Posts: 15
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2010
Reputation:
0
здравейте,
четох, че 2006 сменят автоматиците на xc70 с модел произведен от ZF, по -добър от старите на GM.
но не мога да разбера до кой месец са със старите и след кой почват новите.
някой да знае?
мерси
Posts: 962
Threads: 26
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2012
Reputation:
10
Колега здравей,
Опасявам се че бъркаш. Американски автоматици има на ХС90 2003-2006 ако не се лъжа и С60 с Т6 пак от този период. После всичко го минават пак на Айсин и слава богу. Слагат GM само на Т6 двигателите понеже само тези кутии за времето си могат да издържат въртящия момент. Обаче на ХС70 не съм чувал. Всичките са с Айсини.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Posts: 82
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2010
Reputation:
0
braynov Wrote:здравейте,
четох, че 2006 сменят автоматиците на xc70 с модел произведен от ZF, по -добър от старите на GM.
но не мога да разбера до кой месец са със старите и след кой почват новите.
някой да знае?
мерси
Колега,
На XC70 автоматичните кутии са само AISIN Warner (AW).
До 2006 слагат 5-степенен автомат, който е с мъка изкарва 150-180 хкм и който в България не се ремонтира. МП предлагат само замяна с нов - 10-12 хлв.
От 2006 слагат 6-степенен автомат, който има по-голям ресурс (пак AW).
Поздрави
Volvo XC90, D5 200 кс, AWD, 2013
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
bnbltd Wrote:braynov Wrote:здравейте,
четох, че 2006 сменят автоматиците на xc70 с модел произведен от ZF, по -добър от старите на GM.
но не мога да разбера до кой месец са със старите и след кой почват новите.
някой да знае?
мерси
Колега,
На XC70 автоматичните кутии са само AISIN Warner (AW).
До 2006 слагат 5-степенен автомат, който е с мъка изкарва 150-180 хкм и който в България не се ремонтира. МП предлагат само замяна с нов - 10-12 хлв.
От 2006 слагат 6-степенен автомат, който има по-голям ресурс (пак AW).
Поздрави Да допълня и аз ...
5-ст. Айзин се ремонтира успешно от Хаги (Пловдив), но пълен ребилд излиза към 3000 лв. Монтира се охладител (ХС70 няма) и маслото започва да се сменя нормално и редовно - през 50-60 000 км. След това кутията става вечна!!!
6-ст. Айзин - издържа повече заради подобреното управление и разтоварените числа ... но без смяна на масло и охладител, пак се стига до Хаги :mrgreen: И тази кутия се ремонтира успешно, но пак едни 3000 лв.
Единствено на Т6 слагат GM, но после ги сменят ... за съжаление ВОЛВО не работи с ZF, дори новата 8-ст. кутия ще е на Айзин, а не революционната 8-ст. в БМВ (ZF) ... но всяко зло за добро, знае ли човек
Един съвет към собствениците на коли, не само автоматици - грижете се за вещите си, за да ви се отплатят! Сменяйте редовно консумативи и не се циганете (казано по български)
Ако не си миете ... еди какво си, започва да сърби и никоя мацка няма да ви върже, нали :mrgreen:
Затова си сменяйте маслото на 50-60 000 км, монтирайте охладител (ако няма такъв, т.к. при ХС90 е интегриран в предния радиатор) и всичко ще е ОК
BG VOLVO Member #00409
Posts: 15
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2010
Reputation:
0
с две думи ако е 5 степенна е от старите - проблемни, ако е 6 степенна е от новите - по-малко проблемни?
Posts: 96
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2013
Reputation:
0
с 2 думи автоматикът е от нещата, които най-много трябва да гледаш на тия коли...
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.zanderbg.com">www.zanderbg.com</a><!-- w -->
Posts: 82
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2010
Reputation:
0
braynov Wrote:с две думи ако е 5 степенна е от старите - проблемни, ако е 6 степенна е от новите - по-малко проблемни?
В общи линии - да.
Имай предвид, че в миналото тези кутии бяха "необслужваеми" според МП и инструкциите на Волво до момента, в който МП почнаха да ги сменят като консуматив (визирам 5-степенния автомат). От тогава МП решиха, че и това е нормален автомат, и независимо от сервизните инструкции на Волво, маслото е хубаво да се сменя на 60 хкм. И това се прилага с пълна сила върху колите след 2006 с 6-степенен автомат.
Та, ако гледаш XC70 с автоматична кутия, купено в БГ от МП, по-добре да е 6-степенен автомат, защото поне в гаранционния период на тези коли им е сменяно масло на автоматика. При по-старите коли - божа работа.
Поздрави
Volvo XC90, D5 200 кс, AWD, 2013
Posts: 82
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2010
Reputation:
0
А иначе в Германия маслото на автоматика не го сменят.
Сегашното ми XC90 го купих от Германия от първи собственик на 132 000 км, като колата има пълна сервизна история във Волво до момента, в който го купих. Човекът си беше сменял маслото на всеки 25 000 км, предни накладки на 60 000 км и на 120 000 км, задни накладки на 80 000 км и т.н., но никъде не фигурираше смяна на масло на автомата ?!?
И затова първата ми работа, като се прибрах в БГ, беше да посетя МП за тази операция
Volvo XC90, D5 200 кс, AWD, 2013
Posts: 962
Threads: 26
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2012
Reputation:
10
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
|