The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проблеми и поддръжка на ГИ Vialle нa S40 1.8 2003 г.

#1
Здравейте,
От половин година имам S40 1.8 /2003 г. Колата е с газова уредба с течна фаза - LPI на Vialle.
От известно време забелязах че в определени моменти се усеща друсане от двигателя (по-силни вибрации).
Обикновено ставаше при спиране на колата на свободна скорост (напр. на светофар).
Понякога и в движение, но беше сравнително слабо и отминаваше след 10-20 секунди.
Сега се случи по силно по време на движение и не отминава.
Двигателят друса може би е като давене, или по-скоро като неравномерно подаване на гориво.
Да допълня, че проблемът се появява когато колата е на газ, когато мина на бензин го няма.
Все още не съм намерил сервиз, който да познава тази уредба и да може да я диагностицира и поддържа.
За това имам и няколко въпроса.
1. Има ли колега с уредба на течна фаза с подобен проблем и как го е решил?
2. Можете ли да ми препоръчате сервиз, който да може да диагностицира и поддържа тези системи?
Аз съм в София, но ако знаете в други градове - препоръчайте ги.(може на лично)
3. За колеги, които са ползвали услугите на НитоАвтогаз - Пловдив - какви са отзивите за тях? (може на лично)

Благодаря ви предварително
Volvo S40 2003 1.8
Reply

#2
Мръсната ни ГАЗ, прецаква помпата в бутилката.
Reply

#3
Stoyanpol Wrote:Мръсната ни ГАЗ, прецаква помпата в бутилката.
Днес се наложи да покарам малко. Нямаше никакъв проблем. Това не означава, че утре пак няма да се появи проблема.
При това положение може ли помпата да е прецакана?
Volvo S40 2003 1.8
Reply

#4
Здравей,
Притежавам Volvo S40 1.8, 1998 г. с монтирана такава система. Имал съм най-различни проблеми с нея. Ще трябва специалист с подходящата диагностика и опит. Но, някои от проблемите може и сам да диагностицираш. Например:
1. Бих започнал с внимателен оглед около дюзите. Там където влизат карбоновите маркучи. Възможно е да исзпуска някое уплатнение или о-пръстен.
2. Заслушай се как работи помпата в бутилката. Запали колата, отваряш багажника и допираш ухо. Не трябва да има скрибучене, дрънчене и т.н. Трябва да работи мазно, със звук на трифазен мотор. Даже трябва да чуваш шуртенето на обратната течна газ, която се връща в бутилката. Ако има неприятни звуци, то най-вероятно помпата ти заминава. Започва да не поддържа необходимия дебит или налягане. Самата помпа работи на различни скорости, според нуждата. Управлява се от електроника, монтирана на бутилката.
3. Огледай внимателно всички електрически конектори. В двигателния отсег, където е компютъра на газовата. После тези при бутилката. Ако трябва разккачваш всяка букса и проверяваш за окиси. Използвай спрей за електрически контакти.
Помпата се ремонтира, не се плаши. Аз моята сам съм я възстановявал!
1. Volvo S40, 1.8, Manual, 115 к.c., MY 1998, Vialle LPi
2. Volvo V50, 2.4 D5, Auto, 180 к.с., MY 2007
3. Volvo XC70, 3.2, AWD, Auto, 238 к.с., MY 2009
Reply

#5
Да продължа...
Моята помпа е от по-старите. Филтърът е отвън, в едно месингово цилиндрично тяло. Трябва да се почиства редовно. Той е за многократна употреба. Обаче, опасявам се че при теб системата е по-нова, колата ти е 2003 г. Помпата е с намалени габарити и променена конструкция. Филтърът е в нея и става много сложно.
Ремонта също е по-различен при новите помпи. При мен са 2 бр. съчмени лагери и един ролков. В най-лошия случай ако е износен, се сменя и един ексцентрик. За него е необходима специална ерозийна машина и ролка от подходящ лагер. Както и стругар разбира се. Накрая трябва едно специално масло, което не съм го срещал в татковината. То смазва всички лагери. Около 40 мл. е общото количество.
При теб, ако е новата помпа, освен лагерите, ако е износена оста на ротора, трябва да се прави нова от стругар. Трябва да е от подходящ материал и с необходимата обработка на метала. Маслото и количеството е същото.

Проблемите с тези системи са от некачествената газ у нас основно и после от амортизацията. Обикновено в паспорта на системата дава огромен пробег гаранция без проблеми. Основните вредители са боклуците в нея. Преди години писах на холандците (Vialle е холандска фирма) за проблемите, които имах. Отговорът беше красноречив. Перефразирам по спомени "Поради лошото качество на горивото в страната ви, не сме в състояние да гарантираме правилната работоспособност на системата!". Това беше преди 5-6 г. Имам съмнения дали нещо се е променило от тогава, защото за 6-7 хил. км. изсипвам една шепа графит и ръжда от филтъра!
Колкото за сервиз, не мога да съм много полезен, защото моята си я правя сам. С много четене и усърдие се справям задоволително. Преди години навсякъде вдигаха ръце от тази газова, та повиках неволята...
Но все пак малко насоки. Не съм сигурен, но мисля Great Wall монтират фабрично такива системи. Може да се свържеш и да попиташ. От там нататък, чичко Гугъл!
Успех!
1. Volvo S40, 1.8, Manual, 115 к.c., MY 1998, Vialle LPi
2. Volvo V50, 2.4 D5, Auto, 180 к.с., MY 2007
3. Volvo XC70, 3.2, AWD, Auto, 238 к.с., MY 2009
Reply

#6
Wizard S40 Wrote:Здравей,
Притежавам Volvo S40 1.8, 1998 г. с монтирана такава система. Имал съм най-различни проблеми с нея...
Много благодаря за информацията и съветите.
За сега огледах дюзите и не се вижда изпускане.
Относно помпата - чува се шум от работата, но нямам опит за да кажа дали е нормален, или не.
Кабелите и конекторите ги огледах отвън, не исках да отварям кутии, тъй като не са ми познати и не искам да рискувам да ги повредя.
Предполагам че ще трябва да отида при специалист да я види.
Проблемът описан в началото на темата ми изглежда спорадичен с тенденция на влошаване - може би нещо като запушване ако е механичен, или с управление - проблем със сигнали/софтуер.
Относно некачествената газ знаеш ли дали има практика да се поставя филтър преди бутилката,
и ако да - има ли полза от това и къде може да се направи?

Благодаря ти.
Volvo S40 2003 1.8
Reply

#7
Здравейте! За добро или лошо най-добрият вариант е смяна на течната фаза с такава с изпарител. Ремонт на помпата се прави, но се налага сравнително често. " Митака Субару Сървиз" ги човъркат, но след около 30к фълтърът пак трябва да се чисти. Преди около година ремонтът на помпата беше 200 лв - смяна на 3 лагера, почистване на филтъра, наливане на 30-40 гр специално безцветно масло, устойчиво на газ. Смяната на о-пръстените е около 5 лв на бр. С фълтър преди помпата не става. Има нещо в газта, което образува ръжда в бутилката и задръства филтъра. Самостоятелен ремонт е възможен, но изсква над средностатистически умения.
"Нов внос" -> нови знания и умения
Wink
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)