06-10-2016, 11:38 PM
Здравейте, колеги,
Казавам се Ангел и съм София.
Малко по случайност, от два дни съм горд притежател на едно черно Volvo XC90. Колата е произведена декември 2005 година. Дизелов агрегат, 5 цилиндъра 185 конски сили, 6 степенна автоматична скоростна кутия.Пробегът и е 168 000 километра, като последните 1300 ги направих аз, прибирайки я от Германия. Колата вози страхотно, има удобни седалки, след като успях да издържа 16 часа път, само със спиране за зареждане по бензиностанциите на Европа.
Но освен тези първи впечатления, не знам почти нищо за тези коли. Почетох из форума мнения, свързани с този модел и доколкото схванах, имат здрави двигатели и потенциални проблеми със трансмисията и AWD.
В тази връзка бих искал да попитам някои неща и ще се радвам, ако някой ми отговори.
1. Това ли е моделът XC90 D5? На моят автомобил пише само XC90 AWD. Виждал съм, че на други си пише Volvo XC90 D5 AWD. Каква е разликата?
2. Как мога да си сменя езика, на който ще си общуваме с нея? Понастоящем, тя ми говори на немски, но аз не го рабирам този език и бих искал да го сменя на английски или български, ако има. Видях някъде, че става с някакво специално устройство през ODB куплунга.Само това ли е възможността?
3.Купих колата от мой близък и той я е поддържал в официален сервиз на Волво в Германия, имам цял куп с фактури за неща, които са правени по нея в последните 9 години, но мисля, че не е правена цялостна диагнстика. Може ли в МП да и се направи таква комплексна диагностика и ако да, колко време и средства ще отнеме това?
4. Маслото в скоростната кутия е на 168 000 километра, защото в официалният им сервиз ми казаха, че нямат такава процедура от Волво и тя се води необслужваема. Трябва ли да очаквам проблемите?
5.Докато пътувах към България, забелязах следното:
- На равно при превключване между P, D, R и N в произволен ред, няма приритване или придърпване;
- По време на движение, в задръстване, в режим на леко подаване и отнемане на газ ми се случи веднъж да ритне.Сякаш при отнемане на газта беше решила да слезе с предавка надолу и в същият момента подадох газ и тя тръгна с предавка нагоре, но се чу странен метален звук в този момент. Както казах случи се само веднъж;
- Когато е пода наклон, в положение P, при превключване към D се чува метален звук, сякаш се освобождава запъната пружина;
- Когато е под наклон(около 30 градуса), при излизане от подземен паркинг, ако спра и пусна спирачката се връща назад и трябва да подам газ за да тръгне.
След така изброените симптоми,можете ли да ми дадете съвет, дали кутията си е тръгнала и освен смяна на масло, какво друго бих могъл да направя?
5. Освен МП, има ли други места, където тези коли могат да се правят или само там е мястото? Аз живея в Младост и този сервиз ми е малко неудобен.
6. Страничното огледало от шофьорската страна не може да се регулира вертикално, а се движи само хоризонтално. Можете ли да ми дадете съвет, къде може да е проблемът и къде, евентуално да го отстраня? Или пак в МП?
То, че ще ходя до там е ясно, но още не съм я регистрирал, че не съм си взел един документ, а без него не искат да я регистрират в КАТ.
Ами това е от мен, за сега. Доста ми стана писането, но досега не съм имал SUW, а и дизел....
Все пак съм фен на шведските машини - имам едина старичък SAAB 9000 и много му се радвам как върви..
Благодаря предварително за отговорите и се извинявам за дългия си пост.
Поздрави,
Ангел
Казавам се Ангел и съм София.
Малко по случайност, от два дни съм горд притежател на едно черно Volvo XC90. Колата е произведена декември 2005 година. Дизелов агрегат, 5 цилиндъра 185 конски сили, 6 степенна автоматична скоростна кутия.Пробегът и е 168 000 километра, като последните 1300 ги направих аз, прибирайки я от Германия. Колата вози страхотно, има удобни седалки, след като успях да издържа 16 часа път, само със спиране за зареждане по бензиностанциите на Европа.
Но освен тези първи впечатления, не знам почти нищо за тези коли. Почетох из форума мнения, свързани с този модел и доколкото схванах, имат здрави двигатели и потенциални проблеми със трансмисията и AWD.
В тази връзка бих искал да попитам някои неща и ще се радвам, ако някой ми отговори.
1. Това ли е моделът XC90 D5? На моят автомобил пише само XC90 AWD. Виждал съм, че на други си пише Volvo XC90 D5 AWD. Каква е разликата?
2. Как мога да си сменя езика, на който ще си общуваме с нея? Понастоящем, тя ми говори на немски, но аз не го рабирам този език и бих искал да го сменя на английски или български, ако има. Видях някъде, че става с някакво специално устройство през ODB куплунга.Само това ли е възможността?
3.Купих колата от мой близък и той я е поддържал в официален сервиз на Волво в Германия, имам цял куп с фактури за неща, които са правени по нея в последните 9 години, но мисля, че не е правена цялостна диагнстика. Може ли в МП да и се направи таква комплексна диагностика и ако да, колко време и средства ще отнеме това?
4. Маслото в скоростната кутия е на 168 000 километра, защото в официалният им сервиз ми казаха, че нямат такава процедура от Волво и тя се води необслужваема. Трябва ли да очаквам проблемите?
5.Докато пътувах към България, забелязах следното:
- На равно при превключване между P, D, R и N в произволен ред, няма приритване или придърпване;
- По време на движение, в задръстване, в режим на леко подаване и отнемане на газ ми се случи веднъж да ритне.Сякаш при отнемане на газта беше решила да слезе с предавка надолу и в същият момента подадох газ и тя тръгна с предавка нагоре, но се чу странен метален звук в този момент. Както казах случи се само веднъж;
- Когато е пода наклон, в положение P, при превключване към D се чува метален звук, сякаш се освобождава запъната пружина;
- Когато е под наклон(около 30 градуса), при излизане от подземен паркинг, ако спра и пусна спирачката се връща назад и трябва да подам газ за да тръгне.
След така изброените симптоми,можете ли да ми дадете съвет, дали кутията си е тръгнала и освен смяна на масло, какво друго бих могъл да направя?
5. Освен МП, има ли други места, където тези коли могат да се правят или само там е мястото? Аз живея в Младост и този сервиз ми е малко неудобен.
6. Страничното огледало от шофьорската страна не може да се регулира вертикално, а се движи само хоризонтално. Можете ли да ми дадете съвет, къде може да е проблемът и къде, евентуално да го отстраня? Или пак в МП?
То, че ще ходя до там е ясно, но още не съм я регистрирал, че не съм си взел един документ, а без него не искат да я регистрират в КАТ.
Ами това е от мен, за сега. Доста ми стана писането, но досега не съм имал SUW, а и дизел....
Все пак съм фен на шведските машини - имам едина старичък SAAB 9000 и много му се радвам как върви..
Благодаря предварително за отговорите и се извинявам за дългия си пост.
Поздрави,
Ангел