The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "rar" - Line: 4611 - File: inc/functions.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions.php 4611 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 995 get_attachment_icon
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Trying to access array offset on value of type null - Line: 4611 - File: inc/functions.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions.php 4611 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 995 get_attachment_icon
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Монтаж неоригинална печка Webasto на S80,S60,V70,XC70,XC90

#1
В следващите няколко поста аз и колегата peci2000 ще споделим опита си на тема монтиране на печка Webasto във любимите ни шлепове. Аз за P2 платформа - S80,S60,V70,XC70,XC90, а peci2000 за S/V70, както и повечето 850-ки.
Повечето неща са еднакви за всички марки автомобили като цяло, но има и специфики, които сме се опитали да покажем възможно най-детайлно. Дано сме Ви полезни.

Нека започнем с четиво. Прилагам PDF, който съм експортнал от VIDA-та със съдържание - инструкция за монтаж на оригинална печка:

.pdf   VIDA_Setup_Manual.pdf (Size: 1.72 MB / Downloads: 435)
И така в мой стил продължавам с това че оригинално ако едно VOLVO P2 платформа има печка, то тя стои в преден ляв калник. Понеже не слагам оригинална печка, а общодостъпно универално Webasto, то ще ми се наложи да си подготвя терена за монтаж...
Започваме с демонтаж на бронята. Ето едно хубаво клипче за S60 /при S80 е малко по-различно, но минимално/:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Sxor1Ovx96s[/youtube]

[Image: 036347001.jpg?r=0]
Ето и свободното място при S80:
[Image: 036347106.jpg?r=0]

[Image: 036347108.jpg?r=0]
Подготвил съм си няколко планки и следва разкрояване:
[Image: 036347101.jpg?r=0]

[Image: 036347100.jpg?r=0]
Да не пропуснем да похвалим автора на снимките - Мартин Иванов - mar7ooo_92 Smile
[Image: 036347138.jpg?r=0]

[Image: 036347139.jpg?r=0]

[Image: 036347148.jpg?r=0]

Следва спорен въпрос, който се мъдри от всички газаджий - дали печката /а газаджийте - изпарителя/ да бъдат захранени паралелно или успоредно на охладителната система. Аз избрах паралелно и дори преработих вече монтирания си успоредно изпарител. Така антифриза излиза от двигателя, минава през печката, минава през изпарителя и влиза в купето за да стигне до радиторчето на парното. За целта за мен беше важно да разбера посоката на движение на охладителната течност, защото ако я обърнем електрическата водна помпичка на печката ще се тормози и може би много скоро ще изгори.
По посока на движение от двата маркуча влизащи в купето през левия водата влиза, а през десния излиза. Иначе казано с десния няма да се занимаваме. Ще удължаваме левия. Мястото е неподходящо за снимане, затова ще разкажа: Откачих въпросния ляв конектор, срязах маркуча на десетина сантиметра по-надолу. На другия край на маркуча до двигателя разхлабих скобата, завъртях маркуча напред по посока на движението и отново стегнах скобата. Сега... аз имам и изпарител, затова ще ви спестя част от нещата... От автоморга си намерих маркучи с подходящи кривки, за да стигна до печката и от печката да се върна до вече срязани конектор на входа към купето. Това е като цяло. Защо съм ходил да ровя като клошар в автоморгата? Еми защото на българския пазар колкото и скъп и "хубав" маркуч да си купиш след година и малко експлоатация става на пластмаса и протича от снадките. Поради това, че всичките ми коли са били с АГУ, този мач съм го играл и си знам, че най-добрия маркуч е маркуча, сложен от производителя.

Горивни линии:
Идва не толкова интересната и приятна част, но нашите приятели инженерчета на VOLVO са помислили предварително, за което можем да им благодарим :geek: :ugeek: :geek: .
Трябва ни маркуч. Е да, ама аналогично на маркучите за охл. течност, горивните такива освен че са безбожно скъпи /6-8 лв/м./ ами и се невероятно калпави. Признавам си веднъж, само веднъж бях попаднал на НЕменте и бях доволен. НО обърнете внимание на съществуващите горивни линии - те са PVC /е не съвсем - друг е състава/. Защо тогава да не ползваме и ние такива:
[Image: 036347032.jpg?r=0]
В ляво - оригинална, в дясно - нова
[Image: 036347038.jpg?r=0]
Сдобих се с него в магазин за пневматика и автоматика. Обясних че ми трябва за горивна линия и ми дадоха този с думите "Автомобилопроизводителите ползват това" ПРЕКРАСНО!
Сдобих се и с оригинален накрайник /от друг автомобил/
[Image: 036347030.jpg?r=0]
Махнах старата тръба
[Image: 036347031.jpg?r=0]
И с помощта на пистолет за горещ въздух си го монтирах на новата тръбичка
[Image: 036347039.jpg?r=0]

[Image: 036347043.jpg?r=0]
Следва една особенност, която за много от вас няма да е нужна. Първата ми печка беше Webasto BW-50. Особеното при нея е че в корпса на печката са вградени водната помпата и бензинов дозатор. Ангажимент на монтажника е да осигури гориво до печката. Дали от обратната линия на автомобила /не го правете - боли/или чрез малка външна горивна помпичка или иначе казано - паралелна горивна инсталация с помпа, филтър и обратна линия. Моят случай е много рядък и няма да ви занимавам с него, но прото не обръщайте внимание че имам 2 нови тръби - вие ще имате само една.

[Image: 036347063.jpg?r=0]

[Image: 036347067.jpg?r=0]

[Image: 036347053.jpg?r=0]

[Image: 036347054.jpg?r=0]

[Image: 036347060.jpg?r=0]

to be continued...
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#2
Между червен /const +12/ и син на буксата на вентилатора слагаш резистор и тръгва да духа. Колкото по-голямо е съпротивлението, толкова по-слабо духа.
Опитно разбрах че:
100 Ω - все едно е на макс.
330 Ω - предпоследна степен /моят избор/
560 Ω - 2-3-та степен
640 Ω - 1-ва степен
Пак казвам - това е постигнато опитно и "степените" са по усет. Благодарности на Ники Добрев за насоките.
Тези контакти за по-удобно могат да бъдат намерени на буксата на CCM /модула на климатика/. Не използвайте дълги кабели и се уверете, че не подавате сигнали докато автомобила е на контакт.
peci2000 Wrote:Kолега, от къде вземаш trigger-a за вентилатора?
От буксата на CCM. Те са две, нашата е по-малката, където са и CAN кабелите. На нея има само един син и само един червен. Чрез реле давам червен - 330Ω - син. Релето се управлява от печката или от схемичка 555, но дадеш ли на контакт трябва да го прекъсваш! Що ли не го снимах ....
peci2000 Wrote:И още един въпрос: колко ватов резистор ползваш?
1/2W So Far So Good.

п.п. Имам снимки бееееее Smile
[Image: 036313456.jpg?r=0]

[Image: 036313469.jpg?r=0]

[Image: 036313462.jpg?r=0]

[Image: 036313470.jpg?r=0]

[Image: 036313465.jpg?r=0]

[Image: 036313468.jpg?r=0]

[Image: 036313471.jpg?r=0]

[Image: 036313474.jpg?r=0]
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#3
Благодаря колега, личи си, че доста си се забаблявал ... Big Grin.
Ценна информация!
V70 T5/99-B5234T3, V70 T5/01-B5244T2, V70 R/04-B5254T, 940 SW/94-B230FT, V70 TDI/98-D5252T - беше, и не беше зле...
-...click
V70 2.4D/08-D5244T5
[Image: redvolvo.jpg]
Reply

#4
Ето какво натворх през изминалата седмица и аз:
релето, диода и резистора от горната половина на схемата са базирани на информацията на колегата - yuckuJackD
   
долната половина на схемата е базирана на Delay-On схемата със timer 555:
   

на сайта има калкулатор за delay-0n времето - в зависимост от комбинацията резистор кондензатор.

Това решение по никакъв начин не превъзхожда готовите творения на великия китайски народ, но на мен лично ми спестява чакане от поне месец

ето и една прилична схема за self-made GSM module -
   
V70 T5/99-B5234T3, V70 T5/01-B5244T2, V70 R/04-B5254T, 940 SW/94-B230FT, V70 TDI/98-D5252T - беше, и не беше зле...
-...click
V70 2.4D/08-D5244T5
[Image: redvolvo.jpg]
Reply

#5
Хахаха, ддоооооообреее Smile Екстра е.
Като ще правим темата полезна за поколенията след нас, да дам още малко от своя принос Smile

Ето буксата на вентилатора на купето:
[Image: 036332590.jpg?r=0]
В моята кола /S80 2000, за други години и модели проверете, не гарантирам/ дебелите червен и черен са си захранващи. Червения през бушон е закачен на линия 30+ или иначе казано - винаги включен, дори и при стартер.
Син и жълт са съотвено управляващ и обратна връзка. От което излиза че ние работа със жълтия нямаме, захранващите също нямаме какво да ги правим, след като те са си перманентно включени, затова остава да дадем на синьото кабелче комада "Огън, служба не остана".
Ето ми опитната подготовка от предишния пост:
[Image: 036332593.jpg?r=0]
Съпротивленийца със написани стойности, за да не се дзверя докато лежа в краката на пасажера. Бода ги между червен и син и си харесвам нужното според моите предпочитания. Аз лично не искам да духа на макс, защото акумулатора може и да ме предаде и да си имам затоплено недвижимо имущество :roll:
Това синьото кабелче /пак казвам при моята кола и проверено във wiring diagrams за моята кола/ може да бъде намерено и на малката букса на CCM /Climate Control Module/ или иначе казано панела на климатика. На нея букса има само един син кабел, така че няма объркване Smile Захранване /30+/ също има там, както и буксата на запалката /за зарядното на телефона, ако мислите така да го зареждате, аз зареждам само докато работи печката, въпрос на логика и предпочитания/. На тема подбор на телефон също ще кажа няколко думи в края на поста.

Окабеляване на самата печка.
Да, много от вас може би ще се сдобият с окабеляване заедно с 3 бушончета, едно реле и всичко направено както си трябва само да се закачат GND и +12 и да се избере място за таймера.
[Image: 036332639.jpg?r=0]
И аз имам такова, но при положение че слагам печката на фабричната й позиция и до там имам закарано, захранване със съответните дебелини на кабелите и бушон на таблото под капака, защо да не го ползвам. Говоря за тази букса:
[Image: 036332587.jpg?r=0]

[Image: 036332589.jpg?r=0]

[Image: 036332586.jpg?r=0]

[Image: 036332579.jpg?r=0]
Тя се намира в левия подкалник точно до буксата на бронята /който е свалял броня веднага ще разбере, а който още не - ще я свали така или иначе Smile и се казва 54/9/ Въпросната букса си има пластмасова "тапа", вземете я със себе си и опаковайте добре с изолирбанд букса 54/9 ако смятате да карате така ден-два /важно е, до там отива комуникация LIN и окъсяването към +12 никак не е желателно/.
Ще кажете много хубаво, ама откъде да намеря мъжката букса. Веднага отговарям - от стара дроселова клапа, но има и на още 2 места под предния капак. Просто вървете в някоя морга заедно с капачката, която сте свалили и по неин мишан си я изрежете с 20 сантиметра кабел /не ви трябва повече, вярвайте ми/. Не забравяйте да си вземете още няколко букси от под капака, които да имат същите "обувчици" като тази, както и гумени уплътнения. Постарайте се /снимайте предварително, както съм снимал аз/ да си намерите и за буксата откъм колата(54/9) донор-букса за няколко готови кабелчета за присаждане.
Сега интересната част. Споменах че до буксата в калника(54/9) отива комуникационен кабел по лин /сиво-бял/. До там отива и още един /лилав/. Не Ви съветвам да се бъзикате с комуникационния, освен ако наистина нямате нужда от него. Той на самата буксата прави Junction (Brunch) point. Или иначе казано разклонениe и отива до нещо, наречено 3:111/3. Има начин да се възползвате, като намерите разклонението /кое е разклоние и кое отива към 3:111/3/ и го байпасирате частта към 3:111/3, но ако не знаете много добре какво правите, не го правете. Какво по-дяволите е 3:111/3. Признавам си - не помня на 100% /преди няколко месеца беше/, а и сега не ми се рови, но спомените ме водят към това, че аз в моят автомобил не го ползвам. Пак казвам по спомен това май беше управление за допълнителни светлини /онези огромните халогени дето ги слагат пред решетката/, но това е несигурна информация. Както е несигурна и ако колата ви не е S80 2000-та година. Дори от година на година имат промени по окабеляването. Не нося отговорност ако сами си изгорите нещо!
Прекрасно, а сега малко четене:
[Image: 036332581.jpg?r=0]
Букса 54/9 /долу в дясно/ има 6 пина, от които се ползват 4.
Пин 1: Захранване 30+ /непрекъсваемо/ през бушон 9 от таблото под капака.
Пин 2: Свободен
Пин 3: GND /маса, купе/
Пин 4: Захранване Extended X /след отклюване на колата и известно време след заключване там има +12/ Това е нашия кабел
Пин 5: Свободен
Пин 6: LIN
Каво друго виждаме от горната схема:
1. че пинове 4 и 6 преди да стигнат до букса 54/9 /онази нашата в калника/ минават първо през букса 54/3LF на пинове 12 и 13
2. че сиво-белия кабел стига до букса 54/3LF и на самата букса има клонче отиващо до нещо си 3:111/3
Та каква е тази мистериозна букса 54/3LF. Ето я:
[Image: 036332578.jpg?r=0]
Това е букса 54/3 лява(L) и на нея се търси 6-та колонка (F). В нашия случай само пинове 12 и 13, а казахме че с 13 няма да се бъзикаме, тогава остава само пин 12, който е предпоследен, лилав е, до него крайния е зает сиво-бял е, а на другия краен пин няма нищо.
[Image: 036332577.jpg?r=0]
Няма как да объркаме откъде на къде се броят пиновете. За всеки случай търсеното кабелче трябва да бъде позвънено с мултицета и с помощта на 2 метра кабел. Щом се уверите че сте в правилната посока идва моментът за рязане. Оставете си откъм буксата 54/3L достатъчно дължина за да си го снадите със управляващия кабел за таймера на печката, а другия край задължително го изолирайте. Пак прозвънете за да сте сигурни.
Сега ви остава само да захраните таймера на печката като уред. Търсите си непрекъсваемо захранване и задължително слагате бушон. 3А е предостатъчен /оригинално май идваше с 5А/ Какво съм направил аз: На таблото с бушоните има незаети гнезда, на които дори няма кабелни обувки. От друго табло /Дидо, ти няма да четеш/ съм си взел кабелче с обувка и съм си го монтирал и надписал. Да, маняшно е, да, прекалено времеемко е, но аз съм си такъв. Вие можете просто да се закачите паралелно СЛЕД някой непрекъсваем бушон от таблото и нищо повече. Ако ще правите GSM управление - колегата от горния пост е дал схема Smile
Така връщаме се на букса 54/9 /в калника/. Тя има 6 пина. Двата захранващи вече ги ползваме, пин 4 се разбрахме, че го ползваме за управление на печока, пин 6 е LIN. Ми хубаво като е LIN, ама при положение, че монтираме не-заводкса печка с наше си управление, няма шанс да имаме нужда от LIN там долу, нали Smile Оставяме си 10-тина сантиметра кабел, режем и изолираме много добре частта откъм колата. Ето ни кабела за горивната помпа Smile От страната на буксата си закачаме управляващия кабел /при някои печки е +, при други -, молете се вашия да е +/, другия кабел на помпата отива на купе и приключваме с окабеляването на горивната помпа. Ако сте на -, ще трябва да сложите едно бушонче, защото ще трябва да закарате постоянен + до помпата - Safety first!
Повечето печки са с водна помпа прихваната към самия корпус на печката, но ако сте като мен с външна, ще трябва да опроводите и нея. В този момент влизат в действие резервните букси, които казах да си изрежете докато сте в моргата. Ще трябва да се разглоби букса 54/9, както и тази, която сте си взели за донор и да си вземете готово кримптнато кабелче със обувка и изолация за да го сложите на някоя от свободните позиции на 54/9 (2 или 5). Съответно си го удължавате да стигне до водната помпа, както и GND до нея.
Хубаво е на останалия свободен пин да си изведете на печката кабела за диагностика /мисля че беше жълт в окабеляването на печката/.
Остава да си направите кабел от букса 54/9 със онази, която сте взели от моргатата от едната страна и буксите на печката от другата страна, което не е нищо особено, но внимавайте да не размените огледално пиновете :twisted: :evil: :twisted: Редовния номер, случва се, но боли.
И защо цялата тази дандъния - еми защото за да се откачат буксите откъм печката при монтирана печка е някакъв ужас. Да не говорим че след 3-4 години вече са крехки и имат склонност към чупене. На всичкото отгоре са няколко букси за разкачване: 1. Захранваща, 2. На горивната помпа и опционално 3. На водната помпа. При така направено окабеляване ще разкачите само букса 54/9 и ще си свалите печока за лятното му регулярно обслужване. Чисто, лесно и с минимални рискове от щети. Не е зле там долу да си прикрепите с 2-3 свински опашки една 180 градуса дъговидна тръбичка с диаметър 16 за да може при демонтаж на печката да снадите маркучите на охладителната система Idea

Таймери.
Моят е 1530. Направил съм си опроводяване директно вътре в него и ползвам свободния 4-ти пин за управление от GSM-а. Идеята е GSM-а и таймера да имат обща маса, което се постига благодарение на зарядното на телефона. Остава ни единствено коагато телефона извибрира да занесем подадения от вибрацията GND до бутона за палене на таймера. peci2000 е дал прекрасен клип и схема, няма да изпадам в подробности. Ето какво има в разглобен таймер 1530:
[Image: 036332562.jpg?r=0]

[Image: 036332564.jpg?r=0]

[Image: 036332565.jpg?r=0]

От нас се иска да намерим контакта на бутона за палене и да го извдем на свободния пин на буксичката. Лесно постижимо с мостче:
[Image: 036332572.jpg?r=0]
Нарочно не давам хубава снимка на другия край на моста, защото имам 2 таймера 1530 и са различни!!! Проверете, прозвънете!

Телефони:
Желателно е преди да започнете да модифицирате даден набелязан телефон, първо да си поиграете с него като внимавате за следните неща:
1. Има телефони, които при закачено зарядно не вибрират при повикване. Вие не искате това.
2. Има телефони който извибрирават и/или издават звук при започване и завършване на зареждането. Не искате това.
3. Хубаво е телефона да има т.нар White list. Така можете да ограничите входящите повиквания само до номерата от които има шанс наистина вие да се обадите - вашите GSM-и, домашния телефон, служения, на съпругата но в никакъв случай на детето Smile
4. Хубаво е телефона да има възможност да настройвате вида вибрация при повикване - колкото по продължителна и без интервали, толкова по-добре
5. Хубаво е телефона да има възможност да настройвате вида вибрация при SMS - не искате при спам да се пали печката нали. "Само сега, прати SMS и спечеи нова кола". Е, мерси, ама моята й падна акумулатора заради вас...
6. Обадете се на опратор и обяснете любезно, че при никакви обстоятелства не желаете да получавате нито рекламни нито фирмени съобщения. За Виваком се пращаха едни SMS-и на номера 188188 за да се деактивират, както и известяванията за пропуснати повиквания MSN OFF на 1234 и още няколко неща бяха. Обадете се, обяснете, ще ви помогнат. За другите оператори предполагам е аналогично.
7. Не забравяйте да си заредите ваучер навреме Smile Надали ще си пуснете карта на сметка, пък било то 5 лева на месец, при положение, че за 10лв имате една година период да му звънкате Smile

Във връзка с не забравянето за зареждане на ваучер, а и от ... педантщина преди месец започнах да пиша app за Android. Е, от месец насам не съм го пипал и е в много начална фаза. Работи само частта избор и запазване телефона на печката и извършването на обаждане. Идеята е да може да праща SMS както конвенционален, така и от типа mail2sms /май вече само Mtel го поддържат/ където се праща мейл на номер <!-- e --><a href="mailto:359********@sms.mtel.bg">359********@sms.mtel.bg</a><!-- e --> и телефона получава SMS известие че видиш ли някой е пратил мейл, което нас ни устройва - няма да четем мейл-а, я Smile нооооооо това, някой ден, евентуално, ако ми остане време... За сега давам ъъъъъ даже и за бета версия не става ама ето го:

.rar   Webasto_controller.rar (Size: 1.71 MB / Downloads: 41)
Моля, не ми пишете с въпроси - "Кога ще го довършиш", "може ли да ми го модифицираш еди-как-си". Благодаря.

Това е като цяло от мен. Има и още - на тема горивни линии, че и там ядох едни ... ама стана 3 часа вече. Друг път.
УСПЕХ на всички и нали знаете: най-сладкото е процеса да го направиш както ти го искаш и удоволствието от постигнатия резултат Smile

п.п. И няма да активирате бомби така с ГСM-ите, ей! Не ни замесвайте с колегата peci200 в терористични дейности, раи'р'ш ли Smile
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#6
Здравейте отново колеги.

Искам да направя малък update за V/S70 - първо поколение, че може би и за повечето 850-тки. Прилагам wiring diagram-a за MSA15.7(за Fenix и Motroni-ците е същата):    

За мое първоначално разочерование вентилаторът на купето няма постоянен + а се захранва през нормално отворен контакт на реле - 2/30, което заранва и самия ECC модул. Въпросното реле се намира в кутията за бушони под капака:    

От тук нататък картината пак става същата като в описанието на колегата yuckuJackD с единствената разлика, че когато се захрани и ЕСС модулът и моторът скоростта му се определя от позицията на плъзгача (реостата) и няма да има нужда от съпротивления.

Другото удобство в случая е, че кабелите, които трябва да се пипат са закачени на контактния ключ.
За да се оживи релето трябва да се подаде + на терминал 86( или се подаде + на кабел Y-VO (жълто-виолетово) - позиция X на контактния ключ:
   

Благодаря за снимките на колеката yuckuJackD - доста детайлни снимки на таймер 1530 и тема за ... размисъл.
V70 T5/99-B5234T3, V70 T5/01-B5244T2, V70 R/04-B5254T, 940 SW/94-B230FT, V70 TDI/98-D5252T - беше, и не беше зле...
-...click
V70 2.4D/08-D5244T5
[Image: redvolvo.jpg]
Reply

#7
Здравейте имам въпрос относно фабричната печка. Трябва ли да се ходи до мото пфое да качване на допълнителен софтуер за да работи печката след монтаж или не и фабричната печка можели да се настроива кога да се пуска, какви са и опциите за работа Благодаря ви предварително
Reply

#8
Гледай ти. Изтървал съм тази тема. То и не ми беше трябвала, но днес с изненада установих, че имам печка.
Година и два месеца, след като купих колата!
Вероятно всичко е наред, но не съм си изчел книжката. Човекът, който е купил или монтирал печката едва ли е пропуснал да и сложи софтуер, но засега изобщо не съм наясно.
Reply

#9
tortomanin Wrote:Гледай ти. Изтървал съм тази тема. То и не ми беше трябвала, но днес с изненада установих, че имам печка.
Година и два месеца, след като купих колата!
Вероятно всичко е наред, но не съм си изчел книжката. Човекът, който е купил или монтирал печката едва ли е пропуснал да и сложи софтуер, но засега изобщо не съм наясно.
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=42776">viewtopic.php?f=21&t=42776</a><!-- l -->
Към тази тема се насочи.
ex XC90
Reply

#10
Интересен урок, благодаря. Ще пробвам, защото имам от друга кола, защото си купих друга https://restauto.com.ua/ru/auto-catalog/...guna-ii/1/
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)