CRC. Много добро, уродско нещо. Въглеродните наслагвания са почистени така че не се виждат, но бяха около изспускателните клапани на всички цилиндри.
Капака. Прясно боядисан.
Организацията.
Въпросния препарат. Много добър, само не знам дали го има в България.
1ви и 2ри цилиндър
3-4
5ти
Това е засега. Изглежда главата е в нормите и няма да я нося на шлайф, но това ще стане ясно по-късно.
Поздрави
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
|