The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Тест зимни гуми ADAC 2014

Ev-V50 Wrote:Колеги, един приятел твърди, че повърхноста(грайфера) на зимните гуми било само около 40% зимна смеска, а останалото надолу било всесезонна гума.Вярно ли е?На мен някак съмнително ми изглежда.
Има нещо вярно,макар и не за всички гуми.На някои наистина каучуковата смес е различна,на други просто оптималната шарка на протектора е до определена дълбочина.Обикновено има и занаци - символ снежинка или буква W или отстрани на протектора със стрелка,или в самите канали на протектора и показващи едни по-високи места= около 4мм - предписанието е че когато износването достигне до тези места,гумата вече не е толкова безопасна при зимни условия.Ето ти и едно подробно описание на означенията - <!-- m --><a class="postlink" href="http://info.promogumi.bg/?cid=122">http://info.promogumi.bg/?cid=122</a><!-- m --> Smile А ето ти и нагледен пример - NOKIAN -на средната шарка където пише 864 и снежинка - с времето и пробега първо се изтрива осмицата,после 6,после 4 и като изчезне и снежинката означава,че вече не покрива показателите за зимна гума    


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply

Подобни маркери има и на летните гуми на НОКИАН.
Мисля, че изтриването на маркерите означава, че гумата не е подходяща повече за каране, независимо от сезона.
Всъщност, важен е протектора, зимен и летен, надолу каркаса вероятно не се различава драстично.
Имайки предвид напомпеността на гумата, която винаги трябва да е в такива атмосфери, че да не се деформира, дори автомобила да е натоварен (затова се помпи според товара и хората вътре), единствено протектора пряко не се влияе от налягането.
Ако греша някъде, пишете! Интересна ми стана темата Wink
Поздрави!
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

Spurs Wrote:Подобни маркери има и на летните гуми на НОКИАН.
Мисля, че изтриването на маркерите означава, че гумата не е подходяща повече за каране, независимо от сезона.
Всъщност, важен е протектора, зимен и летен, надолу каркаса вероятно не се различава драстично.
Имайки предвид напомпеността на гумата, която винаги трябва да е в такива атмосфери, че да не се деформира, дори автомобила да е натоварен (затова се помпи според товара и хората вътре), единствено протектора пряко не се влияе от налягането.
Ако греша някъде, пишете! Интересна ми стана темата Wink
Поздрави!
Специално снежинката или W на Dunlop и други, е означение за зимна употреба.На 1,6 мм отделно си има маркери,което означава,че от около 3,5мм/когато изчезва снежинката/ до другия маркер /на 1,6мм/може да се кара като всесезонна гума.
На летния NOKIAN мисля,че има и цифра 2 Wink
Reply

Благодаря за подробния отговор, колега.
Volvo V70 2002 Bi-Fuel

Volvo S80 2008 T6 AWD

Ex: Volvo V50 2005 2,4i
Reply

Spurs Wrote:..... (затова се помпи според товара и хората вътре), единствено протектора пряко не се влияе от налягането.
Напротив - влияе се - когато гумата е мека се износва по краищата,а когато е пренапомпана се износва в средата.
Reply

колеги то всичко хубаво... но зимата още малко и ще свърши... не е ли време да се мисли за избор на летни гуми? :mrgreen:
докато се усетим и... пролетта пукнала, всичко цъфнало и се раззеленило...
Infiniti Q60 Cabrio 320hp
Infiniti EX37 GT Premium 320hp eх
Volvo XC90 2.5T 210hp ex
Volvo 760GLE 2.4TD 105hp ex
Reply

Jeronimous Wrote:колеги то всичко хубаво... но зимата още малко и ще свърши... не е ли време да се мисли за избор на летни гуми? :mrgreen:
докато се усетим и... пролетта пукнала, всичко цъфнало и се раззеленило...
Прав си, но тази тема ще е остане и за тази зима, защото пак ще има въпроси наесен :lol:
BG VOLVO Member #00409
Reply

pliva Wrote:
Spurs Wrote:..... (затова се помпи според товара и хората вътре), единствено протектора пряко не се влияе от налягането.
Напротив - влияе се - когато гумата е мека се износва по краищата,а когато е пренапомпана се износва в средата.
Казвам, че не се влияе пряко! Не че въобще не се влияе... Wink
И затова се помпи според товара на колата... Пряко се влияе най-вече борда, ако говорим конкретно за гумата...
Иначе автомобила като цяло може да стане нестабилен... И от там да дойде белята!
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

Колеги по добре направете тема за летните гуми. Тест и размисли и страсти както се получава обикновено.
Аз изкарах последна 7 зима със VREDESTEIN SNOWTRAC 2 и следващата зима ще взема пак VREDESTEIN за зимни.
Reply

Темата за летните гуми вече е факт!
Тази за сега остава отключена, ако някой все още желае да сподели впечатление от отиващата си зима.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)