The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Автоматична скоростна кутия

#1
Здравейте,
От месец съм собственик на VOLVO XC90, 2.4D, 185к.с, 6-степенна АСК, 95000км. пробег, дата на производство 11.2005г.
Колата е закупена и поддържана в МП с пълна сервизна история. Изключително много и се радвам Smile, но...:
четейки американски и английски форуми на Volvo неприятно се изненадах за проблема с автоматичната скоростна кутия.
Останах със заключението, че имат фабричен дефект и общо взето между 80 000км и 150 000км пробег неминуемо се скапват, независимо как се експлоатира автомобила.
Нормално е да се стресирам след четеното и отивам в МП-Люлин. От там ми казаха, че на 85000км е сменено около 4 литра масло и филтър на АСК.... както и, че било необходимо да се смени цялото масло на 100% "веднага"..... при положение, че са изминати само 10 000км.
Не е проблем да го сменя, но и за тази смяна има противоречиви мнения. От Volvo пишат, че се прави пълна смяна само тогава, когато има проблем!? Според тях сервизното обслужване на АСК включва смяна на тези 4-5литра масло и филтъра през около 80 000км пробег.

Въпросите ми към Вас колеги е:
- На 100% ли имат доказан фабричен дефект АСК AISIN и няма ли начин да се избегне?
- Как да разбера какъв модел е моята АСК?
- Отстранен ли е дефекта и от коя година на производство?
- В крайна сметка какво включва обслужването на АСК?

Предварително благодаря за отговорите!
Поздрави!
Reply

#2
Обърни се конкретно с въпросите си към Роби - moruna. Разкажи му това за което си написал тук. Телефона му е посочен във скрйиншота, доста рядко влиза във форума така че звънкай. Можеш да му се довериш. Ето и темата с въпросите към него : <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=13947">viewtopic.php?f=8&t=13947</a><!-- l -->

   

И не забравяй да споделиш резултата. Wink Smile


Attached Files Thumbnail(s)
   
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Reply

#3
Georgeo Wrote:Здравейте,
От месец съм собственик на VOLVO XC90, 2.4D, 185к.с, 6-степенна АСК, 95000км. пробег, дата на производство 11.2005г.
Колата е закупена и поддържана в МП с пълна сервизна история. Изключително много и се радвам Smile, но...:
четейки американски и английски форуми на Volvo неприятно се изненадах за проблема с автоматичната скоростна кутия.
Останах със заключението, че имат фабричен дефект и общо взето между 80 000км и 150 000км пробег неминуемо се скапват, независимо как се експлоатира автомобила.
Нормално е да се стресирам след четеното и отивам в МП-Люлин. От там ми казаха, че на 85000км е сменено около 4 литра масло и филтър на АСК.... както и, че било необходимо да се смени цялото масло на 100% "веднага"..... при положение, че са изминати само 10 000км.
Не е проблем да го сменя, но и за тази смяна има противоречиви мнения. От Volvo пишат, че се прави пълна смяна само тогава, когато има проблем!? Според тях сервизното обслужване на АСК включва смяна на тези 4-5литра масло и филтъра през около 80 000км пробег.

Въпросите ми към Вас колеги е:
- На 100% ли имат доказан фабричен дефект АСК AISIN и няма ли начин да се избегне?
- Как да разбера какъв модел е моята АСК?
- Отстранен ли е дефекта и от коя година на производство?
- В крайна сметка какво включва обслужването на АСК?

Предварително благодаря за отговорите!
Поздрави!
Здравей, колега и честита придобивка!
Да си я караш със здраве Wink

А сега към въпросите ти (ще отговарям в хронологичен ред).
- Няма доказан фабричен дефект, не знам къде си го чел. Има проблеми, които са в следствие на това, че скоростната кутия се водеше необслужваема. Написах водеше, защото вече официално го сменят на 60 000 км. Другият проблем, който може да се случи на всяка автоматична трансмисия е прегряването й. При ХС90 има интегриран охладител във водния радиатор и ако не теглиш ремаркета или да я караш екстремно, надали ще го затоплиш достатъчно, за да прегрее. Дали се сменя цялото масло при проблем или не, не мога да кажа със сигурност, но МП вече имат възможност да го подменят цялото и го правят, така че надали ще е само при проблем.
- Ако на ръчен режим успееш да включиш и 6-та, значи е TS-80, т.е. 6-степенен Айсин.
- Повечето проблеми са от 5-степенният Айсин, в първите години, но бъгавата кутия е на GM, която се слага само на Т6.
- Обслужването на скоростна кутия включва смяна на масло и филтър. Ако могат да сменят всичкото - идеално, но обикновено остава малка част в турбината и някои кухини, което не е фатално. Важното е да се сменя периодично и да не се тормози колата излишно.
Най-много може да се скапе зимата, когато се включи W режима и човек си кара на него :lol: Това е режим само да излезеш от ситуация, т.е. от затъване, после се изключва ... но малко хора си четат книжките.
Цялостен ремонт, т.е. рециклиране на 6 степенен Айсин излиза около 3000 лв., което е все едно да си купиш демпферен маховик и комплект съединител за ръчни скорости, така че не се плаши толкова - ръчни или автоматични скорости, все са разход около 3000 лв. Smile
И последно, за да те успокоя - моята вече е на 162 000 км, реални, и да чукна на дърво - нямам проблем още с кутията, както и някакви симптоми, че ще умира ... дори е ремапната (~230 к.с. измерени) от близо 15 000 км Wink
Поздрави!
BG VOLVO Member #00409
Reply

#4
Предлагам за проблеми да не се говори на килограм. Моята кола е на 139+ хиляди километра, реални, и да чукам на дърво нямам никави проблеми. Смяната на предавките я виждам само в оборотите и звука на двигателя, превключва изключително елегантно.
На моята маслото е сменяно два пъти - на 80 000 и на 120 000, като и двата пъти не е подменено цялото масло, а само по около 4 литра. Толкова може да се извади без машина и "въртене". Явно са се презастраховали с втората смяна, но това е предимство за мен...
Иначе, както Влади спомена, вече е извън всякакво съмнение това, че кутията не е "необслужваема"! Т.е. необходима е смяна на маслото и филтъра... Интервала май може и да е към 80 000 км., но е препоръчително да се смени маслото.
Пак ще се опра на мнението на Влади, но проблемите са в 5-степенните автоматици и тези на GM. 6-степенните Айзин, доколкото знам са много добри...
И все пак всичко зависи от твоето (и на предишния собственик, ако колата не е нова) отношение както като шофиране така и откъм поддръжка...
Карай си спокойно, сменай си маслото регулярно, не се вкарвай в излишни "филми", шофирай без "газ - спирачка", ако не е необходимо, и ще се радваш на един отличен автомобил!
Ако все пак решиш да се презастраховаш, сложи си допълнителен радиатор за охлаждане на кутията.
Поздрави!
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#5
Източи ли са само 4 литра, защото толкова има в кутията, останалото е в радиатора и в хидротрансформатора. За да се смени всичкото се налива масло, запалва се и се долива докато не потече чисто. Но токава ще изникне въпроса, защо на фактурата пише 10 литра, а кутията ми събира 8(примерно). Wink
Reply

#6
Изключително Ви благодаря за пълните и коректни отговори!.... И за това, че ме успокоихтеSmile
Reply

#7
Big Grin
Всеки с различни версии за кутии и обслужване.
Ето моята версия:
Аз смених цялото масло на същата въпросна 6-степенна на Айсин, миналата година лятото (МП София-Люлин).
На мен ми фактурираха 12 литра, с начислена промивка (идея си нямам какво са и правили). Филтър ми казаха, че се сменява само при ревизия на кутията, защото могъл да се смени само като се разглоби кутията.
И те така. Близо 5 стотака и два часа в чакалнята, където се запознах с камата ;-)
А относно дефектите на въпросното устройство...и аз съм ги чувал тези легенди. Имам доста приятели с автоматични Волва, и никой не се е оплакал от неработеща кутия.
Така че си обслужвай кутията, карай си хубавата кола и си свиркай ;-)

Поздрави!
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#8
Здравей колега,
Да не би да си чел за ХС90 само и за скоростните кутии на този модел Волво?

Отговор: Не нямат фабричен дефект. Сменяй маслото на 80к и трябва да те изкара кажи речи какъвто е живота на колата. Виждал съм кутии Айсин 4 и 5 скоростни по над 300к и работят все едно са нови. Много зависи кой е карал колата преди това - мангал ли е или бял човек (начина на мислене имам в предвид не цвета на кожата).
Карай смело.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#9
Здравейте.Мойто вече е над 170 хил. никога не е сменявано маслото на кутията и си превключва перфектно.Като го купих в Мотопфое ми казаха че не се сменя.5 степенна е и на няколко места в интернет пишеше че е необслужваема.Не знам само колко изкарва феродовия диск.Напоследък забелязвам,че като спирам на наклон и пусна спирачката стои на едно място и не се опитва да тръгва нагоре както беше преди време с леко претрисане потегляше без да подавам газ.Дали това не се дължи на износване на диска и да наближава време за смяната му?
Reply

#10
bingobongo Wrote:Здравейте.Мойто вече е над 170 хил. никога не е сменявано маслото на кутията и си превключва перфектно.Като го купих в Мотопфое ми казаха че не се сменя.5 степенна е и на няколко места в интернет пишеше че е необслужваема.Не знам само колко изкарва феродовия диск.Напоследък забелязвам,че като спирам на наклон и пусна спирачката стои на едно място и не се опитва да тръгва нагоре както беше преди време с леко претрисане потегляше без да подавам газ.Дали това не се дължи на износване на диска и да наближава време за смяната му?
Колега, здравей. За какъв феродов диск говориш? Аз доколкото разбрах, си с автоматична кутия...или?
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)