Posts: 46
Threads: 14
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2007
Reputation:
0
Здравейте колеги видях че има 1-2 поста преди моя , за чип тунинг на 2.4 бензин с доста добри крайни показатели , та искам да попитам в крайна сметка някой успя ли да намери формулата на успеха , знае ли къде бих могъл да подсиля моето волваче че ми е слабичко , защото аз доколкото успях да открия , намерих само 2 варианта - Ntuning в София , предлагат т.нар агресивен чип (спорт) - 186 к.с и 246Nm при 3750об/мин и опцията да си изпратя компютъра на BSR във Швеция , съответно за 188к.с и 248Nm. Кореспондирах си с BSR , има вариант , в който да прескоча до Румъния и да го направят там , за да не чакам 1 месец и да стоя без кола , но искам да се допитам до някой по-запознат , правил ли си е такъв експеримент и има ли други хора способни на тази "магия" Благодаря ви предварително
Posts: 5,371
Threads: 151
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2007
Reputation:
2
От стандартен мотор и качествен чип тунинг се изкарват максимум 10-15 % без механични промени по колата.Всяко агресивно преминаване на границата,води до последващи последствия по мотора и скоростната кутия.
Параметрите,които Ти дават са при точно определени обороти( 3750),а какво се случва преди тези обороти и след това.Дали и там колата ще е на 180+ кс
Нека говорят,а ние ще правим каквото трябва и каквото е редно.
Шампион за сезон 2011-2012 с Volvo S60 D5- Шампионат по издръжливост на пилоти и автомибили
Шампион към БФАС 2014 с Volvo 480 ES - Шампионат по издръжливост на пилоти и автомобили
Posts: 4,367
Threads: 166
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: Jan 2010
Reputation:
7
Мисля си, че е напълно нормален този тунинг, без да имам информация и мнение за споменатите фирми, но този мотор е атмосферен и софтуерно е "скопен" до 140кс, а стандартно си е 170 и едни 10% отива на 185кс, така че е възможно да постигне споменатият резултат.
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Posts: 46
Threads: 14
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2007
Reputation:
0
Моторът е електронно "скопен" , изключително много източници потвърждават това твърдение , така че от 170к.с. , въпросните 15% се получават 185-186 к.с. , наистина интересното е защо повечето фирми предлагат чип на 155к.с. , вместо да постигнат заводските реални параметри на мотора и тогава да надграждат , но като цяло ме интересува дали някой се е възползвал от услугите на конкретно тази фирма или съответно на BSR , които предлагат 188к.с. но срещу 320 евро
Posts: 679
Threads: 55
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2011
Reputation:
2
И аз съм в кюпа със ремапа. Единственото което чакам все още от NikDob или някой друг да намери как да ремапне моя комп с картата на 170 коня. Де факто нашите като са скопени, предавателните числа на скоростната кутия са други, за да не се губи много от динамиката, и за това нашите стават 180 коня. Но BSR са уточнили че това най-добре се усеща при 3-та скорост. А и по принцип 140 и 170 коня при потегляне са 1:1 просто 170 коньовото продължава да ускорява малко повече след 4500 до 5900об.
ex - Volvo S60 2.4i BSR 188hp
Volvo S60 2.5 T5 Platinum 285hp Rica
Posts: 679
Threads: 55
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2011
Reputation:
2
Отскоро са пуснали от Волво чрез Видата да се трие кода на имобилайзера, та съм в чуденка, дали да не пробвам да сменя, направо компа на двигателя с такъв от 170 коня, и да видим какво ще стане. Защото не ми се инвестира в програматори и после прехвърляния на карти и т.н.
It is now possible to reuse a programmed ECM (Engine Control Module). This was earlier
impossible due to vehicle unique Immobilizer codes. Benefits for this feature are several:
SERVICE:
NOTE! Immobilizer codes can only be erased with VIDA in the same car as ECM
was programmed for. To erase, follow these steps:
- Connect vehicle to VIDA and choose Software Manager.
- Order Software Product, P/N 8691406 for P2 cars
- Order Software Product, P/N 8691430 for P1 cars
- When software is available, download to vehicle.
ECM is now "virgin" and can now be swapped with another vehicle or used later.
NOTE! Sometimes the car may start, even though the "erase" SW has been downloaded.
This is no error, and it will still be possible to do a ECM reload in another car.
ex - Volvo S60 2.4i BSR 188hp
Volvo S60 2.5 T5 Platinum 285hp Rica
Posts: 86
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2012
Reputation:
0
Прехвърляш от твоя комп иммо чипа на новия и палиш,става за пет минути.
d5-евтин пушек....
Най-скъпите ми снимки са от камерите на КАТ!
Posts: 679
Threads: 55
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2011
Reputation:
2
Поръчах си ремапа от BSR.se скоро ще видим има ли разлика
ex - Volvo S60 2.4i BSR 188hp
Volvo S60 2.5 T5 Platinum 285hp Rica
Posts: 3,420
Threads: 154
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2007
Reputation:
9
Leper Wrote:Поръчах си ремапа от BSR.se скоро ще видим има ли разлика
Дръж ни в течение, на мен ми е много интересно какво се случва именно с този ремап. :-)
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Posts: 679
Threads: 55
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2011
Reputation:
2
Така. Вече имам достатъчно впечетления от ремапа. Според мен си заслужава. Както е описано в страницата им, колата повишава своята мощност с около 20% средно , от 2500 до 6000об./мин. Сега колата не спира да ускорява след определени обороти ами продължава до 6000. За съжаление първоначалното развъртане до тези обороти си е пак като при всички атмосферки а дори и при турбо версиите мисля е същото за да се запазят скоростите. Не съм я закачал на дино тест, но BSR са достатъчно сериозна компания със солидно оборудване (участвали са в разработките на Кьонингсег). Не ми се връзва само, че според тях този двигател е 147 коня и самият тунинг го вдига до 188 <!-- m --><a class="postlink" href="http://en.bsr.se/tuning-kits/t/1546">http://en.bsr.se/tuning-kits/t/1546</a><!-- m --> . По-склонен съм да вярвам че се върти около 180 коня. Факта, че непредлагат тунинг за 170 коньовата версия, потвърждава донякъде моята теза, че слагат картата от 170коня, с разликата че предавателните числа на скоростната кутия на S2 двигателя са други, и от там идва допълнителната мощност, а може просто да са пипнали и картатата като в стандартните ремапи с +10 - 15 коня. В някои чуждестранни форуми се казва, че BSR са задната вратичка на Volvo, какво се има впредвид незнам. Пътя Бургас-Обзор-Бургас, минава през проход, който преди редувах 3 с 4-та предавка, да не кажа, че по-често колата се движеше на 3-та. Сега почти не съм изключвал от 4-та (с 60км по нанагорнищата), само за острите завои съм свалял, това оказа влияние и на разхода, по борд друг път е 6.3, сега закова на 6. Друг голям плюс е данъка, който си ми остава, като за 140 коня
Относно технологията на самия ремап, изпращат устройство, което разпознавайки колата се заключва към нея по VIN и за друго Волво нестава. Около 3 мин е процедурата. Аз лично преминах през малък ад, защото небяха сложили картата която отговаря за моето ЕКУ, и имах премеждия, докато не ми заложиха около 10 карти и се запознаха с моята кола.
ex - Volvo S60 2.4i BSR 188hp
Volvo S60 2.5 T5 Platinum 285hp Rica
|