The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Дизел в двигателното масло!

#1
Здравейте,
Реших да потърся вашето мнение по едно много странно явление с моя D5. От 2-3 месеца се покачва нивото на двигателното масло над допустимите граници. Налага се да се изсмуква през пробката на щеката и по-късно да се подменя с ново. Този месец за 3 000 км. ще е за пореден път. Колата си върви перфектно, пали веднага, има нормалната динамика. Единственото ми наблюдение в поведението и е много честата регенерация на DPF-а и повишения разход с около 0,5/100 км. И то по магистрала и второстепенни пътища. Единствената грешка при диагностика е тази за високото ниво на маслото. Живите данни са в норма, диференциалното налягане на филтъра за твърди частици е не повече от 12 hPa, даже в повечето случаи е около 3-7 hPa на празен ход. Според VIDA трябва да е под 20 hPa на празен ход. Значи е в норма. На 2000 оборота е 20-22 hPa. Според мен е напълно работоспособен. Обаче защо толкова честа регенерация? Моето предположене за покачване нивото на маслото е следствие на честата регенерация.
Маслото което ползвам е Statoil LazerWay V 0w30, A5/B5, според изискванията на volvo за мотора. Само в началото на този месец сложих Castro Edge FST 0w30 с3, което е вече за смяна! Cry
Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем?
EGR-ът съм го почистил съвсем скоро. Данните показват че работи перфектно.
Моля за идеи! Smile
1. Volvo S40, 1.8, Manual, 115 к.c., MY 1998, Vialle LPi
2. Volvo V50, 2.4 D5, Auto, 180 к.с., MY 2007
3. Volvo XC70, 3.2, AWD, Auto, 238 к.с., MY 2009
Reply

#2
Това е от DPF филтъра. Трябва да решиш какво да правиш с него.
София Волво v40 Bi-fuel 2002г.1783сс, B 4184 S9
Reply

#3
Има 2 варианта да влиза течност в маслото и да му покачва нивото:
1 - Нафта, която попада в маслото при регенерацията или пикаеща дюза. Гледал ли си дюзите с VIDA, как работят?
2 - Антифриз, който може да попадне от спукана глава, гарнитура или радиатор за маслото. Обикновено влиза масло в антифриза, но не е изключено и обратното.

Маслото на какво има мирис, т.е. надушваш ли нафта?

Пробвал ли си регенрация с VIDA, на място?
BG VOLVO Member #00409
Reply

#4
Dodo 155 Wrote:Има 2 варианта да влиза течност в маслото и да му покачва нивото:
1 - Нафта, която попада в маслото при регенерацията или пикаеща дюза. Гледал ли си дюзите с VIDA, как работят?
2 - Антифриз, който може да попадне от спукана глава, гарнитура или радиатор за маслото. Обикновено влиза масло в антифриза, но не е изключено и обратното.

Маслото на какво има мирис, т.е. надушваш ли нафта?

Пробвал ли си регенрация с VIDA, на място?

Благодаря за отзивчивостта и идеите!
Предположението ми е в следствие на наблюденията относно много честата регенерация, която наблюдавам при константна скорост и покачване на моментния разход, без да има промяна на условията на пътя.
1 - Правил съм няколко пъти тестове на дюзите с VIDA, както и на оборотите на всеки цилиндър. Показват съвсем нормални стойности - корекциите варират и за петте дюзи в диапазона от -0,6 до +0,8. Много често са по-близко до 0. Според VIDA ако корекциите са между -4/+4 всичко е наред! Оборотите на всички цилиндри са в диапазона 753-760 rpm. От около 25 хил. км. използвам само Shell V-Power Nitro + Diesel, ако има значение.
Нямам представа какво е поведението на мотора при "пикаеща" дюза! При мен колата дърпа мощно и върви супер меко. Двигателят запалва мигновенно при положение старт на ключа, независимо от състоянието - топъл, горещ или студен, както и от температурата на околната среда.
2- Антифриза е с константно ниво от както съм го сменил. Цветът му не е променен. Не мога да установя миризмата на маслото!

Вчера извърших принудителна регенерация на DPF-a чрез VIDA. Продължи точно 60 мин. активен процес и около 5 мин. нормализиране на температурата. Наблюденията ми при тази процедура:
1. Преди регенерацията - VIDA показваше само 6 гр. сажди във филтъра, диференциално налягане - 7 hPa.
2. По време на регенерацията.
- Обороти на двигателя точно 2000; EGR затворен; механиката на турбото показваше 55-60%; ламбда около 2,7;
- При около 350 градуса по Целзий на филтъра излизаше доста бял пушек от аусписите и миришеше на нафта. Това продължи 10 мин.;
- Диференциалното налягане беше 42 hPa в началото, като после падна до точно 40 hPa до края;
- Температурата на филтъра достигна максимално 562 градуса по Целзий, в последните 15 мин. Доста далеч от указаното от VIDA около 600;
3. След регенерацията - VIDA показа 0,2 гр. сажди. Диференциално налягане на празен ход беше 2 hPa, а при 2000 rpm на място около 20 hPa.
1. Volvo S40, 1.8, Manual, 115 к.c., MY 1998, Vialle LPi
2. Volvo V50, 2.4 D5, Auto, 180 к.с., MY 2007
3. Volvo XC70, 3.2, AWD, Auto, 238 к.с., MY 2009
Reply

#5
Малко информация за темата!
Мисля че ситуацията е овладяна. Няма покачване на маслото вече, както и честа регенерация на DPF-а. Предприети действия от моя страна (за съжаление нямам снимков материал):
1. Демонтиране на DPF за почистване.
Бих казал, че филтърът беше чист. Почистването беше чрез компресор и водоструйка, в посока, обратна на движението на газовете. След това с газова горелка нагряване на филтърното тяло, с цел изпаряване на останалата вода в него. Операцията с награвянето бе много внимателна.
Сажди и нагар нямаше изобщо. Изпускателната система беше много чиста. Вероятно в резултат на качествената нафта.
2. Демонтиране на датчика за диференциално налягане на DPF-a.
Тук забелязах нещо интересно. В една от тръбичките на датчика имаше малко количество влага, няколко малки капки. Изстръсках влагата и оставих датчика на слънце. Тръбичките към филтъра продухах с компресор. От едната излезе малко пушек или сажди.
3. Обратен монтаж.

След анализ на ситуацията мога да кажа, че най-вероятно влагата в датчика за диференциално налягане е била причината за моите проблеми. Според мен тази влага е възпрепятствала правилното измерване на налягането във филтъра. Просто разликата на налягането е било с по-голяма разлика между входа и изхода на филтъра, в следствие на нея. Така ECM е регистрирвал "не реално" по-високо налягане във филтъра и е стартирвал активна регенерация съгласно заложения му алгоритъм. Обаче стойностите не са се променяли. Тогава, ECM е инициирвал всеки път активна регенерация при подходящи условия.
Както знаем, при D5 активната регенерация е допълнително впръскване на гориво след основното. Тъй като е било почти перманентно, то част от него попада в двигателното масло. То всъщност винаги попада, но при мен поради постоянното регенериране е водело до прекомерно покачване на нивото на двигателното масло.
Това не е непознат факт. Било е проблем, но Волво променят софтуера някъде 2010 г. Обновени автомобили, произведени преди 2010 г. се познават по едно стикерче в коша на мотора, което показва до къде трябва да е нивото на двигателното масло - 2/3 от разстоянието между минимума и максимума на щеката за проверка или 1/3 под максимума.

Много дълъг стана този пост... Но ако някой има подобен проблем, да обърне внимание преди всичко на датчика за диференциално налягане на DPF-а!
1. Volvo S40, 1.8, Manual, 115 к.c., MY 1998, Vialle LPi
2. Volvo V50, 2.4 D5, Auto, 180 к.с., MY 2007
3. Volvo XC70, 3.2, AWD, Auto, 238 к.с., MY 2009
Reply

#6
Правилно си се ориентирал след като си направил активна регенерация и си получил данните от т.2 Smile
Най-вероятно тръбичката е била запушена и затова ти е правила тези магарии, защото ако беше датчика - нямаше да се е оправила.
Много полезна информация за останалите колеги Idea
BG VOLVO Member #00409
Reply

#7
Много полезно четиво! Същу така съм напълно съгласен с Влади за тръбичката, ако е датчик наистина не би се оправил сам. Ако датчик прави проблеми би следвало, когато четеш колата с Вида да изписва "faulty signal" от датчика на налягането. Но има вариант датчика да подава и грешна информация в следствие на влагата, както си написал.
Volvo For life!
Reply

#8
Надявам се да съм бил полезен с решението за моето "премеждие".
Когато споменах за влагата в датчика, имах предвид в една от двете тръбички, излизащи от него. Те се набиват в едни маркучи, които след това преминават в метални тръбички и достигат до самия филтър.


Attached Files Thumbnail(s)
   
1. Volvo S40, 1.8, Manual, 115 к.c., MY 1998, Vialle LPi
2. Volvo V50, 2.4 D5, Auto, 180 к.с., MY 2007
3. Volvo XC70, 3.2, AWD, Auto, 238 к.с., MY 2009
Reply

#9
Колеги а при пинудителна регенерация с Видата, задължително ли се сменя маслото след това?
Reply

#10
thoompsan@gmail.com Wrote:Колеги а при пинудителна регенерация с Видата, задължително ли се сменя маслото след това?
Не е задължително но обикновенно за да си стигнал до регенерация маслото е с доста нафта в него ...
<!-- m --><a class="postlink" href="https://commonrail.bg">https://commonrail.bg</a><!-- m -->
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)