Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Почистване на филтъра за твърди частици Volvo V50 2D 2004
#1
Здравейте колеги, от скоро се радвам на тази кола и за първи път карам дизел. Разпитвам тук-там за това какво да очаквам от дизела като поведение, като проблеми и т.н. Всичко е ОК, събирам информация - образовам се Smile.

Днес имах малък проблем. Сутринта запалих, тръгнах, изминах 500м. и рязко оборотите (в движение) ми паднаха до около 500 и нямаше никаква мощност. Спирах - палих, леко по леко се движих (със скоростта на пешеходец), а отзад пушеше бял дим. След няма 5 мин опити да се движа, оборотите се оправиха, дима изчезна и всичко се нормализира. Реално се получи така докато беше студена (ако 18гр. външна температура е студена) и като стопли се оправи.

Предвид информацията за дизелите и за точно този модел на Volvo, която събрах до момента, си мисля че е от филтъра за твърди частици. Казаха ми че дава грешка в компютъра и съответно той не ти дава да вдигнеш стрелката на оборотите. Четох тук-там за V50 че филтрите се самопочистват като покараш на висока скорост (100км/ч.) около 20мин. само че не знам дали моделите от 2004та я имат тази опция. Някой може ли да ми каже? И ако я няма, как се почиства филтъра? С добавки?

Благодаря предварително.
Цитирай
Thanks given by:
#2
Мисля, че при теб има резервоар за почистваща течност, който ще трябва да го провериш - най-вероятно е свършила и по тази причина се задръства. Ще трябва да долееш - не съм сигурен колко литра - 5 или повече. При всички случаи те съветвам да отидеш до Мото Пфое за диагностика и доливане на течност.
Цитирай
Thanks given by:
#3
Според това, което аз препатих, може да ти кажа, че проблемът е и/ли в ДПФ и ЕГР.
Бях на път, когато ми се случи това, за което и ти пишеш. Тогава един човек във Враца ми помогна, за което съм му благодарен. След направената диагностика извадиха буксата на ЕГР-а и временно се закърпи положението.

Намери канал и погледни обстойно ДПФ-а. Виж да не е рязан, отварян и заваряван. При мен се получи така. Автоджамбазите, тяхната м***, са го изкорубили за едни лесни 300 лева... Явни се установява в практика това...

Нашите колици нямат резервоарче за адитивна течност.

Последва софтуерно премахване на ДПФ и ЕГР. За тази сага можеш да прочетеш в тази тема: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=36709">viewtopic.php?f=8&t=36709</a><!-- l -->
[Изображение: volvo-xc-60-r-design-d5-awd_medium.png]
ex FIAT Bravo 1,6 103 hp 1997
ex Volvo V50 2.0D 136 hp 2005
---
Kawasaki ZL600B Eliminator 600cc 61 hp 1995
---
ДА! На АЕЦ Белене!
Цитирай
Thanks given by:
#4
Здравей колега, сигурен ли си че имаш дпф? Имаше една тема преди време, от която съм запомнил само това: Ако осмата цифра от VIN-a ti e 3 - нямаш дпф, ако е 4 - имаш. Съответно цифрата отговаря на това какъв евро стандарт е колата EURO 3 или EURO 4.
Цитирай
Thanks given by:
#5
Здравейте, благодаря за отговорите. Странното при мен е че се оправя след като се стопли двигателя. Днес пак така се получи. Тръгнах...след около 500м просто започна да пуши бял дим, без да падат оборотите. Отбих, изчаках и след като се затопли дима спря и колата тръгна нормално. Стигнах на работа, колата работи перфектно, никакъв дим и при форсиране дори, мощност си има всичко е ок.

Принципно колата е ЕВРО 3, но предвид че не дими изобщо, мисля че има филтър, но не съм сигурен. Този уикенд ще я закачиме да видим какво ще каже компютъра.
Цитирай
Thanks given by:
#6
Dokie написа:Здравейте, благодаря за отговорите. Странното при мен е че се оправя след като се стопли двигателя. Днес пак така се получи. Тръгнах...след около 500м просто започна да пуши бял дим, без да падат оборотите. Отбих, изчаках и след като се затопли дима спря и колата тръгна нормално. Стигнах на работа, колата работи перфектно, никакъв дим и при форсиране дори, мощност си има всичко е ок.

Принципно колата е ЕВРО 3, но предвид че не дими изобщо, мисля че има филтър, но не съм сигурен. Този уикенд ще я закачиме да видим какво ще каже компютъра.


Значи същото е и при мен, синкав пушек някой път сутрин когато е още студена. Или ако я оставя да загрее на място и след това я подкарам пак пуши, докато не я изрежа да издуха всичко и се оправя. Но това не е всеки път! Мисля си за егр...
Цитирай
Thanks given by:
#7
Според моят опит са признаци за ЕГР. Пуше бяло-синкав пушек, който мирише отвратително. Извади буксата за управлението му и пробвай без нея. Тя се намира приблизително около показаното с червено Smile зад тръбата. Внимавай, че пари :evil:

[Изображение: c4engine.jpg]
[Изображение: volvo-xc-60-r-design-d5-awd_medium.png]
ex FIAT Bravo 1,6 103 hp 1997
ex Volvo V50 2.0D 136 hp 2005
---
Kawasaki ZL600B Eliminator 600cc 61 hp 1995
---
ДА! На АЕЦ Белене!
Цитирай
Thanks given by:
#8
Dokie написа:Четох тук-там за V50 че филтрите се самопочистват като покараш на висока скорост (100км/ч.) около 20мин. само че не знам дали моделите от 2004та я имат тази опция.

Вярно е това колега. От МП ме посъветваха при такива случай да изкараш колата на магистралата и да караш поне 15 мин над 2500 оборота.

Ако двигателя ти изглежда като този на снимката от колегата, нямаш филтър за твърди частици. Ако изглежда така: <!-- m --><a class="postlink" href="http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/18/3735/20925383/18-7237490191624453828.jpg">http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... 453828.jpg</a><!-- m --> значи имаш dpf.
Имай в предвид че режима на работа на мотора се променя ако е под или над 5градуса.

Поздрави!
Цитирай
Thanks given by:
#9
Благодаря за отговорите - ЕГР-а е! Ще го чистим, само чакам да се приберат майсторчетата ми от лятната си ваканция Smile
Цитирай
Thanks given by:
#10
Здравейте колеги,от 3години карам V70 от няколко дена съм горд собственик и на C30. Но имам следния проблем пуши от време на време бял пушек и мирише отвратително. На V70 двигателя е D5 чистих му EGR-а но това малкото е с 2.0 D 136 коня още го разучавам. Ако трябва и този ще сваля и изчистя,дайте съвети моля. Предварително благодаря.
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)