The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Температура на охлаждащата течност - S40

#1
Здравейте, току що се регистрирах във форума.
Преди два месеца си купих Волво S40 2000 136к.с. , до момента нямах някакви сериозни проблеми, но днес забелязах че температурата на охл. течност достига 96-98С и чак тогава включва перката. На таблото не индикира никакъв проблем с температурата, но на мен този факт ми се вижда доста притеснителен. Някой знае ли каква е нормалната работна температура за този двигател?
Reply

#2
Здравей и добре дошъл във форума!
Не мисля, че трябва да се притесняваш, че перката включва на 97 градуса.
Водата завира при 100 градуса- грубо.
В радиатора ти има антифриз, който завира над 100 градуса при 1 бар. В охладителната система налягането е по-високо, така че температурата на кипене става още по-висока.
При мен също някъде там включва перката.
Arrow Няма повод за притеснения според мен!
Reply

#3
Не знам не съм сигурен струва ми се малко висока тази температура, но може и да е нормално. Чудя се дали има нещо общо с държавата от която е внесена колата? Тази е швейцарска а там си е студеничко.
Reply

#4
Здравей на форума!
И според мен тази температура е нормално тогава да ти включва перката за охлаждане, аз си спомням на една от старите ни коли (май Пежо-то) температурния датчик беше до 120°, т.е. при 97-100 започва активно охлаждане на течността, мисля че няма нищо общо с държавата, В крайна сметка нали не прегрява?, виж ако го прави тогава вече трябва да се притесняваш и да си провериш нивото на течността най-вече.
Reply

#5
orlibird Wrote:Не знам не съм сигурен струва ми се малко висока тази температура, но може и да е нормално. Чудя се дали има нещо общо с държавата от която е внесена колата? Тази е швейцарска а там си е студеничко.

Няма нищо общо всички термостати отварят на 96 градуса и перката се включва. Ти май доста я понастъпваш за да вдига такива температури :lol: Иначе не е проблем че ти се включва перката. Проблем е ако не се включи :lol:
Reply

#6
За 1.8 122 к.с. мога да кажа, че си е нормална температура. Перката се включва на 98 градуса и сваля до 90 и се изключва. Днес например се включи в задръстването, където автомобила почти не се движи и няма ниакъв приход на хладен въздух, докато при средна скорост 130 си държеше 81 градуса и даже и по-малко на моменти. Ако толкова те притеснява температурата пусни парното да духа яко и ще спада по-бързо Wink пробвал съм го - действа (просто реших да видя дали има ефект и на място температурата падна с 3 градуса следкато пуснах парното на 4 да духа от airvents от таблото).
Volvo S40 1998 1.8
Volvo 940 1996 2.0T
Opel Astra 2007 CDTI
Renault Megane 2010 dCi


ex - Volvo S60 2001 2.4
[Image: garagephp.jpg]
Reply

#7
VolvoFan Wrote:
orlibird Wrote:Не знам не съм сигурен струва ми се малко висока тази температура, но може и да е нормално. Чудя се дали има нещо общо с държавата от която е внесена колата? Тази е швейцарска а там си е студеничко.

Няма нищо общо всички термостати отварят на 96 градуса и перката се включва. Ти май доста я понастъпваш за да вдига такива температури :lol: Иначе не е проблем че ти се включва перката. Проблем е ако не се включи :lol:

Да ти кажа тествах я в началото но ми се вижда малко спъната. Но в интерес на истината катализатора ми дрънчи и може това да е причината. Като го изхвърля ще видим Big Grin

SOMEONE, направо ме успокои с подробното си описание, мерси Smile Всичко което си описал се случва едно към едно и при мен.

А какво ще кажете за резонатор вместо катализатор, дали ще вдигне много разхода? Някой пробвал ли е?
Reply

#8
orlibird Wrote:
VolvoFan Wrote:
orlibird Wrote:Не знам не съм сигурен струва ми се малко висока тази температура, но може и да е нормално. Чудя се дали има нещо общо с държавата от която е внесена колата? Тази е швейцарска а там си е студеничко.

Няма нищо общо всички термостати отварят на 96 градуса и перката се включва. Ти май доста я понастъпваш за да вдига такива температури :lol: Иначе не е проблем че ти се включва перката. Проблем е ако не се включи :lol:

Да ти кажа тествах я в началото но ми се вижда малко спъната. Но в интерес на истината катализатора ми дрънчи и може това да е причината. Като го изхвърля ще видим Big Grin

SOMEONE, направо ме успокои с подробното си описание, мерси Smile Всичко което си описал се случва едно към едно и при мен.

А какво ще кажете за резонатор вместо катализатор, дали ще вдигне много разхода? Някой пробвал ли е?

Заради този катализатор пътният данък е малък. Мисля, че ако го махнеш ще вдигнеш мощността с няколко "коня". Истината е, че не се усеща мръсна пушилка с гадна миризма зад колата. Веднъж даже забравих, че е запалена а ровех в багажника (редовната кочина). По едно време осъзнах, че въобще не смърди на изгорели газове. Можеби се дължи и на 95 от ОМВ.

П.П. Има бутон EDIT - моля те да се опиташ да го ползваш.
Volvo S40 1998 1.8
Volvo 940 1996 2.0T
Opel Astra 2007 CDTI
Renault Megane 2010 dCi


ex - Volvo S60 2001 2.4
[Image: garagephp.jpg]
Reply

#9
s0me0ne Wrote:
orlibird Wrote:А какво ще кажете за резонатор вместо катализатор, дали ще вдигне много разхода? Някой пробвал ли е?

Заради този катализатор пътният данък е малък. Мисля, че ако го махнеш ще вдигнеш мощността с няколко "коня". Истината е, че не се усеща мръсна пушилка с гадна миризма зад колата. Веднъж даже забравих, че е запалена а ровех в багажника (редовната кочина). По едно време осъзнах, че въобще не смърди на изгорели газове. Можеби се дължи и на 95 от ОМВ.
В момента май никой не проверява дали наистина имаш катализатор или не пък 136>100к.с. така че условието катализатор=на 50% данък отпада.
Reply

#10
orlibird Wrote:
s0me0ne Wrote:
orlibird Wrote:А какво ще кажете за резонатор вместо катализатор, дали ще вдигне много разхода? Някой пробвал ли е?

Заради този катализатор пътният данък е малък. Мисля, че ако го махнеш ще вдигнеш мощността с няколко "коня". Истината е, че не се усеща мръсна пушилка с гадна миризма зад колата. Веднъж даже забравих, че е запалена а ровех в багажника (редовната кочина). По едно време осъзнах, че въобще не смърди на изгорели газове. Можеби се дължи и на 95 от ОМВ.
В момента май никой не проверява дали наистина имаш катализатор или не пък 136>100к.с. така че условието катализатор=на 50% данък отпада.

Може да прозвучи малко нахално, но колко е горе-долу пътния годишен данък за твоята кола? За наща беше 25 лв. и беше платена от предишния собственик, но в талона имаше описани допълнителни неща, а сега ги няма. Дали няма да е по-голям?
Volvo S40 1998 1.8
Volvo 940 1996 2.0T
Opel Astra 2007 CDTI
Renault Megane 2010 dCi


ex - Volvo S60 2001 2.4
[Image: garagephp.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)