Posts: 2
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2014
Reputation:
0
Здравейте.
Както виждате съм нов във форума, но не съм нов потребител на марката Volvo. От вече 9 години имам S80 D5, супер доволен съм от всичко. Взех я на 2 години и на 130 хил км, естествено малко след това си изпатих със скоростната кутия, която смених. От тогава до сега абсолютно никакви ядове, но колата вече е на 310 000 км и е време да бъде сменена.
От МП ще ми я изкупят обратно и най-вероятно ще закупя джип XC90. Харесал съм един на 97000 км 2008 година 185к.с. Бите ли ме посъветвали, дали има слаби места и за какво трябва да внимавам при тест-драйва и т.н.? Нещото, коеот най-много ме притеснява е дали на тези по-новите модели дефектната скоростна кутия е оправена и евентуално дали има нещо друго дефектно, с което трябва да внимавам?
Благодаря предварително
Posts: 1,352
Threads: 63
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Mazda CX5 - ex XC90
Щом е от МП внимавай дали има пълна сервизна история, че понякога предишният собственик след гаранцията не я е обслужвал там и тя не е пълна. Иначе не мисля че ще имаш някакви проблеми(дори и със скоростната кутия вече се обслужва май на 60К).
Но колегите с дизели да се изкажат.
ex XC90
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
zorba Wrote:Щом е от МП внимавай дали има пълна сервизна история, че понякога предишният собственик след гаранцията не я е обслужвал там и тя не е пълна. Иначе не мисля че ще имаш някакви проблеми(дори и със скоростната кутия вече се обслужва май на 60К).
Но колегите с дизели да се изкажат. Моторът е много близък до неговия D5, скоростите са 6 ст. Айзин и както си посочил - обслужва се на 60 000 км.
Ходовата част е на Р2 платформа, но са усилени накрайници, шарнири ... единственият му кусур е, че е малко трмав с този мотор в ниските, но след ремап на ЕКУ-то се съживява
Халдексът е по-новият от преди 2005 год. и задният диф е по-здрав, но има единични оплаквания.
Обикновено главините са по-податливи на износване по нашите пътища, но след 150 000 км започват да се обаждат.
За задните възглавници (при нивомат) трябва да е ползвана като камион за плочки, за да се е издънила.
Хубаво е да се направи един пълен преглед в МП преди покупката - инвестицията си заслужава
п.с. при D5 се разтракват повдигачите от А5 маслото, но с подобен проблем може да се погребе колата, неприятно е само почукването на празен ход :mrgreen:
BG VOLVO Member #00409
Posts: 4,838
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
Bra1nSicK Wrote:Здравейте.
Както виждате съм нов във форума, но не съм нов потребител на марката Volvo. От вече 9 години имам S80 D5, супер доволен съм от всичко. Взех я на 2 години и на 130 хил км, естествено малко след това си изпатих със скоростната кутия, която смених. От тогава до сега абсолютно никакви ядове, но колата вече е на 310 000 км и е време да бъде сменена.
От МП ще ми я изкупят обратно и най-вероятно ще закупя джип XC90. Харесал съм един на 97000 км 2008 година 185к.с. Бите ли ме посъветвали, дали има слаби места и за какво трябва да внимавам при тест-драйва и т.н.? Нещото, коеот най-много ме притеснява е дали на тези по-новите модели дефектната скоростна кутия е оправена и евентуално дали има нещо друго дефектно, с което трябва да внимавам?
Благодаря предварително
От 2007г насам скоростните кутии са други. Важното там е редовна и навременна смяна на масло.
Posts: 95
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2008
Reputation:
0
Според мен по добре скачай на бензинов по малко ядове ще имаш а относно автоматика той страда най много от въртящия момент като при дизела е висок . Аз карам бензинов на 450 000 км
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
relaksa Wrote:Според мен по добре скачай на бензинов по малко ядове ще имаш а относно автоматика той страда най много от въртящия момент като при дизела е висок . Аз карам бензинов на 450 000 км Автоматикът не страда толкова от въртящия момент, колкото от прегряване и липса на обслужване - смяна на масло.
ХС90 има вграден в радиатора за водата охладител на маслото в скоростите и при правилна употреба и обслужване ще мине доста километри ... моята кола вече над 25 000 км е към 480НМ и нямам ядове
Тишо също е написал какво трябва да се прави, за да издържа кутията.
Поздрави!
BG VOLVO Member #00409
Posts: 2
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2014
Reputation:
0
Благодаря ви много за съветите.
Огледах колата на място, покарах я, но ми се стори много амортизирана, въпреки, че е само на 90 000 км. От вътре салона е много изхабен, има много счупени дреболии, отвън единия стоп е счупен малко (казаха, че ще го оправят). Като цяло колата не ми грабна окото и се октазах. Друго което ми грабна окото беше новото S80, така че ще мисля още
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Bra1nSicK Wrote:Благодаря ви много за съветите.
Огледах колата на място, покарах я, но ми се стори много амортизирана, въпреки, че е само на 90 000 км. От вътре салона е много изхабен, има много счупени дреболии, отвън единия стоп е счупен малко (казаха, че ще го оправят). Като цяло колата не ми грабна окото и се октазах. Друго което ми грабна окото беше новото S80, така че ще мисля още Не е изключено да попаднеш на кенеф, дори на 90 000 км и на хубав екземпляр на 190 000 км, примерно
Аз също много се ръководя от салон и общо състояние на колата, а километрите ги заглеждам само информативно.
Търси и ще намериш твоя ХС90 или ВОЛВО
Поздрави и успех!
BG VOLVO Member #00409
Posts: 1,352
Threads: 63
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Mazda CX5 - ex XC90
relaksa Wrote:Според мен по добре скачай на бензинов по малко ядове ще имаш а относно автоматика той страда най много от въртящия момент като при дизела е висок . Аз карам бензинов на 450 000 км Бензиново, ама като гледам май няма в МП.
ex XC90
|