The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Предно стъкло

#21
А-а ,някакви стотинки струваха. Иначе в МП мисля, че ми искаха над 10 лв., не си спомням....
VOLVO 850 GLT 2.0Turbo avtomatik 1996g.
Reply

#22
ОК,благодаря!!!
А защо на другото Волво лампичките на REC и AC мигат постоянно и вентилатора тръгва,когато си реши?
Reply

#23
Защото имаш проблем с климатроника
VOLVO 850 GLT 2.0Turbo avtomatik 1996g.
Reply

#24
В какво може да се състои този проблем? :roll:
Reply

#25
Причините за мигането може да са десетки. Само диагностика ще даде конкретни насоки. Някои от проблемите може да се игнорират, тъй като не оказват съществено влияние върху работата на климатроника, други не.
Например аз имах ядове с температурните датчици в купето над шофьорското и пасажерското място, под ръкохватките. Няколко пъти ги свалях и почиствах, но след известно време отново вдигаха грешка. Накрая се отказах и не им обръщам внимание. Неработещ или работещ когато си иска вентилатор на купето обаче е проблем, който трябва да се отстрани.

Произволното включване/изключване на вентилатора може да се дължи на проблеми с електрониката в модула за управление на климатроника на таблото и/или силовата му част, която се намира зад жабката.
В първия случай проблемът се дължи на остарели електролитни кондензатори по платката (протекли, изсъхнали, с изменени характеристики и т.н.). Добре е да се сменят всички, струват стотинки.
Във втория случай проблемът може да е в силовата част на управлението на вентилатора. Тъй като самият вентилатор консумира голям ток, тази силова част е обособена като отделен електронен модул с алуминиев радиатор, монтиран във въздуховода зад жабката. Основен силов елемент в модула е мощен полеви транзистор, който понякога дефектира частично или изцяло.
Освен изброеното, възможно е проблемът да е и в самия мотор на вентилатора. Електрониката следи консумацията му и над определена стойност го изключва, при което се отчита грешка в компютъра и светодиоите съобщават за това. Добре е вентилаторът да се свали, разглоби, почисти и смаже. Ако има видимо износване на оста или лагеруващите втулки, най-добре е да се смени.

Преди да се захващаш с каквото и да е, първо виж регистрираните грешки в компа, колега.
Reply

#26
Благодаря за изчерпателния отговор колега!!!
А как се почистват сензорите в купето?
Reply

#27
Ако става въпрос за тези над предните седалки - намират се точно под пластмасовите ръкохватки на тавана, над вратите - пластмасови правоъгълничета с отвори. Има и други датчици в таблото, но тях не съм ги човъркал защото не са се "обаждали", а и едва ли ще се навия заради тях да разглобявам всичко.

Датчиците представляват термо-сензори с миниатюрни моторчета, които ги обдухват с въздух от купето. С времето по тях се събират прахоляци и власинки от тапицерията на тавана и в един момент блокират, при което компютъра регистрира грешка. Ако самият сензор по някаква причина прекъсне (по-вероятно връзката между него и компа), също се регистрира грешка. Видимият резултат е мигането на двата светодиода на блока за управление на климатроника. Невидимият резултат е, че климатроника няма да може да поддържа правилно зададената температура, но това поне за мен не е толкова важно - почти винаги пускам топлото или студеното на МАХ. Big Grin

Свалянето на датчиците доколкото си спомням не беше много лесно. Не е сложно, но е "пипкава" работа - наложи се да разкачвам частично тапицерията и пластмасовите декоративни лайстни - трябва да се пипа внимателно за да не се счупи нещо.
Ако грешките в компа са свързани именно с тези датчици, преди да тръгнеш да ги сваляш, ти препоръчвам първо да пробваш да ги продухаш със спрей със сгъстен въздух през отворите.
След почистването грешките трябва да се занулят. При мен се появиха отново след половин-една година, но просто не им обръщам внимание.
Да мига, да мига... колко да мига?... 20 секунди... Big Grin Бели кахъри!

По това време на годината човек с други работи трябва да се занимава. Весел празник на теб и всички останали колеги! Smile
Reply

#28
Честито рождество колеги!!! Smile
Благодаря ,ценно инфо!!! Smile
И да пробвам първо да ги продухам през отворите без да свалям самите сензори?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)