This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Поредната дивотия - Ъпгрейд на дисплея за навигацията
#1
Както можеше да се очаква, китайското чудо вградено ня мястото на 5" дисплей на колата ми омръзна. :roll:

И дойде ред за следващата дивотия. Преработка на 6.5" дисплей.
Първоначалната ми идея да се ползва оригиналния дисплей бързо беше заменена с идеята - разглобяване монтаж на дисплей поради уникалната за времето си когато е разработвано това чудо (около 2000ната година) разделителна способност от 400х234, която в днешни дни е приложима само и единствено за китайска камера за задно виждане, но за друго... :? Вече и аналогова телевизия няма. :roll:
След дълго ровене из нета беше избран TFT дисплей с подходящите размери за да влезне в кутията с минимални механични интервенции, дисплея купен заедно с една популярна китайска платка, която "уж" може да го управлява. По технически данни този дисплей трябваше да се вижда на слънце добре... :?

Последва разглобяване на новозакупения 6'5" дисплей от e-bay. Продавача си беше сложил боя по винтовете да не го разглобя. Странен човек защо си мислеше, че това ще ме спре, не го знам. :mrgreen:
И от тук се започна... :roll:

Дисплея монтиран, излизаме за полеви тест - демек на слънце какво се вижда.
   
Вижда се... Но при ярко слънце - кофти... Тъч скриина заслепява, яркостта на дисплея слаба. Това чудо е 400cd/m трябва да се вижда на слънце!?! Confusedhock:
Намерих едно фолио за премахване на отблясъците сложих го - ефект има. Но пак не се вижда добре. Sad

Тъпо. Уби ми целия ентусиазъм.

Зарязах го с идеята, че наближаващото изложение за електроника в Мюнхен ще успея да намеря някой който да ми продаде нещо подходящо.
Намерих - 185 евро дисплея, как ли пък не... На всичкото отгоре с този LVDS ми объркваше всичките планове за интерфейсването му към други устройства. Както и да е цената му беше достатъчно демотивиращо нещо за да не го купя. Да си го държат...

Та... Препрочитам даташиит-а на дисплея, гледайки умно факта, че доста производители на аутомотив електроника ползват точно този дисплей който съм купил за в кола, оплаквания от лоша видимост няма. Хм... :roll:
Четейки из даташиит-а на дисплея попадам на следния параметър "ток през светодиодите - 160ма", някакви съмнения ме обземат... :roll:

Криворъки китайци... Може ли на дисплей който работи с ток на подсведката 160ма да му пуснат 80ма... Confusedhock:
След споменаване на всичките роднини(с добро естествено :mrgreen: ) на ИнжИнерЪ разработил платката, се заемам с reverse-engineering за да установя какво може да се направи.
Оказва се - нищо. Чип-а който е сложен не може да даде повече от 80ма към подсветката...
Тъпо, следва отново споменаване на криворъките китайци с добро...

След deep research за решение на проблема се установява, че има чипове със същия корпус и разположение на изводите, но за по-голям ток. Избирам два типа който най ми харесват, поръчвам пристигат и се започва.
Чипа сменен, резистора за обратната връзка сметнат и монтиран и идва сюблимния момент на светещия дисплей. Включвам и "пииииююююю" дисплея светна но този тъп step-up DC/DC конвертор пищи, жена ми наднича от другата стая - "абе ти няма ли да спиш един часа след полунощ е, какво е това което пищи така?". :roll:
Малко кондензатори и друг дросел оправиха нещата. Закачих осцилоскопа да видя дали step-up DC/DC-то работи добре и нещата приключиха...
Не е добре да се правят такива неща в 1'30 през нощта... На два чипа им излезна пушека а третия(TFT контролера) започна да консумира около 4А през 3.3-те волта... Кошмар... Пореден пример защо човек е добре да спи нощем вместо да чопли платки и да дава на късо със сондите на осцилоскопа...

(следва продължение).
Цитирай
Thanks given by:
#2
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
2000 Volvo V40, D4192T3, manual M56, 115 hp., 265Nm. - Холандеца
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Цитирай
Thanks given by:
#3
След като беше поръчана нова платка, която да замени успешно убитата, реших, че е време да се позанимавам с въпроса как това цялото нещо ще се съвмести с механиката, захранвания, контролни сигнали и т.н.
Свалих платката на дисплея и след кратък оглед се стигна до извода, че почти нищо не може да се ползва.
Кофти. :roll:
Преработка на платката - може но щеше да стане гора от жици, рязани писти и т.н. Все генератори на бъдещи проблеми с работата цялото нещо.
И се започна...
Съставих си списък на нещата които трябва управлението да може:
1. Управление на мотора на механиката.
2. Следене на сензорите за позицията на дисплея.
3. Захранване на TFT панела и контролера му.
4. Захранване на външно устройство - GPS модул или андроид базирано PC(Защо андроид и за какво - ще обесня после).
5. Управление на камера за по-добра видимост при движение на заден ход.
6. Управление на режимите на работа на TFT контролера.

За да не започвам всичко отначало реших да направя лек ре-дизайн на платката която преди време разработих за 5" дисплей.

Коригирах схемата, начертах контурите на платката, опроводих и се получи ето това:
   

Седмица по късно платката от виртуалност придоби реалност - сглобена и монтирана:
   

Малка корекция на програмата в контролера и чудото заработи.
Пристигналото колетче от Китай с няколко нови платки и още един дисплей предвещаваше още вечери в които да си лягам по никое време...
Цитирай
Thanks given by:
#4
Tisho написа:предвещаваше още вечери в които да си лягам по никое време...
... но ухилен. :mrgreen:
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
2000 Volvo V40, D4192T3, manual M56, 115 hp., 265Nm. - Холандеца
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Цитирай
Thanks given by:
#5
Tisho, извинявай, но навигацията да излиза като (казвам го с риск да наруша добрия тон) *уй от таблото не те ли дразни? Пък и е само навигация. Аз правя проект за таблет леко надолу в таблото с всички за него екстри и при това 8 инча.
Който търси - намира, който пита - знае!
Цитирай
Thanks given by:
#6
Anex, това виждал ли си го: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.mp3car.com/worklogs/153671-volvo-s80-carpc-work-in-progress.html">http://www.mp3car.com/worklogs/153671-v ... gress.html</a><!-- m --> ?
[Изображение: ab276107.gif]
[Изображение: ab245320.gif]

[Изображение: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Цитирай
Thanks given by:
#7
yuckuJackD написа:Anex, това виждал ли си го: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.mp3car.com/worklogs/153671-volvo-s80-carpc-work-in-progress.html">http://www.mp3car.com/worklogs/153671-v ... gress.html</a><!-- m --> ?
Не съм го виждал. Аз тръгнах по другия път - нова пластмаса с козирка и вдълбана надолу в таблото и вътре вграден таблет 8'' с всичко, ще имам вързана камера за задно виждане + интернет+видео и звук вързани към колата + дистанционно за управление на таблета (мишка) + всичко каквото се сетиш. Ще кача снимки след малко в съседната тема. До тук съм направил макета от фибран, вървим напред. Да видим дали крайния резултат ще задоволи очакванията ми.
Който търси - намира, който пита - знае!
Цитирай
Thanks given by:
#8
Вие сте откачени бе с тези джаджи. Това е най-непонятното нещо в историята на човечеството. Това електрончиците гледате някаква платка накичена с някакви странни неща и при все това да казвате, че е логично и "Гледай, ехааа" ... де да знам. Нито хлопа, нито мърда, нито се движи, нито нищо не прави това чудо, да му се чудиш работи или не. Виж става логично чак когато замирише на бакелит :mrgreen:
V40 B4204S '97
Цитирай
Thanks given by:
#9
Karlsson написа:Вие сте откачени бе с тези джаджи. Това е най-непонятното нещо в историята на човечеството. Това електрончиците гледате някаква платка накичена с някакви странни неща и при все това да казвате, че е логично и "Гледай, ехааа" ... де да знам. Нито хлопа, нито мърда, нито се движи, нито нищо не прави това чудо, да му се чудиш работи или не. Виж става логично чак когато замирише на бакелит :mrgreen:

Че какво му е непонятното?
Всичко е ясно.
В България все още има хора които се опитват да направят нещо, въпреки всеобщия и приет толкова добре начин на живот у нас "ден да мине друг да дойде".
Например вчера Български отбор се е класирал на първо място в ето това състезание: http://www.renesas.eu/press/news/2016/news20160204.jsp...
Конкуренция на нашите момчета са били отбори работили с подкрепата на почти всички технолологични университети в Европа.




anex написа:Tisho, извинявай, но навигацията да излиза като (казвам го с риск да наруша добрия тон) *уй от таблото не те ли дразни? Пък и е само навигация. Аз правя проект за таблет леко надолу в таблото с всички за него екстри и при това 8 инча.

Неразбирам защо трябва да ме дразни? Това според мен е най сполучливото решение за навигация. Като не ти трябва и си го изключил за какво ти е да ти пречи някакъв си дисплей. И не няма да е само навигация, това за което до момента пиша е дисплей. какво ще включиш към него и каква функционалност ще даде е съвсем друг проблем. Wink
Цитирай
Thanks given by:
#10
Следя темата с голям интерес, въпреки че въобще не съм в час с електрониката. Любопитно ми е, какво си измислил за звука? Ще има ли въобще възможност да се изкара звук от това андроид устройство? Ако да - към аудиото в колата ли ще отиде или към някакъв друг говорител?
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)