The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
премахване катализатор на В5204Т

#1
някой махал ли е катализаторът от въпросния мотор и дали е нужно да има друго гърне на негово мястно или най-добре става с траба
Reply

#2
Вариантите са обикновена тръба или резонаторно гърне. И в двата случая ще се вдигне шума, при варианта с тръба - повече.
Reply

#3
пробвал ли си или просто се доверяваш на хорските приказки, не се заяждам, просто преди години имах вектра А и там всеки ми разправяше как щяла да стаен шумна ако махна ката. и прочие, за щастие си намерих оригинален изпускател, но за модели без кат., монтирах го и разлика нямаше, даже май стана с една идея по тиха, но моторът определено заработи по-спокойно
Reply

#4
Моята 850-ка не е точно с този двигател,но няма катализатор,а с една хубава тръба.Колата е шумна запалена на място да не говорим като подам газ..(при каране с 90-100 има един постоянен звук,който се чува най-добре от задните седялки Smile За да не се усили прекалено звука след махане на катализатора...най-добре си е резонаторно! При старите 3 Волва( S40 2.0) На 2-е от тях сложих резонаторно на една не( е тази една си бучеше,а другите си бяха абсолютно тихи без промяна в звука след премахване на катализатора.) Клип с 850-ката <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.youtube.com/watch?v=zS3I7ssZEjI">https://www.youtube.com/watch?v=zS3I7ssZEjI</a><!-- m -->
Ford Fiesta 1.1i Ex 2009-2010
Volvo s40 2.0 Ex 2010-2012
Volvo s40 2.0 Ex 2012-2013
Pegeout 405 1.9 GLD  Ex 2013-2014
Volvo s40 2.0 Ex 2013-2014
Volvo 850 2.5i EX 2014-2017
Volvo s40 1.9 T4 EX 2017-2019
Volvo 850 T5R NOW
Volvo it`s my life...


[Image: ab224929.gif]
Reply

#5
На една от служебните ни коли набиха тръба през катализатора - хем си остана конфигурацията,хем звука в купето не се промени кой знае колко.
Reply

#6
аз май съм си по-шумен Big Grin, а нищо не съм променял по система(няма пробито никъде съответно), Узад доста боботя и понякога много леко препуква
Reply

#7
PlimP Wrote:аз май съм си по-шумен Big Grin, а нищо не съм променял по система(няма пробито никъде съответно), Узад доста боботя и понякога много леко препуква
Намали бобените ястия :mrgreen:
Reply

#8
PlimP Wrote:пробвал ли си или просто се доверяваш на хорските приказки, не се заяждам, просто преди години имах вектра А и там всеки ми разправяше как щяла да стаен шумна ако махна ката. и прочие, за щастие си намерих оригинален изпускател, но за модели без кат., монтирах го и разлика нямаше, даже май стана с една идея по тиха, но моторът определено заработи по-спокойно

Моята кола за жалост не съм я чувал с оригиналния катализатор. Когато я купих, беше вече с резонаторно гърне. Смених го преди време с друго, но не усетих промяна, явно старото си е било добро. Може би трябва да сменя задното гърне, но засега това не е на дневен ред.

Имам преки впечатления от колата на приятел с В5202. Не е много правилно да сравнявам звука на различни двигатели (моят е В5204), но докато беше с оригиналния катализатор, колата на моя човек беше в пъти по-тиха от моята. "В пъти", а не "малко по-". След това поради неясна причина катализаторът беше махнат и беше сложена тръба, при което децибелите се вдигнаха чувствително. Малко по-късно тръбата беше сменена с резонаторно гърне - децибелите намаляха доста, но все пак колата беше по-тиха когато беше с оригиналния катализатор.

Иначе имам опит и в обратна посока - на старото ми Е30 след поставяне на резонаторно гърне, колата утихна значително, но това беше защото катализатора беше станал като швейцарско сирене отгоре, което не можеше да се види преди свалянето му. Освен това цялата вътрешна структура беше станала на купчина гнилоч на дъното на катализатора.

Като извод мога да кажа, че добрият външен вид на гърнетата не е гаранция за добрите им шумозаглушаващи свойства. С времето вътрешността се разрушава, което води до повишаване на шума, а оказва донякъде и негативни влияния върху работата на двигателя (налягане на газовете, резонанси и т.н.). Не случайно според заводските предписания, катализаторът/гърнето има срок за употреба, след което трябва да се смени. А този срок е доста по-малък от възрастта на колите ни... Smile

Според мен, колега, преди да сменяш нещо, най-добре е да сравниш звука на твоята кола със звука на друга със същия мотор и след това да прецениш какво да правиш по-нататък.
Reply

#9
Според мен звука зависи от много фактори не само от премахнат катализатор,права тръба или резонаторно. Звука дори може да се промени от меката връзка след колекторите и съм сигурен,че на повечето (набори 95 и нагоре Волва тази връзка е за смяна) Моето 850 точно от там изпуска.Друг фактор за който се сещам са тампоните на двигателя. От опит,но с друг модел Волво след смяна при спряла кола,но запалена буквално не се чуваше. Много са факторите ,които променят звука. Специално за крайното гърне майстор,който се занимава само с гърнета ми каза,че това гърне е адски здраво(за 850) Това е според мен. Smile
Ford Fiesta 1.1i Ex 2009-2010
Volvo s40 2.0 Ex 2010-2012
Volvo s40 2.0 Ex 2012-2013
Pegeout 405 1.9 GLD  Ex 2013-2014
Volvo s40 2.0 Ex 2013-2014
Volvo 850 2.5i EX 2014-2017
Volvo s40 1.9 T4 EX 2017-2019
Volvo 850 T5R NOW
Volvo it`s my life...


[Image: ab224929.gif]
Reply

#10
Моята изпускателна система е оригинална от край до край. Действително колата е изключително тиха.
VOLVO 850 GLT 2.0Turbo avtomatik 1996g.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)