The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S60 2006г притропва

#1
Здравейте,
Имам следните проблеми с колата от подписа ми:
1.Напоследък ми прави впечатление, че при потегляне има едно причукване отпред отляво в областа на колелото. Прави го при тръгване напред или назад само първоначално - нещо като обиране на луфт някъде (или каре или лагер - не знам) и последващо чукане на метал.
2.При първоначално тръгване с колата в първите 5 мин. (няколко километра) потропва пак отпред отляво на неравности. След това спира да чука и до следващия ден няма проблеми.

Направих оглед в сервиз, където не можаха да установят точно от къде се чува звука по т.1 (казаха, че може да е каре или лагер), а тъй като колата вече беше позагряла шума от т.2 липсваше (возих спеца няколко километра минавайки нарочно през неравности, но нищо не тропна). Казаха, че всичко по ходовата част е наред и да отида като се разтропа повече :o за да установят откъде се чува. На завои при пълен ляв или десен не се чува тропане от каретата.
Свалих си колелото и установих, че накладките и диска са добре, но ми направи впечатление, че като въртя диска на ръка има известен луфт преди да се завърти полуоската и като че ли се чува същия звук но доста по-слабо.
Сблъсквал ли се е някой с подобни проблеми и за какво може да са тези симптоми. Споделете и за сервиз където евентуално биха ми помогнали. Километрите на колата са 170К (ако има някакво значение).
Благодаря на всички отзовали се.
Поздрави
V70, 2015, B5204T9, Bi-fuel CNG
S60, 2006, B5244SG, Bi-fuel CNG
Reply

#2
А кажи ми сега и аз съм така.Същото изпукване при потегляне и при смяна на посоката напред назад.Понякога го има и при смяна на предавките като пусна съединителя.Ходих и аз при моя корифей на ходовите части.Слушах ме го и не можем да го хванем.Смених тампона койт е към моста и скоростаната кутия горния на разпавателната щанга също бяха леж.Подозирах че може да е от него но има минимално подобрение като че ли.Забелязах че се чува по слабо със 17" джанти от колкото с 15" зимни незнам има ли връзка мисля не.По принцип окачвнето шарнири и тампон са тръгнали и са за смяна и се успокоявам че ако ги оправя ще изчезне.А, а дано.
Reply

#3
geshuin Wrote:А кажи ми сега и аз съм така.Същото изпукване при потегляне и при смяна на посоката напред назад.Понякога го има и при смяна на предавките като пусна съединителя.Ходих и аз при моя корифей на ходовите части.Слушах ме го и не можем да го хванем.Смених тампона койт е към моста и скоростаната кутия горния на разпавателната щанга също бяха леж.Подозирах че може да е от него но има минимално подобрение като че ли.Забелязах че се чува по слабо със 17" джанти от колкото с 15" зимни незнам има ли връзка мисля не.По принцип окачвнето шарнири и тампон са тръгнали и са за смяна и се успокоявам че ако ги оправя ще изчезне.А, а дано.

Те това припукване имах и аз (много досадно) и при последното ходене в МП преди година и половина, приемчика Диан нещо направи под колата и спря да пука Smile
Питах го каво й беше и какво направи, не ми каза хайвана Smile
п.п. тази интервенция не ми беше отразена във фактурата....
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#4
А да ви присветва и ABS лампата? На моята кола при смяна на гуми забелязахме, че се е развил болта на полуоската този който стяга лагера на главината. Притропване не съм чул, но на приятел с S60 тропаше когато кара напред и назад, даже и по някога му присветвала лампата на ABS. Нищо не пречи да проверите. Друго което се сещам скъсан тампон на двигателя, вакума да не може да компенсира колебанията на двигателя.
Reply

#5
Преди няколко месеца борда ми изписа за проблем с АБС системата, но беше зимата-лед-спирачки-постоянно включване на АБС и по-късно съобщението изчезна и оттогава не се е появявало - така и не разбрах какво стана - помислих си че нещо е прегряло от постоянната и работа.
Geshuin и при мен се чува при превключване на скорости - примерно като намаля за неравност и после включа 2-ра или 3-та и пак причуква. Аз също започнах да чувам тези шумове откакто смених зимните гуми 205/55/16" с летни 215/55/16", но го отдадох на факта, че си поотварям прозореца малко (все пак е топло вече) и се чува повече.
V70, 2015, B5204T9, Bi-fuel CNG
S60, 2006, B5244SG, Bi-fuel CNG
Reply

#6
Хлопат шлиците на полуоските които влизат в главината. Wink
Нищо притеснително.
Reply

#7
Затегнете си централните болтове на полуоските!
Reply

#8
Tisho Wrote:Хлопат шлиците на полуоските които влизат в главината.

Не вярвам Тишо да мърда шлица. Първо ще го износи за нула време и другото е , че ще се развие гаиката която стяга лагер.
При мен имаше същото причукване и се оказа прекомерно мек тампон на мотора.
Имам разпънка между макферсоните и разтоянието до двигателя е около 2 пръста (3 см)
А как интересно го хванах къде опира Smile, измих си мотора и го пръснах като автоджамбазите с силиконов спреи, след 2, 3 дни отварям да сипя вода за чистачките и..........изненада щангата се е отбелязала на капака на мотора (пласмасовия които крие бубините ).
volvo v40 1,8  1999г.
[Image: ab206894.gif]
Reply

#9
Това "припукване", за което говорите при "напред-назад" е от шлиците на полуоската и главината.
И на двете ми коли го имам. Няма нищо притеснително в това.
Аз също съм питал Дидо Радев (от МП-Люлин), и на мен ми е казвал, че е от шлиците, и да си карам спокойно.
Доколкото си спомням, колегата "Dodo 155" (Влади) също обясняваше някъде из темите за това припукване.
Ако прочете темата, предполагам ще си каже и той мнението.

Поздрави,
Явор
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#10
dilana Wrote:
Tisho Wrote:Хлопат шлиците на полуоските които влизат в главината.

Не вярвам Тишо да мърда шлица. Първо ще го износи за нула време и другото е , че ще се развие гаиката която стяга лагер.
При мен имаше същото причукване и се оказа прекомерно мек тампон на мотора.
Имам разпънка между макферсоните и разтоянието до двигателя е около 2 пръста (3 см)
А как интересно го хванах къде опира Smile, измих си мотора и го пръснах като автоджамбазите с силиконов спреи, след 2, 3 дни отварям да сипя вода за чистачките и..........изненада щангата се е отбелязала на капака на мотора (пласмасовия които крие бубините ).


S/V40 нямат нищо общо с P2(S60,80 и т.н.) платформата. Wink

Точно шлиците си хлопат.
Болтове с тампони(от XC90) решават проблема. Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)