The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Чистачки на фаровете

#1
Здравейте колеги! Smile
От какво може да блокират чистачките на фаровете?
Пръскам на предното стъкло,тези на фаровете започват да чистят и остават в горно положение.След известен период от време при даване на контакт се връщат в начално положение.Ако пък я оставя със стърчащи чистачки вечер,сутринта са се оправили сами! :roll:
Reply

#2
Здравей колега,
Това е лош контакт. Управлението е механическо, т.е. когато отидат чистачките горе има едно колелце с едно чопче в механизма (намира се под фаровете точно), което натиска една пластинка, коята от своя страна дава контакт. Понякога пластинката не прави добър контакт. За съжаление, това е добрия сценарий, често това което се случва е симптом че моторчето на механизма си заминава.

Това е темата която аз съм правил за matthewsvolvosite http://www.matthewsvolvosite.com/forums/...=1&t=62676 , а именно как се маха механизма от страна на пасажера за 30 мин или айде за по-мързеливите като мен - 1 час. Ако има интерес ще я постна тука.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#3
Благодаря колега!
Но не разбрах според теб проблема електрически ли е или механичен?
Reply

#4
Здравей и аз има същия проблем.Като останат в положение на никъде пръскам отново и застават където им е мястото.Проблема със сигурност е в моторчето.
d5-евтин пушек....
Най-скъпите ми снимки са от камерите на КАТ!
Reply

#5
Привет ! Само да спомена ,че за ПЪРВИ ПЪТ чистачки на фаровете слагат от СААБ. При мен в моторчето на чистачките (валео) има термодатчик.Функцията му е ,когато има прегряване на моторчето,да го спре с цел предпазване от изгаряне.Такова може да се появи ,ако чистачките са събрали вода,която в последствие е замръзнала . Същото би се получило ,ако чистачката/моторчето среща някакво съпротивление при работата си .Например не смазано :roll:

Аз лично,влязох във голям филм през лятото,когато бях оставил колата на слънце и реших да разбера как точно действа този термо датчик---но това са подробности :lol:
Не знам дали сте чували за това, но учените са създали малки гъсочета, които вярват, че един самолет е тяхната майка. Човешките същества ще вярват все повече във всевъзможни неща, които не са верни и това е ОК.
Кърт Вонегът

[Image: ab269060.gif]
Reply

#6
Здравейте колеги,
Тази инструкция е как да се отдели модула за чистачките на фаровете от страна на пасажера. Модула от страна на шофьора има добър достъп след демонтиране на акумулатора.
Моделите са Волво 850. Поврежда се най-често моторчето. Има една пластина вътре която играе ролята на термостат, но времето си казва думата. Моторче може да се вземе от Волво 850, S70, V70. Еднакви са, но машинките са различни от тези на 850.
Прочетете всичко добре и внимателно. Следвайки стъпките ще се справите за 1 час или 3 бири, или 3 фаса, или по избор на клиента. Няма да пиете и карате. По-нетърпеливите или т.н. бързаци да се приготвят с повече цветни изрази относно родителите и роднините на колата, защото се работи бавно и с търпение, без сила.

Сега сериозно:

Необходими материали:
1. Тресчотка с камък 10мм и 8мм.
10мм - двата болта които държат модула. Намират се под лайсната, която от своя страна е разположена под фара. Не може да се махне ако не е демонтирано рамото на чистачката. Затова -
8мм - За да се отвие гайката за рамото на чистачката. Има една пластмаса, която хваната отстрани и се издърпа, открива достъпа до гайката.

[Image: 001_General_View.jpg]
Това е основния изглед какви болчета трябва да се махнат. Там където има U стрелка, означава че достъпа е отдолу и отвътре.

[Image: 004_Pass_side_view.jpg]
Махнете мигачите. Рамото на проблемната чистачка да бъде откачено, а здравата да гледа напред както е на предпоследната снимка.
Вижда се болта който се развива отлява и от дасната страна.
На този етап е хубаво да се махне фара. Само този от страната на пасажера.

[Image: 003_Hidden_bolt.jpg]
Въпросния скрит болт, който се достига отдолу и отвътре. На моделите 850 след 1994 лайсната е по-голяма и няма нужда човек да се завира никъде ами си развива болта нормално.
Лайсната се маха с издърпване. Хваната е с клипсове единствено. Рамото на чистачката да е отстранено иначе няма да излезе.

[Image: 002_pass_side_general_view.jpg]
Изглед отново в по-общ план къде са двата болта. Симетрични са и на двете страни.

[Image: 006_2_bolts_Fan_relay_frame.jpg]
Тука има два болта които крепят държача за релето на вентилатора и ако има още някво реле, то това е. Не се притеснявайте ако си мислите че това държи радиаторите. Няма такова нещо. Просто пластмаси.
Обаче... от там минава жилото, което освобождава капака. Хванато е с клипсове. Внимавайте че много хвърчат.

[Image: 005_three_bolt_on_brackets.jpg]
Има още три болта да се развият. Лесен достъп - няма проблем. Смело напред.

[Image: 004a_drv_side_view.jpg]
Изглед от страна на шофьра. Същата е като другата страна. Тази снимка е напомняне да не пипате нищо там освен да се развият тези два болта, ако всичко е наред там. Отворете рамото на чистачката.

[Image: 007_Frame_tilted.jpg]
Ето какво искаме. Така трябва да изглежда рамката, за да се махне механизма. МНОГО ВНИМАВАЙТЕ С ОСТРИЕТАТА - РЪБОВЕ НА КАЛНИЦИТЕ . ТЕ ОКАЗВАТ СЪПРОТИВЛЕНИЕ ПРИ ИЗДЪРПВАНЕ И ПОСЛЕ ПРИ ПОСТАВЯНЕ НА РАМКАТА. Ако ви се струва голямо съпротивлението има три болчета, които държат калника отгоре. Отвийте ги и калника ще се поразмърда. Може и без, но бъдете по-внимателни и настоятелни. Стрелките в лилаво показват точките на съпротивление.
Модула от страна на пасажера излиза като минава над снопа кабели отиващи към кутията с контролерите.

[Image: 008_The_motor_assembley.jpg]
Шибания модул.
За щастие не е запечатан. Двете пластнасови черупки се отделят сравнително лесно с помоща на две малки отверки и сравнително малко количество теглене на майни. Умишлено е направен така. Даже се чудя как не са го занители или заварили. Нов модул струва $240. От моргата $35. Има доста грес вътре. Аз лично се учудих защото греста изглеждаше като нова. Да знаете, че много цапа.
ВНИМАНИЕ: ДА СЕ ДОБАВЯ САМО СИНТЕТИЧНА ИЛИ СИЛИКОНОВА ГРЕС. В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ ДРУГА. Ще развали пластмосовите зъбни колела.

Кабела на модула има три извода. Два имат напрежение постоянно а другия е за сигнала. Направете си малко захранване от АА батерии за 12V. Така ще можете да тествате и настройвате.
ВНИМАНИЕ: Управлението е механично. Едно червено зъбно колело (ще го видите веднага) благодарение на предадения му профил, включва и изключва две пластини. Това съответства на долното (прибрано), (изключено) положение.
С помоща на 12V захранване ще можете да разберете дали правилно сте сглобили всичко.

След като сте поставили всичко и рамката с болчетата, фара, абе всичко си е на мястото, 12V захранване ще ви помогне да намерите вярното положение на рамото. Дори и да сте маркирали кое как да стои, самото разбутване на предваките ще промени това. Имаете го в предвид. Не стягайте 8мм гайка на рамото много. Няма смисъл, а може да сцепите и пластмасата.

НАПОМНЯНЕ: Ако е трябва да се махне моторчето от страната на шофьра не се разглобява никаква рамка. Махат се - Акумулатор; Фар; Лайсна под фара; Рамо на чистачка.

Късмет колеги.

Хубавото е че за това време бирата или ракията вече ще е изстудена. Ако ще карате след това забравете за алкохола и бъдете пичове.

Поздрави.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#7
Много благодаря!!!
Reply

#8
а кофти реле или проблем в лостчето?, щото и при мен се бъзика понякога и едната от двете остава малко по-нагоре, но когата са сгънати и нямат досег с фара винаги се връщат, зиме и лете все така, зимата при -15(примено) по-трудно ще загрее моторчето
Reply

#9
При мен проблема е по тоците.Моторчетата на чистачките работят перфектно но не достига ток до тях.
Някой знае ли кое реле да погледна.Иначе чистачките на предното стъкло си работят идеално.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)