The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Моето XC90

#1
Здравейте, колеги,

Казавам се Ангел и съм София.
Малко по случайност, от два дни съм горд притежател на едно черно Volvo XC90. Колата е произведена декември 2005 година. Дизелов агрегат, 5 цилиндъра 185 конски сили, 6 степенна автоматична скоростна кутия.Пробегът и е 168 000 километра, като последните 1300 ги направих аз, прибирайки я от Германия. Колата вози страхотно, има удобни седалки, след като успях да издържа 16 часа път, само със спиране за зареждане по бензиностанциите на Европа.
Но освен тези първи впечатления, не знам почти нищо за тези коли. Почетох из форума мнения, свързани с този модел и доколкото схванах, имат здрави двигатели и потенциални проблеми със трансмисията и AWD.
В тази връзка бих искал да попитам някои неща и ще се радвам, ако някой ми отговори.
1. Това ли е моделът XC90 D5? На моят автомобил пише само XC90 AWD. Виждал съм, че на други си пише Volvo XC90 D5 AWD. Каква е разликата?
2. Как мога да си сменя езика, на който ще си общуваме с нея? Понастоящем, тя ми говори на немски, но аз не го рабирам този език и бих искал да го сменя на английски или български, ако има. Видях някъде, че става с някакво специално устройство през ODB куплунга.Само това ли е възможността?
3.Купих колата от мой близък и той я е поддържал в официален сервиз на Волво в Германия, имам цял куп с фактури за неща, които са правени по нея в последните 9 години, но мисля, че не е правена цялостна диагнстика. Може ли в МП да и се направи таква комплексна диагностика и ако да, колко време и средства ще отнеме това?
4. Маслото в скоростната кутия е на 168 000 километра, защото в официалният им сервиз ми казаха, че нямат такава процедура от Волво и тя се води необслужваема. Трябва ли да очаквам проблемите?
5.Докато пътувах към България, забелязах следното:
- На равно при превключване между P, D, R и N в произволен ред, няма приритване или придърпване;
- По време на движение, в задръстване, в режим на леко подаване и отнемане на газ ми се случи веднъж да ритне.Сякаш при отнемане на газта беше решила да слезе с предавка надолу и в същият момента подадох газ и тя тръгна с предавка нагоре, но се чу странен метален звук в този момент. Както казах случи се само веднъж;
- Когато е пода наклон, в положение P, при превключване към D се чува метален звук, сякаш се освобождава запъната пружина;
- Когато е под наклон(около 30 градуса), при излизане от подземен паркинг, ако спра и пусна спирачката се връща назад и трябва да подам газ за да тръгне.
След така изброените симптоми,можете ли да ми дадете съвет, дали кутията си е тръгнала и освен смяна на масло, какво друго бих могъл да направя?
5. Освен МП, има ли други места, където тези коли могат да се правят или само там е мястото? Аз живея в Младост и този сервиз ми е малко неудобен.
6. Страничното огледало от шофьорската страна не може да се регулира вертикално, а се движи само хоризонтално. Можете ли да ми дадете съвет, къде може да е проблемът и къде, евентуално да го отстраня? Или пак в МП?
То, че ще ходя до там е ясно, но още не съм я регистрирал, че не съм си взел един документ, а без него не искат да я регистрират в КАТ.

Ами това е от мен, за сега. Доста ми стана писането, но досега не съм имал SUW, а и дизел....
Все пак съм фен на шведските машини - имам едина старичък SAAB 9000 и много му се радвам как върви..

Благодаря предварително за отговорите и се извинявам за дългия си пост.

Поздрави,

Ангел
Reply

#2
Честита придобивка.

Маслото на скоростите - задължително го сменете в МП-Люлин. Това с необслужваемите кутии си е... Няма да коментирам какво... :?
На около 80к км е добре да се сменя.

Относно езика - да сменя се софтуера на таблото - мога да ти съдействам, за тази кола може и Български.
Reply

#3
Здравей колега и честито. Да сте живи и здрави с новата кола.

Най-важния въпрос - КАКВО Е ПРАВЕНО ПО КОЛАТА? Споменахте че имате фактурите. Направете им един подробен преглед, за да знаете: на колко е сменяно маслото и с какво такова е карана. Ремонти по колата ако са правени и какви. СМЕНЯНАНА ЛИ Е СПИРАЧНАТА ТЕЧНОСТ (на три или две години трябва да се сменя.) АНГРЕНАЖНИЯ РЕМЪК кога е сменян. Това ще даде много добра ориентация за колата.
Отговарям на въпросите до колкото мога. Подчертавам че аз от D5 двигателя на Волво не разбирам и не им знам проблемите.

4. Маслото в скоростната кутия е на 168 000 километра, защото в официалният им сервиз ми казаха, че нямат такава процедура от Волво и тя се води необслужваема. Трябва ли да очаквам проблемите?
Трябва да се обслужва кутията. Както е казал колегата Tisho.

5.Докато пътувах към България, забелязах следното:
- На равно при превключване между P, D, R и N в произволен ред, няма приритване или придърпване; - Така трябва
- По време на движение, в задръстване, в режим на леко подаване и отнемане на газ ми се случи веднъж да ритне.Сякаш при отнемане на газта беше решила да слезе с предавка надолу и в същият момента подадох газ и тя тръгна с предавка нагоре, но се чу странен метален звук в този момент. Както казах случи се само веднъж; - Възможно е, ако рязко се натисне газта и моментално се отнеме. Щом не е повторила няма проблем. Вероятно, това е мое предположение, заради старото масло хидравликата да се движи по-различно и от там синхронизацията да не се е получила.
- Когато е пода наклон, в положение P, при превключване към D се чува метален звук, сякаш се освобождава запъната пружина; Никога, ама никога ако искате да карате автоматика дълго не го оставяйте на Р преди да сте натиснал ръчната, особено при наклон. Аз правя така - Първо на N, после ръчна, пускам спирачката, за да се прехвърли тежеста и тогава на Р. При потегляне - Натисната спирачка, освобождаване от ръчна и D.
Металния звук, който сте чул е от едно "зъбче" на една ламаринка, дълго почти сантиметър. Това е в скоростната кутия "блокажа" при оставяне на Р. Ако мислите че тази джаджа може да държи 3 тона кола, ОК.

- Когато е под наклон(около 30 градуса), при излизане от подземен паркинг, ако спра и пусна спирачката се връща назад и трябва да подам газ за да тръгне. Напълно нормално
След така изброените симптоми,можете ли да ми дадете съвет, дали кутията си е тръгнала и освен смяна на масло, какво друго бих могъл да направя? - Кутията най-вероятно е ОК. Смени и маслото и карай смело.

Честито и късмет
Чакаме снимки
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#4
Здравейте, колеги,

Благодаря за отделеното време и отговорите.

С колегата Тишо се видяхме и той ми кирилизра дисплея. Направи ми и бърза диагностика и ми посочи какви грешки има записани в ЕКУ -то.

Маслото, според фактурите е ситетично, 0W/30, без да се споменава марката. Сменено е при пълното и обслужване на 150 000 км. Сервизът, както казах е официален, за тази община на Бавария.

Тишо ми каза, че сервизният интервал е сетнат на 30 000 км, което, май е модерно напоследък, но аз си мсля, а и Тишо потвърди, че би трябвало да е на 10 000. На моя СААБ сменям маслото между 8 - 10 000.

Със сигурност ще запиша час за преглед в МП, но първо трябва да я регистрирам, а това, по всяка вероятност, ще стане следващата седмица. Тогава мисля да направя и снимки, че сега не бива да я изкарвам от гаража.

Ще прегледам фактурите,както и нещата, които са направени. Малкият проблем е, че са на немски, а аз не го разбирам този език. Доколкото знам от моя роднина, ремъкът е бил сменен на около 130 000 км. Той ми каза, че според сервизната програма, трябвало да се смени на 180 000, но той решил да го смени по-рано.На мен ми се вижда странно да ремък да се сменя на 180 000км. Когато карах коли с ремък съм сменял ремъка на 60 000, но отдавна карам кола с верига и нея сменям на 200 000. :-)


Благодаря. още веднъж, за отфеленото време.

Поздрави,
Ангел
Reply

#5
Демек ще се класираш за срещата на 26-ти пред НИМ. :mrgreen:

Толкова им дават Volvo на ремъците, на бензиновото S80 го смених на 120к след предишната смяна(там го дават 150к) - ремъка си беше в добро състояние. Ролките поизносени, но нямаше проблеми с лагерите им. Wink
Около 100к е разумен пробег на оригинален ремък и ролки. :!:
Reply

#6
Честито!!!
666 - The number of the Beast.
[Image: ab279758.gif]
Reply

#7
Честито и безаварийно!Да,маслото за D5 185кс (2005 - 2010г.) го дават за до 30 000км и в сайта на Castrol,и в сервизната програма на VOLVO. <!-- m --><a class="postlink" href="http://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/search?vehicleType=cars&manufacturer=volvo&model=xc90-(2003-2014">http://applications.castrol.com/oilsele ... (2003-2014</a><!-- m -->) .Смяна на ангренажен ремък(оригинален) на 150 000км.Можеш да ги сменяш и на 5000км - всеки има глава на раменете и парите са си негови!    
Reply

#8
Здравейте, колеги,

Благодаря на всички за отговорите и отделеното време.

Поразрових се по фактурите и успях да си преведа това- онова. :-)
Ангренажният ремък, се оказа, е сменен на 150000, както си е по книжка. Маслото в двигателя е сменяно на всеки 30 000км.

Няколко пъти са сменяни спирачни дискове и накладки , лагери на главини, два пъти са сменяни челюсти на ръчната спирачка, датчик на АБС -а и куп дреболии, като изгорели крушки,пластмасови капачки и т.н. Правени са всички сервизни обслужвания, предписани от Волво на съответните километри.

Надявам се дс се класирам за срещата на 26 и да се запознаем.

Поздрави,

Ангел
Reply

#9
apetrov Wrote:Здравейте, колеги,

Благодаря на всички за отговорите и отделеното време.

Поразрових се по фактурите и успях да си преведа това- онова. :-)
Ангренажният ремък, се оказа, е сменен на 150000, както си е по книжка. Маслото в двигателя е сменяно на всеки 30 000км.

Няколко пъти са сменяни спирачни дискове и накладки , лагери на главини, два пъти са сменяни челюсти на ръчната спирачка, датчик на АБС -а и куп дреболии, като изгорели крушки,пластмасови капачки и т.н. Правени са всички сервизни обслужвания, предписани от Волво на съответните километри.

Надявам се дс се класирам за срещата на 26 и да се запознаем.

Поздрави,

Ангел
Супер!Но задължително смени маслото и в автомата,и в Халдекса отзад!
Reply

#10
pliva Wrote:Честито и безаварийно!Да,маслото за D5 185кс (2005 - 2010г.) го дават за до 30 000км и в сайта на Castrol,и в сервизната програма на VOLVO. <!-- m --><a class="postlink" href="http://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/search?vehicleType=cars&manufacturer=volvo&model=xc90-(2003-2014">http://applications.castrol.com/oilsele ... (2003-2014</a><!-- m -->) .Смяна на ангренажен ремък(оригинален) на 150 000км.Можеш да ги сменяш и на 5000км - всеки има глава на раменете и парите са си негови!


30к с едно масло... И после защо са ми се износили хидравличните повдигачи и мотора счупи главата на 200к...

Един приятел кара Insignia OPC 2012-та, и на нея и дават да се сменя маслото на 30к, но колата си има и някаква система с която оценява качеството на маслото, на 10к, максимум 12к след смяна започва да му пее, че маслото е за ново... Нищо че и дават 30к по книжка.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)