The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проблем с вентилатора на климатика - Волво 850

#1
Здравейте!

Споделям проблем, с надеждата да получа идея или съвет за решаването му! Става въпрос за Волво-850 - комби, бензин, климатик и климатроник, 1997 г.:

След 5 мин. работа на колата, при затопляне на купето без включен климатик и нагласени чрез плъзгача ниски до средни обороти на вентилатора, внезапно, без някаква намеса, вентилаторът на отоплителната система заработи с максимална скорост (всъщност не съм наясно един единствен вентиатор ли се използва, или има вентилатор за ниски скорости и мощен вентилатор за високи). Оказа се, че положението на плъзгача не влияе на оборотите му. След изгасване на двигателя мощният вентилатор продължи да работи (което се оказа нормално, тъй като е директно свързан към +12 В през предпазител). След ново включване на двигателя (с надеждата за рестарт на електрониката) ситуацията остана непроменена - само двете лампички над ключовете REC (положение дясно натиснат - според мен изключена рециркулация на въздуха в купето) и АС (положение off - изключен климатик) замигаха за около 20 сек. - показващи неизправност в климатичната система. В крайна сметка откачих клема на акумулатора, за да спра вентилатора и да предотвратя бързо изтощаване на батерята. На следващият ден премахнах бушон №5 (30А), за да елиминирам работата на мощния вентилатор и така използвах колата (оказа се, че и ниските скорости на вентилатора, както е дадено в ръководстото - предпазител №31, който не отстраних - също бяха елиминирани, което ме озадачи...). Опитвам се да намеря електрическа схема за моя модел Волво и да търся евентуалната причина за дефекта. Но ще съм благодарен за всеки съвет по въпроса от знаещи или "притежаващи практически опит" фенове на този прекрасен автомобил.

Зима е и вентилаторът е особено необходим... та ще трябва да се оправя положението по някакъв начин. На сервизи много не вярвам - аз поне не знам на кого бих поверил проблема... без да се притеснявам че ще се усложни още повече.

Благодаря предварително на всеки споделил информация по въпроса!
Smile
1996 Волво 850 комби, В5202, 126 к.с.
Чувствам, че тази кола започва да става новата ми Голяма Любов!
Reply

#2
Здравей, колега!
Най-вероятно е заминал реостатът на вентилатора, който управлява оборотите. Ето така изглежда при теб - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvopartswebstore.com/products/Volvo/8504DRS-WO-Sunroof/Resistor/1178718/9144355.html">http://www.volvopartswebstore.com/produ ... 44355.html</a><!-- m --> (малкото таралежче, което е до перката).
Така, както го описваш, е типичен симптом за повреден реостат ... но най-точно ще се каже на диагностика.
Поздрави!
BG VOLVO Member #00409
Reply

#3
Признателен съм за коментара и благодаря!

Доста вероятно е, наистина, да си е отишъл реостатът. Ще посъбера още малко информация и ще действам. Може ли да се намери отнякъде електрическа схема? И още един въпрос, Dodo, можеш ли да препоръчаш сервиз, на който може да се довери човек, в който познават добре тези автомобили?
Като гледам цената... не се зарадвах особено.

Благодаря отново! Wink
1996 Волво 850 комби, В5202, 126 к.с.
Чувствам, че тази кола започва да става новата ми Голяма Любов!
Reply

#4
TТози реостат се намира зад жабката, монтиране е въздоховода след вентилатора, може само клемата даму прави номера, поне при мен беше така - свалих го почистих го и от тогава няам никакви ядове вече няколко години!!!
<!-- m --><a class="postlink" href="http://ivailovgrad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://ivailovgrad.com/</a><!-- m -->
ASS, GAS OR GRAS - NOBODY DRIVES FOR FREE
VOLVO 850 2,0 20V 143HP - Ръбчо
VOLVO 940 D24TIC 122HP - Red Devill
VOLVO 480 B18FT   120HP - Жабчо
Reply

#5
Благодаря, Ico!
Събирам информация по въпроса и ще се пробвам днес. Твърде много варианти намирам в нета... Подлежи ли на ремонт този компонент? Поразбирвам от електроника и тая надежди, че може и да е по-просто направен и да се ремонтира, ако не е нещо капсуловано.
1996 Волво 850 комби, В5202, 126 к.с.
Чувствам, че тази кола започва да става новата ми Голяма Любов!
Reply

#6
... ето и един доста смислен отговор по темата, даден във форум на американски "волвари" - <!-- m --><a class="postlink" href="http://volvospeed.com/vs_forum/topic/147255-blower-motor-stays-on-for-850/">http://volvospeed.com/vs_forum/topic/14 ... n-for-850/</a><!-- m -->

Вариантите май се изчерпват до два: или дефектирал реостат (Heater Fan Power Module) или закъсен минусов проводник на вентилатора към корпус.

П.С. ето и още едно полезно нещо - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/AC-HeaterSystem-Auto.pdf">http://www.volvoclub.org.uk/tech/servic ... m-Auto.pdf</a><!-- m -->
1996 Волво 850 комби, В5202, 126 к.с.
Чувствам, че тази кола започва да става новата ми Голяма Любов!
Reply

#7
Vo-850 Wrote:Благодаря, Ico!
Събирам информация по въпроса и ще се пробвам днес. Твърде много варианти намирам в нета... Подлежи ли на ремонт този компонент? Поразбирвам от електроника и тая надежди, че може и да е по-просто направен и да се ремонтира, ако не е нещо капсуловано.
Реостатът няма как да се ремонтира, но виж дали контактите са ОК. Много проблеми идват от лоша маса, а и този вентилатор е мощен.
Процедурата по сваляне е лесна и затова не ти препоръчвам сервиз ... както е казал Ицо - зад жабката и гледай схемата от официалната страница на ВОЛВО Wink
Успех!
BG VOLVO Member #00409
Reply

#8
Свалих реостата (наистина много лесно - зад жабката, вляво от вентилатора... но моделът е друг - 9134932 - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvopartswebstore.com/products/Power-unit/1174972/9134932.html">http://www.volvopartswebstore.com/produ ... 34932.html</a><!-- m --> ). За щастие е разглобяем - много внимателно го отворих, без да счупя пластмасовите щипки. Дефектирал е мощният полеви N-MOSFET транзистор, който директно управлява вентилатора (оригинално означение K1432, което е всъщност 2SK1432 на Sanyo) - дал е накъсо сорс-дрейн и затова вентилаторът стои постоянно включен (тази два извода директно са подадени на клемите на реостата - дебелите син и черен проводници - синият идва от вентилатора, а черният е свързан към маса). Силно се надявам само това да е проблемът, защото подобни транзистори могат да се намерят и у нас на цена 2-5 лв. Като намеря подходящ (всъщност съм уточнил най-подходящия тип - IRF1010EPBF) и го сменя, ще дам инфо какво се получи. Но със сигурност транзисторът е дефектирал... друг е въпросът "защо?". Приготвил съм и някои снимки, но ще ги пусна в следващ пост.

Благодаря за съветите и пожеланието!

Smile
1996 Волво 850 комби, В5202, 126 к.с.
Чувствам, че тази кола започва да става новата ми Голяма Любов!
Reply

#9
Vo-850 Wrote:Свалих реостата (наистина много лесно - зад жабката, вляво от вентилатора... но моделът е друг - 9134932 - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvopartswebstore.com/products/Power-unit/1174972/9134932.html">http://www.volvopartswebstore.com/produ ... 34932.html</a><!-- m --> ). За щастие е разглобяем - много внимателно го отворих, без да счупя пластмасовите щипки. Дефектирал е мощният полеви N-MOSFET транзистор, който директно управлява вентилатора (оригинално означение K1432, което е всъщност 2SK1432 на Sanyo) - дал е накъсо сорс-дрейн и затова вентилаторът стои постоянно включен (тази два извода директно са подадени на клемите на реостата - дебелите син и черен проводници - синият идва от вентилатора, а черният е свързан към маса). Силно се надявам само това да е проблемът, защото подобни транзистори могат да се намерят и у нас на цена 2-5 лв. Като намеря подходящ (всъщност съм уточнил най-подходящия тип - IRF1010EPBF) и го сменя, ще дам инфо какво се получи. Но със сигурност транзисторът е дефектирал... друг е въпросът "защо?". Приготвил съм и някои снимки, но ще ги пусна в следващ пост.

Благодаря за съветите и пожеланието!

Smile
Браво на теб!
Дефектирал е защото му е дошло времето ... може да няма друга причина, това исках да кажа Smile
За всеки случай, може да свалиш и моторчето, да си го почистиш, смажеш и да прегледаш четките на ротора.
Виждам, че си наясно повече от мен с тези елементи, така че ще можеш и моторчето да ревизираш.
Поздрави!
BG VOLVO Member #00409
Reply

#10
Благодарности за полезния съвет, Dodo! Ще се пробвам Wink
1996 Волво 850 комби, В5202, 126 к.с.
Чувствам, че тази кола започва да става новата ми Голяма Любов!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)