The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Температура на охлаждащата течност - S40

#21
къде 300 ще излезе наистина,но нали има 50% намаление за колите с катализатор - мисля че от там идва недоразумението.
Аз за моята,която е 150КС и 1600 кила (повече,ама не ги помня точно) платих за 2005-та 195,ама от тях 15 бяха лихви.
Reply

#22
VoodoRush Wrote:къде 300 ще излезе наистина,но нали има 50% намаление за колите с каталиратор - мисля че от там идва недоразумението.
Аз за моята,която е 150КС и 1600 кила (повече,ама не ги помня точно) платих за 2005-та 195,ама от тях 15 бяха лихви.

За колите с катализатор над 100 коня мисля, че няма 50% намаление Smile
Така че не разчитайте на това.
Reply

#23
Е добре,де...как стана така тогава,че за 12 месеца платих само толкова?
Вероятността онези хиени в службата за вземания да са се объркали е минимална. Не че не грешат и те...ама обикновено надвземат Smile
Reply

#24
VoodoRush Wrote:Е добре,де...как стана така тогава,че за 12 месеца платих само толкова?
Вероятността онези хиени в службата за вземания да са се объркали е минимална. Не че не грешат и те...ама обикновено надвземат Smile

Ето няма кво да спорим Big Grin

http://www.taxadmin.minfin.bg/calc.php?calc=2

Данъкът върху превозните средства се заплаща с 50 на сто намаление за превозни средства с мощност на двигателя до 74 kW. вкл., снабдени с действащи катализаторни устройства.
Reply

#25
Наистина няма нужда да спорите, намалението важи за под 100к.с. сигурен съм. Това което не знаех е какъв е срока за регистрация в общината и евентуално каква е глобата при закъснение.
Reply

#26
orlibird Wrote:Здравейте, току що се регистрирах във форума.
Преди два месеца си купих Волво S40 2000 136к.с. , до момента нямах някакви сериозни проблеми, но днес забелязах че температурата на охл. течност достига 96-98С и чак тогава включва перката. На таблото не индикира никакъв проблем с температурата, но на мен този факт ми се вижда доста притеснителен. Някой знае ли каква е нормалната работна температура за този двигател?

Връщам се на въпроса за температурата.
Перката е за принудително охлаждане на радиатора когато колата е на място и ли е много топло, тя се включва от термореле което се намира на радятора, но тя не регулира температурата а само помага за охлаждането, това което регулира температурата е термостата и тои се намира на главата при изхода за радиатора (единия от дебелите маркучи), тои отваря и затваря големия кръг на антифриза(колко да отива до радиатора). Наи лесния начин да разбереш дали ти е наред термостата е да пипнеш радиатора когато колата е загряла добре и от достотъчно време, ако е горещ значи всичко е наред, ако е леко топъл или студен значи е запекъл, повечето случаи на прегряване са от запекъл термостат. В Тех-Ко има немски те са им вносители и са на много добри цени(15-25лв.), аз съм много доволен. проверете по каталога защото два термостата може да са еднакви, но да отварят при различна температура(на тях пише).
Reply

#27
Относно температурата на двигателя:

Ако температурата ти е 96-98C няма за какво да се притесняваш. Това е работната температура на двигателя, тогава той е в оптимален режим. Притеснения можеш да имаш, ако минаваш тези стойности и не ти се включва вентилаторът на радиатора. Лесно може да го провериш, като ти достигне 96-98C, спри на място, отвори си капак и подай малко газ (но наистина малко до към 1000-1200 оборота) и задръж малко. Тъй като не се движиш няма достатъчно въздушен поток към радиатора, който да го охлади, температурата ще се вдигне малко и би трябвало да ти се включи вентилаторът, който да компенсира липсата на този поток. Като видиш, че започва да се вдига над 98C пусни газта и ако ти се включи вентилаторът без да ти светва лампа и след известно време (без газ!!!) се изключи и температурата се е върнала на оклоло 94-96C, просто нямаш никакви проблеми.
Така ще провериш три неща, включва ли ти вентилаторът когато трябва (т.е. датчикът ти е ОК), отваря ли ти термостата, когато трябва и съответно затваря ли когато трябва. Температурата, която ти получаваш е тази на двигателя.
В случай, че вентилаторът не се включи, а температурата ти минава 98 и приближава 100, не гаси колата, включи си парното на макс, и подкарай колата без много газ на виаока предавка.

И все пак ако не си го правил, внимавай да не я прегрееш. Не е трудно, но ако не си сигурен отиди на сервиз, все пак това е твоята кола :wink:

Иначе няма значение от къде е вкарана, въпросът е дали ти работи лампата (според мен да) и понеже не ти свети всичко е ОК и нямаш място за притеснение.
Reply

#28
на моя термостат пише 90с - оригинален е. като карам колата първото отваряне е като вдига до 92-94с и тогава защото има и време за отварянето като стигне зададената температура, после пада до 86 и се закрапва на 91-89с. перката ми се вклюява когато съм на място точно на 100с и спира на 94с.
така е при мен
VOLVO S40 1998 100kW (140к.с.) 5 MANUAL 183Nm минало
VOLVO S60 D5 2006 136kW (185к.с.) 6 MANUAL 400Nm минало
VOLVO XC60 2013 158kW (215к.с.) 6 AUTOMATIC 440Nm настояще
VOLVO бъдещето е неизвестно...
Reply

#29
Благодаря ви много за подробните отговори, наистина мисля че няма проблем, поне до сега не е прегрявала.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)