The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Гумаджийница в София

#1
Здравейте,

След като гумаджийницата, в която ходех 15 години, окончателно ме разочарова, бих искал да ви помоля за препоръка на добър сервиз за гуми / ходова част в София.
Искам да ми проверят баланса на гумите и да видят за изкривена джанта евентуално. Много ми се ще да ползват и динамометричен ключ, по възможност, понеже при предпоследната смяна, на предната лява гума 3 болта си бяха заминали по живо, по здраво, а останалите два можех да развия на ръка. Изстинах при гледката и мисълта какво е можело да стане. При следващата смяна им казах да затегнат добре. Получих отговор "да, разбира се, всичко сме стегнали". Когато се прибрах реших да се уверя в казаното - ами някои от болтовете затегнах, без усилия с половин-един оборот. На следващия ден бях на обслужване в МП и ги помолих да ми ги затегнат с техния динамометричен ключ. Когато си я взимах, ми казаха, че нито един от болтовете не е бил завит на препоръчителните 140нм.
Та, имам една лека вибрация между 70-90 км, която се надявам да е от некадърен баланс на джантата и искам да отида да я проверя.
Не е задължително, но хубаво е и въпросният сервиз да разполага с хотел за гуми. Ако не, ще си ги държа в гаража, ама с хотел е по-удобно.
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply

#2
Чукай на дърво, да не попаднеш и на такива дето да ти загладят без да искат секретния ключ за болтовете и да се чудиш как да отвиваш четири гуми, особено едната ако е спукана ...
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#3
Здравей Колега,
Разочароващо е когато момченцата от някой сервиз те правят на г....к. Аз до сега не съм попададл на такъв, в който да правят тази процедура, за която си писал, с динамометричен ключ. Всички работят с гайковерт. Може би с тази техника може да се предвиди/настрой усилието на затягане, но не съм специалист в тази област. Обаче и аз като теб много държа да са ми стегнати болтовете точно с толкова, с колкото трябва и за това поне на местата, където аз сам завивам го правя с динамометричен ключ. Особено важно е това, там където има алуминий, защото знаеш до къде води недозавит или пренавит болт в алуминиева резба.
За съжаление почти всички "квартални" сервизи са го ударили "през просото"...
Успех и се надявам да споделиш когато намериш отговорни хора.
Поздрави
Андро
666 - The number of the Beast.
[Image: ab279758.gif]
Reply

#4
YoYo Wrote:Здравейте,

След като гумаджийницата, в която ходех 15 години, окончателно ме разочарова, бих искал да ви помоля за препоръка на добър сервиз за гуми / ходова част в София.
Искам да ми проверят баланса на гумите и да видят за изкривена джанта евентуално. Много ми се ще да ползват и динамометричен ключ, по възможност, понеже при предпоследната смяна, на предната лява гума 3 болта си бяха заминали по живо, по здраво, а останалите два можех да развия на ръка. Изстинах при гледката и мисълта какво е можело да стане. При следващата смяна им казах да затегнат добре. Получих отговор "да, разбира се, всичко сме стегнали". Когато се прибрах реших да се уверя в казаното - ами някои от болтовете затегнах, без усилия с половин-един оборот. На следващия ден бях на обслужване в МП и ги помолих да ми ги затегнат с техния динамометричен ключ. Когато си я взимах, ми казаха, че нито един от болтовете не е бил завит на препоръчителните 140нм.
Та, имам една лека вибрация между 70-90 км, която се надявам да е от некадърен баланс на джантата и искам да отида да я проверя.
Не е задължително, но хубаво е и въпросният сервиз да разполага с хотел за гуми. Ако не, ще си ги държа в гаража, ама с хотел е по-удобно.
Аз съм доволен от сервиза на "Маргел" на Симеоновско шосе - когато сменявах зимните с летни гуми, ги стегнаха с динамометричен ключ и провериха джантите.
Reply

#5
В сервизите на "Маргел" използват динамометрични ключове, но там пък другите работи им понакуцват - с две думи пълно щастие (в БГ) няма Sad
Разменете предните със задните гуми, като начало, за да сте сигурен, че вибрациите се дължат на лошо балансирана/и гума/и и/или крива/и джанта/и.
Опитвам се да открия приятели. И понеже нямам Фейсбук, излизам на
улицата и почвам да викам какво сготвих, какво ядох, какво пих, къде
бях, какво карам.
До момента ме следват трима – двама полицаи и един психиатър.
[Image: ufon.gif]
Reply

#6
Благодаря. Ще ги имам предвид. Даже има един Маргел на Околовръстното, близо до НИМ, което ми е по-близо.
SUMMUM, може ли да ми кажете кои други работи им куцат? Аз освен баланс и бъдеща смяна на зимни/летни не мисля да правя друго там. Или и това им куца?
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply

#7
За пръв и последен път, посетих техния (тогава) новооткрит клон на гърба на Shell в Красна поляна и след направения баланс, ходих после на друго място да пребалансирам.
Опитвам се да открия приятели. И понеже нямам Фейсбук, излизам на
улицата и почвам да викам какво сготвих, какво ядох, какво пих, къде
бях, какво карам.
До момента ме следват трима – двама полицаи и един психиатър.
[Image: ufon.gif]
Reply

#8
Благодаря отново. Както е тръгнало, досега казвах, че само гумите си сменям извън Мото Пфое, нещата вървят и за това да правя там
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply

#9
Аз лично си купувам гумите от ДИЯНА на околовръстното.Вече няколко комплекта от там си купих и съм доволен.От Мергел на Симеоновско също съм с добри впечатления.В ДИЯНА има един номер ако ще си купувате зимни гуми.Ако можете да изчакате да стане средата на Декември някъде гумите ги пускат с 20-30% отстъпка.Там поне съм сигурен в качеството и ДОТ.Има едни момчета, които идват на място и на паркинга пред блога сменят и балансират, но не съм ги пробвал
Reply

#10
Динамометричен в Маргел ама ако им кажеш. Предишен път с пистолета така хубаво ги бяха затегнали, че като спуках гума половин час съм подскачал върху крика. За гумаджиите пълно щастие както казаха - няма. На едно място ходя просто за смяна на гуми, на друго като трябва да изправям джанти и така...

Между другото не знам стареят ли или какво, но на 40-ката оригиналните гайки с времето все по-лесно се развъртаха след смяна на гуми. След като смених всичките с нови, проблемът изчезна - не бяха оригинални на Волво, а за Форд, но имаха повече контактна повърхност на главата. И въпреки всичко си знам - като сменя гуми след 100-на километра си проверявам гайките/болтовете.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)