Posts: 96
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2013
Reputation:
0
Нещо не съм очарован от мойта в студеното време, но я сравнявам със стар форд 1.8Д /без турбо/... Волвото "стопля" до първата бяла черта за около 3км при първо палене за деня днес при 0С /едва ли се е затоплила, а през нощта е било -7С/... Става въпрос за 30-40сек престой на място, тръгване по локалното платно и бавно каране /без рязко ускоряване, скоростта постепенно до 80кмч/- по Цариградско шосе без светофари...
При аналогични условия "баничарката" стопля за 1км до първа черта, а на 3-ия км вече е достигнала оптималната температура...
На волвото ми трябва още поне 1км да задуха топло в автоматичен режим на климатроника /мисля, че на втората чертичка се случва това/...
Знам, че ако го натисна, както си карам на загрят двигател, сигрно ще загрее доста по-бързо... Обаче не е хубаво за колата... Изключвам проблеми с термостата, защото при достигане на работната температура "заковава" и няма колебания...
Предполагам, че такова "бавно" загряване е нормално за комън рейл /имаме служебно новичко и30 дизел - то не може да стопли и за 5-6км/, но проблемът е, че "някой" не е гледал какво купува и нямам подгряване на седалките...
Вторият ми въпрос е напълно взаимозаменяеми ли са седалките с "ел-мел" и тези без...
Трети въпрос - някой монтирал ли си е печка от типа на Вебасто и какво струва /втора употреба/?
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.zanderbg.com">www.zanderbg.com</a><!-- w -->
Posts: 1,008
Threads: 70
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Моята D5-ца има подобно "поведение", но това не е никак бавно според мен.
Като запаля сутрин, задължително я оставям да поработи поне минутка на място. После за 2-3км (внимателно шофиране, без ръчкане) топлото иде...
Тедо Wrote:...
, но проблемът е, че "някой" не е гледал какво купува и нямам подгряване на седалките...
Вторият ми въпрос е напълно взаимозаменяеми ли са седалките с "ел-мел" и тези без...
Трети въпрос - някой монтирал ли си е печка от типа на Вебасто и какво струва /втора употреба/?
Това за седалките и мен много ме интересува и щях да пускам тема за да поразпитам...но така и не го направих.
Та, следя ти темата с внимание, колега
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Posts: 96
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2013
Reputation:
0
Явно проблемът е, че колата е от Италия и за там явно не са необходими "гъзогрейки"... Гледам има няколко обяви за коли на части... След празниците ще ги прозвъня... Другият вариант е да се монтира подгряване "куча марка" от е-бей...
Печката също е добър вариант /пази и мотора/, но е и най-скъпият вариант...
ПС: Проблемът за мен не е чак толкова сериозен, понеже под апартамента ми е топлия гараж и сутрин не се налага да стържа скреж и да подгрявам... Забелязал съм, че някои колеги подгряват по 5-10мин на място, но това за мен е грешка, защото така колата загрява най-бавно (по-добре под товар с бавно каране около 1500об/м)... Да не говорим, че пътят до работа ми е 5мин (най-много 10 със задръстване) и не мога да си губя 10мин да зъзна на място
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.zanderbg.com">www.zanderbg.com</a><!-- w -->
Posts: 1,641
Threads: 61
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2008
Reputation:
0
2,5Д заграва за 5,5 км. Сутрин паля ако има сняг чистя 10 минути примерно стрелката не помръдва. Тръгвам с нормална скорост все пак сняг лед и тн. всички светофари ме хващат.
От Гео Милев загрява до средата точно на Сливница и Ботев 5,5км
Posts: 1,353
Threads: 63
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Mazda CX5 - ex XC90
Какво съвпадение, днес сутринта при -8 реших да видя за какво време при работа на място ще прехвърли на газ (прехвърля при 30*С) точно 5 мин. в 8:00 запалих и в 8:05 светна зелената лампа. Иначе и на мен ми се струва че на ауто бавно загрява купето. И другото нещо което ми прави впечатление е че подгряването на седалките работи само ако си седнал(имам съмнение и че трябва да се движи колата).
ex XC90
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
zorba Wrote:Какво съвпадение, днес сутринта при -8 реших да видя за какво време при работа на място ще прехвърли на газ (прехвърля при 30*С) точно 5 мин. в 8:00 запалих и в 8:05 светна зелената лампа. Иначе и на мен ми се струва че на ауто бавно загрява купето. И другото нещо което ми прави впечатление е че подгряването на седалките работи само ако си седнал(имам съмнение и че трябва да се движи колата). Подгревът на седалките си работи при включване от бутона Low-High ... няма връзка с движение или дали има някой на седалката.
Когато е на "Auto" вентилаторът тръгва по-късно, за да може да стопли по-бързо мотора ... иначе си духа студено и няма смисъл да вее само.
Колкото до загравянето - няма да ви дразним ние с печките, но за 5-6 км кротко каране сме на 90 градуса на водата :mrgreen:
btw ... колкото е по-голям един двигател, толкова по-бавно стопля, затова се слагат печки и ел. подгреви на водата
п.с. Проверявайте си термостатите, защото ще загреят колите не след 5 км, а напролет :mrgreen: :lol:
BG VOLVO Member #00409
Posts: 903
Threads: 42
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2010
Reputation:
0
абе с печката си е друго, аз за 4км съм на 90 градуса вече . но Влади да ти кажа има нещо вярно в това което колегата казва за подгрева на седалките, и при мен е така, пускам я и 20 мин да стои пусната си е студена докато не седнеш на нея.
Posts: 181
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2011
Reputation:
0
stefi_pavlov Wrote:пускам я и 20 мин да стои пусната си е студена докато не седнеш на нея.
Подгряването на седалките ползва "гъзния" датчик за коланите и въздушните възглавници. Ако не отчете някакво тегло, не работи. Като си сложа раницата с лаптопа на седалката до мен (тежка е доста), писка зумера за колана - а седалката се загрява (ако е включена). Като хвърля лаптопа на задната седалка, седалката изстива. Факт.
Volvo XC90 D5 Inscription '16
Volvo XC90 D5 Executive '12
Volvo XC60 D5 Summum '11
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Lancia Ypsilon 1.2 '00
ex Volvo XC90 D5 Summum '06
ex Jeep Grand Cherokee Limited
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Carburettor Wrote:stefi_pavlov Wrote:пускам я и 20 мин да стои пусната си е студена докато не седнеш на нея.
Подгряването на седалките ползва "гъзния" датчик за коланите и въздушните възглавници. Ако не отчете някакво тегло, не работи. Като си сложа раницата с лаптопа на седалката до мен (тежка е доста), писка зумера за колана - а седалката се загрява (ако е включена). Като хвърля лаптопа на задната седалка, седалката изстива. Факт. Ясно ... аз съм 100+ килограма и явно заради това винаги работи :mrgreen:
Все си мислех, че от ВОЛВО не са толкова умни ... ама май са
BG VOLVO Member #00409
Posts: 107
Threads: 9
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2012
Reputation:
0
Dodo 155 Wrote:Carburettor Wrote:stefi_pavlov Wrote:пускам я и 20 мин да стои пусната си е студена докато не седнеш на нея.
Подгряването на седалките ползва "гъзния" датчик за коланите и въздушните възглавници. Ако не отчете някакво тегло, не работи. Като си сложа раницата с лаптопа на седалката до мен (тежка е доста), писка зумера за колана - а седалката се загрява (ако е включена). Като хвърля лаптопа на задната седалка, седалката изстива. Факт. Ясно ... аз съм 100+ килограма и явно заради това винаги работи :mrgreen:
Все си мислех, че от ВОЛВО не са толкова умни ... ама май са Аз също мога да кажа,че при мен загрява много бързо машината-аз също съм с печка и за около има-няма минута започва да духа вече топло като също съм на автоматичен режим.
Но това за подгрева на седалките и аз не го знаех-може би защото и аз като колегата Влади съм 100+ кг и при мен никога не е имало проблем да си стопля дупенцето и гърбенцето.
Предната ми кола обаче беше без печка,японски Нисан беше и мога да кажа, че също доста бързо тръгваше да духа топло като пак съм я държал на автоматичен режим-не знам обаче за кого колко е понятието бързо или бавно,защото това е доста субективно,но определено като стои на едно място колата загрява много бавно,друго е вече като тръгнеш на скорост.Затова аз я запалвам сутрин и си работи докато я изкарам от гаража и затворя вратите му като веднага след това потеглям,това са около 30-40 секунди,най-много до 1 минута и още на втория завой,имайте предвид не повече от 1 км разстояние започва да духа вече топлото.
|