05-08-2016, 10:33 AM
Здравейте, колеги,
Казвам се Виктор, от доста време имам регистрация във форума и тъй като много съм чел, но не съм писал, бих искал да започна с благодарности за цялата информация, споделена тук. Благодарение на форума, преди години успях да не си закупя S70 със съмнителен проблем, а от малко повече от година съм горд собственик на XC90 D5 185 Ocean Race '06 - уникален автомобил във всяко отношение.
Тъй като обичам да съм наясно с нещата и доколкото мога сам да диагностицирам потенциални проблеми, още преди да се сдобия с колата изчетох доста по отношение на поддръжката и чуждия опит и не видях нищо притеснително. По време на огледа чух леко "цъкане" от мотора, но беше почти незабележимо и го отдадох на възможен проблем с повдигачи - сравнително често срещан при първите D5244T4 поради партида дефектни или некачествени повдигачи. След оглед в доверен за мен сервиз (по стечение на обстоятелствата не МП), сметнахме проблема за незначителен и лечим с по-гъсто масло (беше карана предимно с 0W 30 A5/B5, сменяно на около 20к), след което се сдобих с колата. Пробег тогава - 189 000 км, сега 208 000.
В началото ми правеше впечатление, че сутрин при палене всичко е нормално в първите 10-тина секунди, след което "цъкането" започваше да се чува много леко през цялото време, без значение от температурата на двигателя и продължителността на работа. Естествено, беше по-отчетливо на празен ход, като при по-високи обороти се сливаше с останалия шум от мотора. В същото време, колата си работеше прекрасно, вървеше много добре и разходът също беше нормален.
Проверих и дюзите със стетоскоп - равномерно шумяха всичките, корекциите през VIDA също бяха в норми (до +- 0.5), изгарянето също. Очевидно не беше там проблема.
Изчетох и всичко, изписано за масла във форума и единственото, в което бях убеден, беше да не ползвам A5/B5, но не и непременно какво да ползвам.
В последствие смених маслото с Motul X-Clean + 5W 30 C3 (не посмях директно да мина на по-гъсто), с което "цъкането" вече започваше почти веднага след палене, с относително същата сила. Дори след 7-8000 км нямаше никаква промяна, което ме наведе на мисълта, че явно все пак имам проблем. Заради пластмасовия капак на клапаните и слушането със стетоскоп не доведе до резултат. Преди няколко седмици ми стана ясно, че опитите ми да игнорирам "цъкането" и да си карам така няма да се получат в главата ми, след което последва позвъняване в МП и записване на час за диагностика.
Диагнозата се потвърди - повдигачи. По препоръка на МП се сменят всички повдигачи, кобилици, тръби за високо налягане на дюзите, както и прилежащите уплътнения - всичко около 3000 лева, от които труд около 400. След манипулацията, двигателят звучи по коренно различен начин, "цъкането" го няма и работи много тихо. А три от проблемните повдигачите изгледжат ето така:
Изводите за мен са следните:
Повдигачи
- По-гъсто масло би решило проблема, ако е в начален стадий и преди сериозни износвания (както Dodo 155 е споменал в други теми).
- Ако по-гъсто масло не реши проблема, добре е да не се пренебрегва, за да не стане по-сериозно (аз си бях на косъм от салатата в главата, като съм карал така около 15к, но нямам идея преди мен колко е карана така).
Масло
- Въпреки препоръките на МП, аз не бих ползвал A5/B5, тъй като единственото му предимство са удължените интервали за смяна, които така или иначе няма да спазвам.
- Тъй като преди време поради проблем се е наложило премахване на DPF, спокойно мога да ползвам A3/B4, като след няколко хиляди ще пробвам Motul X-Lite 0W 30.
- По отношение вискозитет е изписано много и има много мнения, аз лично за момента ще избера 0W 30 A3/B4 най-вече заради чистителните свойства и малките допуски в хлабините в двигателя. От друга страна, посоченото по-горе масло е сравнително гъсто за 0W 30.
- C3 бих ползвал ако имах DPF, тъй като е по "чисто" и с по-малко добавки от A3/B4, но в случая A3/B4 ще ми свърши по-добра работа.
- Задължително смяна на 10 000 км, в краен случай при много извънградско до 12 000.
Надявам се с написаното да бъда полезен, аз лично съм повече от доволен от изхода от ситуацията.
Поздрави,
Виктор
Казвам се Виктор, от доста време имам регистрация във форума и тъй като много съм чел, но не съм писал, бих искал да започна с благодарности за цялата информация, споделена тук. Благодарение на форума, преди години успях да не си закупя S70 със съмнителен проблем, а от малко повече от година съм горд собственик на XC90 D5 185 Ocean Race '06 - уникален автомобил във всяко отношение.
Тъй като обичам да съм наясно с нещата и доколкото мога сам да диагностицирам потенциални проблеми, още преди да се сдобия с колата изчетох доста по отношение на поддръжката и чуждия опит и не видях нищо притеснително. По време на огледа чух леко "цъкане" от мотора, но беше почти незабележимо и го отдадох на възможен проблем с повдигачи - сравнително често срещан при първите D5244T4 поради партида дефектни или некачествени повдигачи. След оглед в доверен за мен сервиз (по стечение на обстоятелствата не МП), сметнахме проблема за незначителен и лечим с по-гъсто масло (беше карана предимно с 0W 30 A5/B5, сменяно на около 20к), след което се сдобих с колата. Пробег тогава - 189 000 км, сега 208 000.
В началото ми правеше впечатление, че сутрин при палене всичко е нормално в първите 10-тина секунди, след което "цъкането" започваше да се чува много леко през цялото време, без значение от температурата на двигателя и продължителността на работа. Естествено, беше по-отчетливо на празен ход, като при по-високи обороти се сливаше с останалия шум от мотора. В същото време, колата си работеше прекрасно, вървеше много добре и разходът също беше нормален.
Проверих и дюзите със стетоскоп - равномерно шумяха всичките, корекциите през VIDA също бяха в норми (до +- 0.5), изгарянето също. Очевидно не беше там проблема.
Изчетох и всичко, изписано за масла във форума и единственото, в което бях убеден, беше да не ползвам A5/B5, но не и непременно какво да ползвам.
В последствие смених маслото с Motul X-Clean + 5W 30 C3 (не посмях директно да мина на по-гъсто), с което "цъкането" вече започваше почти веднага след палене, с относително същата сила. Дори след 7-8000 км нямаше никаква промяна, което ме наведе на мисълта, че явно все пак имам проблем. Заради пластмасовия капак на клапаните и слушането със стетоскоп не доведе до резултат. Преди няколко седмици ми стана ясно, че опитите ми да игнорирам "цъкането" и да си карам така няма да се получат в главата ми, след което последва позвъняване в МП и записване на час за диагностика.
Диагнозата се потвърди - повдигачи. По препоръка на МП се сменят всички повдигачи, кобилици, тръби за високо налягане на дюзите, както и прилежащите уплътнения - всичко около 3000 лева, от които труд около 400. След манипулацията, двигателят звучи по коренно различен начин, "цъкането" го няма и работи много тихо. А три от проблемните повдигачите изгледжат ето така:
Изводите за мен са следните:
Повдигачи
- По-гъсто масло би решило проблема, ако е в начален стадий и преди сериозни износвания (както Dodo 155 е споменал в други теми).
- Ако по-гъсто масло не реши проблема, добре е да не се пренебрегва, за да не стане по-сериозно (аз си бях на косъм от салатата в главата, като съм карал така около 15к, но нямам идея преди мен колко е карана така).
Масло
- Въпреки препоръките на МП, аз не бих ползвал A5/B5, тъй като единственото му предимство са удължените интервали за смяна, които така или иначе няма да спазвам.
- Тъй като преди време поради проблем се е наложило премахване на DPF, спокойно мога да ползвам A3/B4, като след няколко хиляди ще пробвам Motul X-Lite 0W 30.
- По отношение вискозитет е изписано много и има много мнения, аз лично за момента ще избера 0W 30 A3/B4 най-вече заради чистителните свойства и малките допуски в хлабините в двигателя. От друга страна, посоченото по-горе масло е сравнително гъсто за 0W 30.
- C3 бих ползвал ако имах DPF, тъй като е по "чисто" и с по-малко добавки от A3/B4, но в случая A3/B4 ще ми свърши по-добра работа.
- Задължително смяна на 10 000 км, в краен случай при много извънградско до 12 000.
Надявам се с написаното да бъда полезен, аз лично съм повече от доволен от изхода от ситуацията.
Поздрави,
Виктор