The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Отново тема за климатик

#1
Здравейте колеги,
с напредването на температурите навън, минах на профилактика климатика. Не че не студеше, но не беше това студено което трябва да е. Миналата година доливах 600 грама, а тази - 590 грама от нужния 1 кг. След това струята стана 8 градуса и кеф. Да ама до първия завой и стана жега. Върнах се и погледнаха колата - оказа се че държи високо налягане след като позагрее и защита спира компресора. Вентилатора върти и охлажда радиаторите. Майсторите решиха - запушен дехидратор. Днес е сменен, но няма промяна на ситуацията. Четох, че проблема може да е запушена система или ТРВ - клапан. Ще съм благодарен, ако някой сподели някакви идеи и мнения.
Поздрави на всички
Николай
Volvo XC90 2.4D '2008

[Image: 686753.png]
Reply

#2
Ако майсторите кажат,къде в колата има ТРВ клапан,ще ги призная.
В противен случай сменяй майсторите.На грешното място си попаднал.
Wink
Нека говорят,а ние ще правим каквото трябва и каквото е редно.
Шампион за сезон 2011-2012 с Volvo S60 D5- Шампионат по издръжливост на пилоти и автомибили
Шампион към БФАС 2014 с Volvo 480 ES - Шампионат по издръжливост на пилоти и автомобили
Reply

#3
Kangalov Wrote:Ако майсторите кажат,къде в колата има ТРВ клапан,ще ги призная.
В противен случай сменяй майсторите.На грешното място си попаднал.
Wink
Това го прочетох по други форуми, сега погледнах Вида и се оказа че има такъв клапан..

[Image: 2wod4x2.jpg]

[Image: ndv2hs.jpg]
Николай
Volvo XC90 2.4D '2008

[Image: 686753.png]
Reply

#4
И още нещо..
Когато постнах темата от сервиза ми казаха че системата след 10-15 мин. работа на място вдига налягане и компресора изключва, т.е. проблема не е отстранен със замяната на дехидратора След като взех колата я оставих на 25 градуса Auto и през следващите 40 мин. при 32 градуса навън и солидни задръствания до вкъщи си работеше без проблеми. Бях забелязал преди, че като сваля на 18 градуса (студеното на макс) тогава спира почти веднага, докато на 23-24 градуса кара поне 15 мин преди да се предаде. Не знам дали така ми се струва, но като че ли няколко пъти при по-агресивно каране на над 2500 оборота също доста по-бързо спира студеното (да не би пък да блокира съединителя на компресора от време на време).. След кратка почивка на компресора, заработва отново за известно време.
Знам че най-лесния начин е да се иде на диагностика в МП, но утре пътувам със семейството и няма да мога да реагирам. Идеята е да се стигне до някакви потенциални вероятности за проблема.
Николай
Volvo XC90 2.4D '2008

[Image: 686753.png]
Reply

#5
Жалкото е че са сменили дехидратора без нищо.А въпросният експанзион вентил не е необходимо да се сменя.Той подлежи на ремонт.
.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=RkKry31lk1E">http://www.youtube.com/watch?v=RkKry31lk1E</a><!-- m -->
Нека говорят,а ние ще правим каквото трябва и каквото е редно.
Шампион за сезон 2011-2012 с Volvo S60 D5- Шампионат по издръжливост на пилоти и автомибили
Шампион към БФАС 2014 с Volvo 480 ES - Шампионат по издръжливост на пилоти и автомобили
Reply

#6
Две идеи:
1. Запушени радиатори (не отвърте,а отвън.Натрупване и набиване на боклуци и мушички в радиаторите)
2. Съединител на компресора (когато го включиш първоначално,бобинката има определено съпротивление и протича респективно ток със сила Х,което създава магнитно поле с определен интензитет.Този същия ток нагрява бобинката и проводника си покачва съпротивлението,респективно намалява силата на тока,а оттам и интензитета на магнитното поле,и вече не може да се преодолее въздушната междина,която се е увеличила вследствие на износване на феродото през годините.)Това е много чест проблем напоследък.
Не му стига само да кара, трябва и да знае как работи!
Reply

#7
nik_dob Wrote:Този същия ток нагрява бобинката и проводника си покачва съпротивлението,респективно намалява силата на тока,а оттам и интензитета на магнитното поле,и вече не може да се преодолее въздушната междина,която се е увеличила вследствие на износване на феродото през годините.)Това е много чест проблем напоследък.

Мда. И решението е да се сложи правилно оразмерен радиатор на проводника... :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Reply

#8
Tisho Wrote:
nik_dob Wrote:Този същия ток нагрява бобинката и проводника си покачва съпротивлението,респективно намалява силата на тока,а оттам и интензитета на магнитното поле,и вече не може да се преодолее въздушната междина,която се е увеличила вследствие на износване на феродото през годините.)Това е много чест проблем напоследък.

Мда. И решението е да се сложи правилно оразмерен радиатор на проводника... :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

По лесно ще е ако се премахне изолацията на проводника , така ще може естествено да се охлажда от въздуха който се завихря около магнитните силови линий .
Изолацията на проводника създава така наречения " парников ефект "описан от редица руски учени изследвали проводниците и различните видове изолаций в кислородна и безкислородна среда ... Big Grin Big Grin Big Grin
Volvo S70 2.5 TDI 1998 D5252T
[Image: 581732.png]
Reply

#9
Да продължа още малко с инфото, след като пътувах около 200 км и климатика работеше без проблем на 25 градуса, реших, че е дошъл момента да тествам какво става на други градуси. Най-общо казно - на всички по-ниски настройки на температура работи между 1 и 3 мин. И спира. Започва с мощна студена струя и след малко плавно преминава към топло. Мисля си ако е запушен радиатора външно - би трябвало поне на магистрала да е малко по-добре, защото там обдухването е най-интензивно, но си работи както на място - така и на голяма скорост еднакво. Разбира се при първа възможност ще почистя добре. За съединителя на компресора не ми стана много ясно, но възможно ли е да дава такъв ефект върху работата, т.е. да вдига високо налягане от което да спира компресора?
Николай
Volvo XC90 2.4D '2008

[Image: 686753.png]
Reply

#10
Не.От съединителя на компресора може да не включва и да не вдига никакво налягане,което е честия случай на всички волво автомобили.

PS: За радиатор на намотките не се бях сетил,направо можем да му направим едно хладилно охлаждане с допълнителна климатична уредба,колеги?
Не му стига само да кара, трябва и да знае как работи!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)