The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
XC-60 -турбо проблем

#1
Здравейте!

Почти нов съм тук,преди време имах регистрация в този форум,но няма сила,която да ме накара да си спомня никнейма и паролата,с която съм влизал тук :? Иначе с някои от вас вероятно се познаваме от съвместните срещи със СААБ клуба преди време...

Та,проблемът е следния:
Моя роднина притежава едно от първите XC-60 купени в България. 185 к.с.,с достатъчно екстри,но не всичките. Автомобилът е поддържан почти и само от Мото-Пфое Варна,и малко в Добрич (от където е и моята роднина),както и съвсем рядко от Мото-Пфое в Пловдив. До сегашните около 158000 реални километра по автомобила нищо по-съществено не се е налагало да се прави. Но от няколко месеца се е появил проблем,за който в Мото-Пфое Варна са казали,че е в турбината. Ще се опитам правилно да опиша проблема: при отключване на автомобилът се чува един особен звук от двигателния отсек,сякаш някакво моторче сработва за определено кратко време. След това колата пали без проблем,върви,но сякаш няма нормална мощност. При набиране с повечко газ се чувало (аз не го чувам) пак някакъв особен звук като свистене или сякаш отнякъде преминава въздух,като колата върви с по-малка мощност! При гасене и заключване на автомобила се чува същият звук,като при отключването му-от към двигателния отсек. Разбира се,свети CHECK ENGINE. То и това е била причината основно да се отиде до сервиза,където са казали,че причината е в електрониката на турбината и трябва да се смени цялата срещу приятна трицифрена сума,започваща с 3.
Пускам тази тема с молба за някакви съвети,защото след бая ровене във форума не можах да открия точно такава тема. Ако някой се е сблъсквал с такъв проблем,моля да сподели! Или поне да знам дали изобщо има някого,при когото да отида в град Добрич и да коже да ми помогне. Ще бъда много благодарен!
Само за протокола- автомобила е без ремап,всички смени на масло са правени така,както са описани в книжката ( нещо,с което аз не съм бил съгласен заради прекалено дългите интервали за смени).

Поздрави-Ясен Велчев-фен на "шведските" технологии
Reply

#2
Здравей, колега!
Това чуване може да е от дросела на климатроника - затваря/отваря клапа за въздух или доселът на мотора.
Електрониката на турбината няма за какво да реагира при отключване.
Каква грешка дава когато се закачи на VIDA?
Аз лично бих започнал със следното:
1. Проверка на всички турбо пътища за скъсване или излизане на някой маркуч.
2. Проверка на пеперудите - има едно лостче, което има навика да се откача при омазване.
3. Почистване на дросела и ЕГР-а - гадна работа, но след това няма да познаете колата (има тема за това).
4. Проверка на турбината, по-специално геометрията.

Моето мнение е, че проблемът ще се реши до номер 3 и няма да се стига до ремонт на турбина, но е възможно от саждите да е запекла и геометрията на турбината. Почти е невъзможно да се е скапала за тези 158 000 км, макар и да е карана на по-дълги интервали и с "любимото" ми масло А5/В5 Wink
МП са оторизиран сервис и те не се занимават с почистване, а само с подмяна на нови детайли, за да носят отговорност, така че действайте по описаните точки Smile
Поздрави и успех!
BG VOLVO Member #00409
Reply

#3
Благодаря за отговора!
За някои от нещата се досещах и аз,проблемът е,че съм нямал възможност до сега да се занимая с колата,пък и аз живея в София,а автомобилът е в Добрич през повечето време. Първото,което ще проверя е кой е точно кодът (не знам как,но ще се опитам,едва ли моята позната ще се сети или го е записала). Казаха ми,че човек е почиствал дросела (аз лично се съмнявам,че е било щателно,както в една тема тук е показано и обяснено много добре). Също така ми казаха,че са сменяли дюзи,не знам поради каква причина. Утре ще разпитам подробно за какво иде реч,и ще се опитам да проверя турбо пътищата за всеки случай ( и те били проверявани,имало и един сменен маркуч).
Един малко лаишки въпрос,как точно се проверява геометрията на турбината, до сега не съм се сблъсквал с такова нещо (поне в шестте бензинови СААБ-а,които съм притежавал до сега не съм срещал такова турбо) и изобщо мога ли аз да сторя това...
Още веднъж благодаря за информацията :-)
Reply

#4
ето това представлява променливата геометрия
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.youtube.com/watch?v=pRqySrDrSBM">https://www.youtube.com/watch?v=pRqySrDrSBM</a><!-- m -->
като изгледаш някое и друго клипче в "тубата" ще ти стане ясно за какво иде реч.
Volvo S60 D5 163hp D5244T - automatic
[Image: ab192146.gif]
юзербары для форумов
Reply

#5
и аз имах проблем със свистене и се оказа скъсано уплатнение на резонатора на турбината.
[Image: ab251408.gif]
[Image: ab251818.gif]
Reply

#6
Yassen Velchev Wrote:Благодаря за отговора!
За някои от нещата се досещах и аз,проблемът е,че съм нямал възможност до сега да се занимая с колата,пък и аз живея в София,а автомобилът е в Добрич през повечето време. Първото,което ще проверя е кой е точно кодът (не знам как,но ще се опитам,едва ли моята позната ще се сети или го е записала). Казаха ми,че човек е почиствал дросела (аз лично се съмнявам,че е било щателно,както в една тема тук е показано и обяснено много добре). Също така ми казаха,че са сменяли дюзи,не знам поради каква причина. Утре ще разпитам подробно за какво иде реч,и ще се опитам да проверя турбо пътищата за всеки случай ( и те били проверявани,имало и един сменен маркуч).
Един малко лаишки въпрос,как точно се проверява геометрията на турбината, до сега не съм се сблъсквал с такова нещо (поне в шестте бензинови СААБ-а,които съм притежавал до сега не съм срещал такова турбо) и изобщо мога ли аз да сторя това...
Още веднъж благодаря за информацията :-)
Да, провери какво точно е изписало като грешка.
Сменяли са дюзи ... надявам се да са сложили "2"-ки и да са ги кодирали?! Ако е правено в МП - ОК, но ако е на друго място, напълно е възможно колата да не е работила на 100% и да е направила нагар.
Променливата геометрия е много хитроумна за дизелови автомобили ... отскоро я слагат и в бензинови мотори - поема лага в ниските, но от линка на колегата ще се ориентираш Wink
Поздрави!
BG VOLVO Member #00409
Reply

#7
Благодаря на всички ви за отзивчивостта 8-)
Днес успях да покарам малко автомобила. Определено не върви така,както съм свикнал да върви в случаите,когато съм я карал преди. В ниски обороти и на по-ниска предавка тръгва добре,но при по-високи обороти и предавака усещането е,все едно няма сила. Даже и е трудно да включи на най-високата 6-та предавка (забравих да спомена,че е с автоматична скоростна кутия). Успях да вържа една андроидна програма с едно OBD устройство,което ми показа,че бууста е 1,5-нещо,което определено не ми се връзва с вървежа. Също така ми направи впечатление,че не пада бууста при натоварване,а седи като закован. Разбира се,не вярвам и напълно на програмата,с която разполагам,но тук е така...
Също така при отпускане на педала на газта след голямо натоварване на турбината се чува един странен шум,сякаш отнякъде преминава въздух на талази през широка тръба. Извинявам се за особеното обяснение...
Имаше една грешка,която подозирам,че като код няма да има нищо общо с кодовете на VOLVO- P0328.
По въпроса за дюзите,правени са във Варна,но не в МП,а в друг сервиз,в кв.Виница във Варна. Доколкото знам са ги кодирали,утре ще намеря някакъв лист,на който всичко е описано.
Много полезен ми беше линка в youtube Wink
Като имам някакви резултати ще пиша,благодаря ви още веднъж!
Апропо,винаги съм бил фен и на VOLVO,просто налетях първо на SAAB :lol:
Поздрави-Ясен
Reply

#8
Yassen Velchev Wrote:Благодаря на всички ви за отзивчивостта 8-)
Днес успях да покарам малко автомобила. Определено не върви така,както съм свикнал да върви в случаите,когато съм я карал преди. В ниски обороти и на по-ниска предавка тръгва добре,но при по-високи обороти и предавака усещането е,все едно няма сила. Даже и е трудно да включи на най-високата 6-та предавка (забравих да спомена,че е с автоматична скоростна кутия). Успях да вържа една андроидна програма с едно OBD устройство,което ми показа,че бууста е 1,5-нещо,което определено не ми се връзва с вървежа. Също така ми направи впечатление,че не пада бууста при натоварване,а седи като закован. Разбира се,не вярвам и напълно на програмата,с която разполагам,но тук е така...
Също така при отпускане на педала на газта след голямо натоварване на турбината се чува един странен шум,сякаш отнякъде преминава въздух на талази през широка тръба. Извинявам се за особеното обяснение...
Имаше една грешка,която подозирам,че като код няма да има нищо общо с кодовете на VOLVO- P0328.
По въпроса за дюзите,правени са във Варна,но не в МП,а в друг сервиз,в кв.Виница във Варна. Доколкото знам са ги кодирали,утре ще намеря някакъв лист,на който всичко е описано.
Много полезен ми беше линка в youtube Wink
Като имам някакви резултати ще пиша,благодаря ви още веднъж!
Апропо,винаги съм бил фен и на VOLVO,просто налетях първо на SAAB :lol:
Поздрави-Ясен
Много сложна ситуация Big Grin
Тази грешка е от детонационният датчик, но тя е една от останалите. Проблемът не е в него или поне само в него.
Ако бустът седи постояннен, не трябва да е така! На празен ход е около 0.8, на около 1800 оборота достига 1.2 ... при пик може да качи, но при отпускане на педала разтоварва, което и така трябва да бъде.
Хубаво е колата да се закачи на VIDA, за да се види положението на ЕГР-а, налягането на турбината, състоянието на дюзите и най-важното - грешките.
btw ... ако дюза пикае, заради боклук или неправилен ремонт, ще прави детонация и съответно може да пробие бутало! Не става веднага, но се случва. На VIDA ще се види състоянието на дюзите - цикли и корекции, за да се изключи този вариант.
Поздрави!
BG VOLVO Member #00409
Reply

#9
Dodo 155 Wrote:Хубаво е колата да се закачи на VIDA!

А къде мода да намеря VIDA,дали само в МП-Варна,че за Добрич разбрах,че нямат...?
Reply

#10
Yassen Velchev Wrote:
Dodo 155 Wrote:Хубаво е колата да се закачи на VIDA!

А къде мода да намеря VIDA,дали само в МП-Варна,че за Добрич разбрах,че нямат...?
В МП Варна имат със сигурност, а другият вариант е накой от колегите в Добрич, притежаващ VIDA, да ти помогне Wink
BG VOLVO Member #00409
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)