Posts: 34
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2009
Reputation:
0
Здравейте,
От няколко месеца карам Волво В70 ХС, 1997. Колата е с 2.4 двигател, 193 к.с. Доскоро не се забелязваше проблема, но се изостри. Особено ако е на газ. При студен двигател колата набира без прекъсване и държи постоянни обороти. Когато загрее - 20-30 минути каране, започва да прекъсва дори на свободна и на 900 оборота. На газ е почти невъзможно за каране в града, само на дълго може с постоянна скорост. При подаване на гас започва тресене, яко прекъсване и така докъм 3000 оборота, след това се оправя.
На бензин го прави не толкова осезателно, но пак го има.
Свешите са нови - на има няма 2000 км, не са оригинални на Волво. С дистрибуторна капачка съм, отворих я, имаше язви по някои от контакторите към кабелите за свещите. Минах леко с фина шкурка, но подобрение няма. Кабелите не личи да са нацепени, не са сменяни. Буксите не са окислени и за добре пъхнати.
Освен да е някой вакуумен маркуч или скъсан маркуч на турбото. Чакам нови силиконови маркучи всеки момент и ще бъдат сменени.
Имате ли други идеи какво може да го прави този проблем и то само на загряла кола?
Поздрави.
Volvo S40, 1998, 1.8, 114 hp - продадено
Volvo V70 XC AWD 2.4 193 hp
Posts: 34
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2009
Reputation:
0
Да добавя, че газовата е с компютър на Фобос, останалите чаркаляци са на турската марка Атикер. Работи без проблем докато е студена колата. Загрее ли, почва да мени обороти и да предърпва/прекъсва до около 3000 оборота. Дори като сложа ръката на аспуха се усеща как пропуска тактове. Явно е със запалването нещо, но не искам да почвам да сменям наред.
1. Бубина
2. Дистрибуторна капачка
3. Кабели
4. Свещи
Сега отивам да сменя турбо пътищата, ако има утечка по тях. След това ще се опитам да я закарам да прочетат грешките от компютъра. Ако е хванато прекъсване в цилиндър ще е записано.
Друго по-знаещ да каже. В момента колата е в Пловдив, но сервизите по които ходя не могат да хванат това прекъсване от какво е. Идеи при кого да ида или да я почвам сам?
Volvo S40, 1998, 1.8, 114 hp - продадено
Volvo V70 XC AWD 2.4 193 hp
Posts: 485
Threads: 40
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
0
Заведи я на доктор/газов/, тука от форума е трудно!
Това че усещаш пропуски в запалването не значи, че проблемът е в запалването!
Възможно е да пропуска запалване заради недостатъчно гориво в цилиндър/и.
Казваш, че чаркалъците са турски. Възможно е някой/и от инжекторите да си е променил дебита с течение на времето.
Възможностите са много...
Успех!!!
Posts: 238
Threads: 15
Thanks Received: 7 in 2 posts
Thanks Given: 1
Joined: Sep 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: V70 and S60, CNG
Здравей,
провери дали кабелите не светят на тъмно - ако светят сменяй.
При мен на предишна кола се получаваше същия проблем и се оказа блок-бобината. Установих го като я откачих от корпуса на двигателя за да не се загрява допълнително (хванах я със свински опашки да виси) и проблема не се проявяваше при загряване на колата (беше пролет) - явно при загряване някъде пробиваше изолацията. Смених блок-бобината с нова, кабелите и свещите и всичко заспа. Имай в предвид, че един майстор ми каза, че ако карам със износени свещи се прецаква бобината след време. Като се замислих има логика ама трябва дълго да пиша за обяснение . Сега сменям свещи на определените километри (горе-долу) и нямам грижи .
Поздрави и дано се оправи колата.
V70, 2015, B5204T9, Bi-fuel CNG
S60, 2006, B5244SG, Bi-fuel CNG
Posts: 34
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2009
Reputation:
0
Мерси на включилите се.
Мисля че успях да хвана проблема - на газ на ниски обороти явно не прави сместа като хората и съчетано с кофти свещи води до зацапване. От там не прави добра искра, от там бум -бум в двигателя и зор да потегли. Като включа на бензин прекъсва докато поизчисти свещите - 200 метра примерно на по-високи обороти. После се оправя. Отивам утре в любимито ни Мото Фое за оригинални свещи. Ще споделя как е.
Volvo S40, 1998, 1.8, 114 hp - продадено
Volvo V70 XC AWD 2.4 193 hp
Posts: 34
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2009
Reputation:
0
Честито на печелившите - 150 лв за оригинални свещи на волво. Смених Бош на 2000 км и нещата заспаха. На външен вид свещите са абсолютно еднакви - разстояние между електродите, тънък електрод, резби, али бали. Нямаше нагоряло или опушено по старите свещи. Факт е, че с новите свещи колата мърка и не прави грам проблем - работи като швейцарски часовник.
До нови срещи.
Volvo S40, 1998, 1.8, 114 hp - продадено
Volvo V70 XC AWD 2.4 193 hp
Posts: 2,362
Threads: 63
Thanks Received: 1 in 1 posts
Thanks Given: 5
Joined: Apr 2011
Reputation:
7
Горд собственик на: Volvo V40;XC70
Dido_S40 Wrote:Честито на печелившите - 150 лв за оригинални свещи на волво. Смених Бош на 2000 км и нещата заспаха. На външен вид свещите са абсолютно еднакви - разстояние между електродите, тънък електрод, резби, али бали. Нямаше нагоряло или опушено по старите свещи. Факт е, че с новите свещи колата мърка и не прави грам проблем - работи като швейцарски часовник.
До нови срещи. И аз играх в тоя филм,когато купих моята :lol:С разликата,че за B4184S2 струваха под 60 лева.
Posts: 34
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2009
Reputation:
0
Дам, старата ми С40 с 4 свещи, 57 лв от Мото Пфоето. Ами кво да правим, такова е. Пари като вестници, да има.
Volvo S40, 1998, 1.8, 114 hp - продадено
Volvo V70 XC AWD 2.4 193 hp
Posts: 257
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2016
Reputation:
0
Горд собственик на: V70 2001 бензин/газ
Здравейте,моят проблем отскоро е точно обратен,на бензин като запаля вдига 1300 оборот и след няма и 20 сек падат под 1000 и даже се опитва да гасне и като тръгна до 2000 2500 оборота прекъсва , забива муцуна ииии така докато загрее и прехвърли на газ.На газ няма проблем,като изключа че на малките обороти са нестабилни и варират от 600-700 до около 1000.Като загрее хубаво клати на газ със съвсем малка амплитуда.Но това го отдавам на факта,че смених газовите инжектори и ще иска донастройка,но искам първо да оправя проблема на бензин.Налягането на помпата е добро -4 бара. Предвиждам другата седмица да прегледам и дюзите,понапънах ги на магистрала на бензин с около 3000оборота за около 30-40 км и ефект няма,като пре тези обороти върми доообре на бензин.Не ми се мисли да е дроселова клапа ,че я смених преди 2-3 месеца със втора употреба и смяна на софтуера в Мото Пфое.Грешки не записва никакви.Ако някой има друга идея или да сподели опит с подобен проблем ще съм благодарен.Колата е V70,2001г,170к.с.
Поздрави и успех на всички.
Posts: 238
Threads: 15
Thanks Received: 7 in 2 posts
Thanks Given: 1
Joined: Sep 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: V70 and S60, CNG
(01-22-2019, 04:42 PM)petyostoev Wrote: ......Не ми се мисли да е дроселова клапа ,че я смених преди 2-3 месеца със втора употреба и смяна на софтуера в Мото Пфое......
Здравей колега,
имай в предвид, че по-добър вариант е бил да си ремонтираш дроселовата отколкото да я смениш с втора употреба. След ремонта тя става "вечна", докато ако я смениш дори с нова след 150-200К км пак ще е за смяна (за 2-ра ръка не знаеш на колко км е била). И само за информация - не е необходимо да се сменя софтуер в МП.
Сега не можеш да си 100% сигурен, че проблемите не идват от дроселовата клапа.
Поздрави
|