Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Много странен шум
#1
Здравей те колеги !
Миналата зима една сутрин запалих Т5-цата при температура около -5 градуса и при мотора отпред в дясно,някъде около алтернатора се появи много странно продължително виене. :o Викам си всичко приключи с тази машина.Да,ама не. Wink Изчаках 30-тина секунди но то си свиреше.Реших да изфосирам мотора и каквото има да става. :evil: Вдигнах за кратко оборотите до около 3000 и само се усили звукът.Вдигнах капака,видимо нищо нередно.Ослушах се но не мога да доловя точно от къде идва виенето(а вие на умряло).Подадох газ за 5-6 сек. до около 5000 оборота,както си виеше монотонно изви силно и всичкият шум изчезна.Мотора продължи да работи,като часовник.От тогава съм минал 10-на хил. км. и няма ядове(да чукна на дърво) но щом външната температура падне под +5 градуса и надолу си свири.Паля,чакам 20-30 сек.,подавам газ и то изчезва.При топло време няма ядове никакъв звук.Чудна работа. :roll:
Може ли да е от хидравличната,и маслото в нея да е за смяна?
Цитирай
Thanks given by:
#2
SAMUIL написа:Здравей те колеги !
Миналата зима една сутрин запалих Т5-цата при температура около -5 градуса и при мотора отпред в дясно,някъде около алтернатора се появи много странно продължително виене. :o Викам си всичко приключи с тази машина.Да,ама не. Wink Изчаках 30-тина секунди но то си свиреше.Реших да изфосирам мотора и каквото има да става. :evil: Вдигнах за кратко оборотите до около 3000 и само се усили звукът.Вдигнах капака,видимо нищо нередно.Ослушах се но не мога да доловя точно от къде идва виенето(а вие на умряло).Подадох газ за 5-6 сек. до около 5000 оборота,както си виеше монотонно изви силно и всичкият шум изчезна.Мотора продължи да работи,като часовник.От тогава съм минал 10-на хил. км. и няма ядове(да чукна на дърво) но щом външната температура падне под +5 градуса и надолу си свири.Паля,чакам 20-30 сек.,подавам газ и то изчезва.При топло време няма ядове никакъв звук.Чудна работа. :roll:
Може ли да е от хидравличната,и маслото в нея да е за смяна?

От маслото едва ли,но от семеринг някъде или ремък е твърде възможно. Въпреки това не пречи да смениш ATF - а, но ако не си го правил преди може да си отвориш други проблеми. Това че "свири" за мен означава че има триене някъде където по принцип не трябва да го има. Провери за белези по шайбите и ремъците от протриване. Възможно е и помпата на хидравликата да е тръгнала да си ходи към Швеция и да свири прощална песен.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1994 Daewoo Tico - carb., automatic, 41hp., 59Nm. - Пинко
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Цитирай
Thanks given by:
#3
Big Grin Първо ще я науча да пее нашия химн и тогава я пускам да си ходи. Smile Иначе при волана не усещам да има нещо нередно.
Маслото в хидравликата не е сменяно никога мисля.
Цитирай
Thanks given by:
#4
Здравей колега. Можеш ли да определиш по-точно звука-виене или свирене(пищене). Можеш да пробваш докато го има шума да завъртиш волана, ако се усилва е вероятно помпата на хидравликата да е проблема, ако ли не продължаваме да търсим виновника. Докато се чува шума светят ли някакви лампи по таблото-напр. лампата за акумулатора.
[Изображение: Photo0199.jpg]
[Изображение: ab209937.gif]
раскрутка сайтов
ВОЛВО V 40 1.8 115к.с 1998год. B4184S, ГИ REG O.M.V.L
Цитирай
Thanks given by:
#5
Здравей.
Освен редовно светещите SERVICE и ABS друго не свети.Когато за пръв път се чу на момента пробвах с волана ляво-дясно но нищо.5000 оборота и край,изчезва.Определям го по-точно,като виене и интересното е че го прави само при студено време.Много си мисля че проблема е около хидравликата някъде.
Може ли при студ да се сгъстява маслото в казанчето и да вие до раздвижването му?
Иначе май от скоро има едно свирене,което си се появява,когато си иска.Но то си е точно свирене.Топло-студено то си се появява.Другото само в студ.
Цитирай
Thanks given by:
#6
Незнам, аз по скоро съм склонен да вярвам, че са лагери на генератора или някоя от ролките. Ако ти се занимава някой път като е студена свали ремъка и виж дали всички компоненти се въртят сободно, без да затягат, провери за луфтове. А иначе на въпроса ти, да при по студено време си се сгъстява маслото, но пък чак до толкова, че да затормозява помпата едва ли.
[Изображение: Photo0199.jpg]
[Изображение: ab209937.gif]
раскрутка сайтов
ВОЛВО V 40 1.8 115к.с 1998год. B4184S, ГИ REG O.M.V.L
Цитирай
Thanks given by:
#7
Най-вероятно е хлабав пистов ремък.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://forums.turbobricks.com">http://forums.turbobricks.com</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.k-jet.org">http://www.k-jet.org</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://forum.svenska200klubben.se">http://forum.svenska200klubben.se</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.svenska85x70klubben.se/forum/">http://www.svenska85x70klubben.se/forum/</a><!-- m -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.matthewsvolvosite.com">www.matthewsvolvosite.com</a><!-- w -->
Цитирай
Thanks given by:
#8
В никакъв случай не е хлабав ремъка.
Звукът е от нещо механично.Не съм се сещал да сваля пистовия ремък и да проверя лагерите на генератора и останалите компоненти.
Цитирай
Thanks given by:
#9
А ремъкът кога си го сменял последно.Пробвай да смениш и него.
Цитирай
Thanks given by:
#10
Пистовия за около 25 хил. км. никога не съм го сменял.
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)