The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Паразитни шумове, как да ги премахна?

#1
Здравейте!

Ето каква е ситуацията, имам CD Sony, към което е свързан усилвател, между cd и усилвателя съм поставил потенциометър (240k), целта на този потенциометър е да регулира силата на сигнала от радиото към усилвателя. Проблема е, че се получават паразитни шумове. Предполагам, че се получава несъгласуване на товарите, ако е така, дали ще се изчистят тези шумове ако сложа един повторител ? Или проблема е другаде? Този проблем го няма ако махна потенциометъра!

Благодаря ви!
Веднъж VOLVO, завинаги VOLVO ...
Сега: VOLVO V40 1.9D 115hp 2002г,.
предишна: VOLVO V40 1.9D 115hp 2003г.
предишна: VOLVO 440 Turbo 1989г.
Reply

#2
Ground Loop. Wink
Reply

#3
За какво ти е този потенциометър ? Предполагам за да регулираш нивото на сигнала към усилвателя . Няма ли друг начин - ако си взел сигнал от линеен изход на CD едва ли и има регулиране , а входа на усилвателя няма ли потенциометър за да го намалиш ?
Свържи корпуса (капачката ) на потенциометъра към маса и би трябвало да изчезнат шумовете .
Какъв усилвател си сложил , модел ?
Volvo S70 2.5 TDI 1998 D5252T
[Image: 581732.png]
Reply

#4
Mihov Wrote:За какво ти е този потенциометър ? Предполагам за да регулираш нивото на сигнала към усилвателя . Няма ли друг начин - ако си взел сигнал от линеен изход на CD едва ли и има регулиране , а входа на усилвателя няма ли потенциометър за да го намалиш ?
Свържи корпуса (капачката ) на потенциометъра към маса и би трябвало да изчезнат шумовете .
Какъв усилвател си сложил , модел ?
Точно за регулиране на силата на сигнала към усилвателя. Той си има потенциометър, но е чак в багажника и не ми е удобен. Целта на този потенциометър е да бъде близо до мен и съответно да усилвам и намалям баса в зависимост от песента, защото има доста песни със слаб бас, и други с много силен. Така както е поставен потенциометъра мога да настроя усилвателя на максимално усилване и съответно да си регулирам силата само от потенциометъра. Прилагам линк за марката и модела на усилвателя : Цъкни ТУК

А за след време, ще са ми нужни няколко такива потенциметъра, защото имам идея да правя допълнително озвучаване с няколко малки усилвателя.
Веднъж VOLVO, завинаги VOLVO ...
Сега: VOLVO V40 1.9D 115hp 2002г,.
предишна: VOLVO V40 1.9D 115hp 2003г.
предишна: VOLVO 440 Turbo 1989г.
Reply

#5
А , какво ти е CD-то ? Моето например ( Sony ) има изход който може да бъде или линеен стерео или изход за събуфер .
Съвета ми е да си избереш друг звукоизточник , щом се захващаш с такъв грандиозен проект . Всичко започва от звукоизточника , избери си такъв който има възможност да му регулираш нивото на изхода ( или изходите ) за събуфер , отделно ще има и вградени филтри , както е при мен . Но, пък щом ти се занимава и човърка , може да опиташ да замасиш корпуса на допълнително сложения от теб потенциометър , дано да се получи .
Предполагам усилвателя го захранваш от допълнително пуснат кабел от плюсовата клема на акумулатора . Ако CD-то ти ползва вътрешното окабеляване - оригиналното , може да го захраниш от този същият кабел който е за усилвателя .
Volvo S70 2.5 TDI 1998 D5252T
[Image: 581732.png]
Reply

#6
Mihov Wrote:А , какво ти е CD-то ? Моето например ( Sony ) има изход който може да бъде или линеен стерео или изход за събуфер .
Съвета ми е да си избереш друг звукоизточник , щом се захващаш с такъв грандиозен проект . Всичко започва от звукоизточника , избери си такъв който има възможност да му регулираш нивото на изхода ( или изходите ) за събуфер , отделно ще има и вградени филтри , както е при мен . Но, пък щом ти се занимава и човърка , може да опиташ да замасиш корпуса на допълнително сложения от теб потенциометър , дано да се получи .
Предполагам усилвателя го захранваш от допълнително пуснат кабел от плюсовата клема на акумулатора . Ако CD-то ти ползва вътрешното окабеляване - оригиналното , може да го захраниш от този същият кабел който е за усилвателя .
CD-то е Сони [има два стерео изхода (линее и за събуфер)], което има усилване и намаляне на изходня сигнал за събуфера, но е твърде малко(ако не ме лъже паметта е +-2 dB), и не може да ми ограничи до толкова сигнала колкото искам аз. CD-то също има и още един стерео изход, по него се предават всички честоти, но няма функция за регулиране на нивото. Също така има и LPF, HPF и други настройки на звука, но не са бързо достижими, затова ще използвам тези потенциометри, които ще поставя на определени места за да изглежда, като фабрично или поне да не е грозно, и те ще ми бъдат директна корекция на силата, вече ако искам повече настройка ще си бутам по CD-то. Усилвателя съм го с свързал с отделен захранващ кабел от акумулатора, той си има и предпазител (абсолютно нормално свърване), CD-то се захранва от оригиналните кабели на колата и за момента използва оригиналните говорители( много съм доволен от тях) не искам да ги сменям и затова искам да сложа 2 усилвателя, единия да захранва по мощни "елипси" , а другия Събуфера Smile Цялата идея е да имам бърза корекция на нивото на сигнала Smile Благодаря за отделеното време и оказаните съвети, ще опитам и ще разберем дали ще стане нещо Smile
Веднъж VOLVO, завинаги VOLVO ...
Сега: VOLVO V40 1.9D 115hp 2002г,.
предишна: VOLVO V40 1.9D 115hp 2003г.
предишна: VOLVO 440 Turbo 1989г.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)